Sivu 1/1
Ford Focus 1.9 TDCI- Pätkii, vikoodien tulkintaa
Lähetetty: 29 Syys 2014 07:03
Kirjoittaja vesku232
Oiskohan jollain antaa vinkkejä Focuksen tempuiluista. Eli viikonloppuna ajaessanni Tampereelta Helsinkiin auto sippasi tien poskeen, eikä matkaa voinut jatkaa. Auto sammuu suoraan ajosta, vilkuttaen hehku. Yms. Varoitusvaloja. On välillä aikaisemminkin tehnyt tuon ja silloin on riittänyt kun virtoja käyttää poispäältä ja matka on jatkunut. Nyt sekin auttoi muutaman kerran muta lopussa ei meinannu enään edes käynistyä.
Re: Ford Focus 1.9 TDCI- ei käy, varoitusvalot vilkkuu
Lähetetty: 29 Syys 2014 09:49
Kirjoittaja Jap3
Vikakoodit? Syöttöpumppu?
Re: Ford Focus 1.9 TDCI- Pätkii, vikakoodit luettu
Lähetetty: 13 Loka 2014 11:06
Kirjoittaja vesku232
Sain auton hinattua tien varresta talliin. Eli auton ollessa kylmänä auto toimii, mutta noin 30km ajon jälkeen auto alkaa pätkimään ja varoitusvalot alkaa vilkkumaan, johon auttaa uudelleen käynistys. Noin 10 uudelleen käynistyksen jälkeen auto sammuilee jo niin paljon että ei pysty ajamaan. Vikakoodeja en ole vielä lukenut, kun kyseistä laitetta ei löydy. Viikonloppuna olisi tarkoitus saada autoa vähä kuntoon.
Re: Ford Focus 1.9 TDCI- ei käy, varoitusvalot vilkkuu
Lähetetty: 17 Marras 2014 21:18
Kirjoittaja vesku232
Vikaakoodia viikonlopulta. Mistäköhön vikaa lähteä rajaamaan. Osaakohan joku sanoo tuolta muiden joukosta, mikä voi aiheuttaa pätkimistä.
===HEC DTC B1318===
Code: B1318 - Battery voltage Low
Module: Hybrid Electronic Cluster
Diagnostic Trouble Code details
Battery voltage Low
Possible causes are:
Battery voltage line - open or short
Poor battery condition
Control Module
===END HEC DTC B1318===
===PCM DTC P0409===
Code: P0409 - EGR valve position sensor
Module: Powertrain Control Module
Diagnostic Trouble Code details
EGR valve position control circuit
An intermittent open or short circuit
This DTC may be caused by :
EGR valve position sensor
Short to battery positive in wiring harness
Inspect connectors for signs of damage, water ingress, corrosion, etc.
Sensor Previously disconnected.
===END PCM DTC P0409===
===PCM DTC P0404===
Code: P0404 - EGR valve position control performance or range fault
Module: Powertrain Control Module
Diagnostic Trouble Code details
EGR valve position control performance or range fault
This DTC may be caused by :
Open Circuit
Short circuit to ground or battery
Damaged or worn vacuum hose
EGR valve assembly
Blocked hoses / filter / valves
Faulty or damaged PCM.
===END PCM DTC P0404===
===PCM DTC P0167===
Code: P0167 - Fuel timing error reported by FIP---------------------------------
Module: Powertrain Control Module
Diagnostic Trouble Code details
Fuel timing error reported by FIP
This DTC may be caused by :
Static pump timing incorrectly set after a pump replacement.
If DTC P1564 is present and the engine is knocking, renew the FIP timing solenoid.
For additional information refer to:
TSB Number
64/2004
For further diagnostic information refer to the appropriate section of eTIS.
Air in the fuel system
Blocked kinked or crushed fuel lines
Outlet fuel connector pressure control valve seized or blocked.
