Fiesta mk5 -02 1.4i käyntiongelma

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
quuhullu
Viestit: 16
Liittynyt: 02 Loka 2014 23:07

Fiesta mk5 -02 1.4i käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja quuhullu »

Tänään tuo vaimon auto alkoi siis prötäämään kiihdytyksessä.
Kävin itse äsken töistä tultua kokeilemassa ja auto siis alkaa kiihdytettäessä nykimään ja moottorin vikavalo syttyy.
Paikallaan ja tyhjäkäynnillä toimii, mutta liikenteessä kun koittaa kiihdyttää, niin alkaa nykiminen. Samalla kuullosti ihan kuin olisi vajaalla käynyt!
Onko muita kellä olisi käynyt samoin ja olisi vinkata mitä osaa vaihdetaan.
Kumpaakin autoa kun tarvitaan päivittäin ja ajattelin koittaa viikonloppuna tehdä tuolle jotain.

Eli hyviä vinkkejä kaivataan! :)
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Fiesta mk5 -02 1.4i käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

Fiestaa en tunne kyl yhtään, mut ekaksi suuntaisin tutkailun sytytystulppien, tulpanjohtojen ja sytytyspuolan kunnon ja kiinnityksen suuntaan.
Omassa focuksessa kävi samalla tavalla, puola oli halki mutta varmuuden vuoksi vaihdoin kaikki nuo edellämainitut osat uusiin, kun seuraavassa huollossa olis eteen tullut anyway.
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
quuhullu
Viestit: 16
Liittynyt: 02 Loka 2014 23:07

Re: Fiesta mk5 -02 1.4i käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja quuhullu »

No niin tämä vekotin liikkuu taas kun vaihdoin tulpat, johdot ja puolan.
Oli tulppien vierellä aika hyvin vettä, että olisiko osasyynä käyntiin?!
Moottorin vikavalo vaan palaa edelleen! Saako vain piuhan päässä pois?
Kokeilin pitää + ja - johtoo yhdessä, mutta ei auttanut.
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Fiesta mk5 -02 1.4i käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

mullakin oli kans focuksessa nestettä tulppien juuressa..
syypäinä tähän oli tarvikemalliset tulpanjohdot joista puuttui semmoinen tiivistävä haitariosa.
Samaan syssyyn vuosi venttiilikopan tiiviste, joka tihutti öljyä tulpille ja sit sylinterinkannessa oleva pakkasproppu oli löysällä.
Kaikki nämä joko yhdessä tai erikseen aiheuttivat nesteen pääsyn tulppien juureen..

en nyt saanut millään googleteltua varmuutta, mutta onko tuossa fiestassa samanlainen kone kuin saman ikäisessä focuksessa tämä 1.4/1.6 zetec se?
eli tommonen?
Kuva

jos on, niin hyvinkin vois olla mahdollista että yllämainittuja juttuja kandee tsekata..
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Vastaa Viestiin