Blocked external filter
CPS circuit fault
FIP supply voltage
CPS
===END PCM DTC P0167===------------------------------------------------
===PCM DTC P1563===
Code: P1563 - FIP requesting engine stop
Module: Powertrain Control Module
Diagnostic Trouble Code details
PCM malfunction
===END PCM DTC P1563===
===PCM DTC P1664===
Code: P1664 - FIP malfunction
Module: Powertrain Control Module
Diagnostic Trouble Code details
FIP malfunction
This DTC may be caused by :
FIP timing chain tension
PCM
FIP
Carry out the CAN Test.
The CAN Test can be selected from the Toolbox or these Guided Diagnostic menus: No Start No Crank or Driveability.
===END PCM DTC P1664===
===PCM DTC P0335===
Code: P0335 - use CPS circuit fault
Module: Powertrain Control Module
Diagnostic Trouble Code details
CKP sensor circuit or component fault
This DTC may be caused by :
Open Circuit
Sensor Previously disconnected.
Crankshaft position sensor
Signal shorted to ground or signal return.
CMP sensor circuit fault
Carry out the following checks in conjunction with DLM.
Crank the engine.
Monitor the engine rpm.
Engine %(rpm) is detected.
Carry out the CMP pinpoint.
Engine rpm is not detected.
Carry out the CKP pinpoint.
For additional information refer to:
TSB No. 46/2005
===END PCM DTC P0335===
===CSM DTC B2159===
Code: B2159 - Remote Personalization Output Circuit Short to Ground
Module: Security module
Diagnostic Trouble Code details
Remote Personalization Output Circuit Short to Ground
===END CSM DTC B2159===
===ECS DTC None===
Successfull DTC reading, no error codes found
Module: Electronic Crash Sensor
===END ECS DTC None===
===CTM DTC None===
Successfull DTC reading, no error codes found
Module: Central timer module
===END CTM DTC None===
===ABS DTC C1233===
Code: C1233 - The left front wheel speed sensor input signal is missing or the signal is not plausible.
Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module
Diagnostic Trouble Code details
The left front wheel speed sensor input signal is missing or the signal is not plausible.
The code is set normally when the speed from one sensor differs from the speed on the other three sensors. The vehicle speed must exceed 40 kph (25 mph) for this code to be set.
A fault has been reported. At some time a wheel speed signal has been out of range. The possible causes are as follows:
Damaged wheel speed sensor.
Sensor air gap too large.
The vehicle has been towed on two wheels.
A road wheel has been dynamically balanced on the vehicle while the IN2IGN iwas in position II or shortly after IN2IGN off.
The vehicle has been driven on a two wheel rolling road.
There is a short duration intermittent open circuit on the sensor wiring.
The vehicle has been accident damaged or abused (eg. rolled spun parking brake turns etc.)
The tires installed have varying outside diameters.
A wheel bearing is worn or loose.
Additional Information
The ABS lamp should be illuminated.
The ESP lamp should be illuminated.
There will be an ESP malfunction warning displayed on the driver information text panel.
===END ABS DTC C1233===
Re: Ford Focus 1.9 TDCI- Pätkii, vikoodien tulkintaa
Lähetetty: 17 Marras 2014 21:31
Kirjoittaja anon
Kannattaisiko aloitta akusta.
Re: Ford Focus 1.9 TDCI- Pätkii, vikoodien tulkintaa
Lähetetty: 17 Marras 2014 22:34
Kirjoittaja vesku232
Akun lataamisella ei suoranaista vaikutusta. Vuoden päivät temppuillu. Olen ostanut uuden akun viime keväänä ja säännöllisesti ladannut sen, kaasupolkimen vaihtanut kesällä. Vika senkuin jatkunut. Pieni epätoivo jo alkaa olemaan.

Re: Ford Focus 1.9 TDCI- Pätkii, vikoodien tulkintaa
Lähetetty: 18 Marras 2014 20:57
Kirjoittaja futura68
Saiskos tarkennusta tuohon auton malliin, tuon kokoista moottoria ei Ford ole tietääkseni tehnyt. Vuosimalli?