Ford Focus 1.9 TDCI- Pätkii, vikoodien tulkintaa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
vesku232
Viestit: 9
Liittynyt: 31 Elo 2014 00:35

Ford Focus 1.9 TDCI- Pätkii, vikoodien tulkintaa

Viesti Kirjoittaja vesku232 »

Oiskohan jollain antaa vinkkejä Focuksen tempuiluista. Eli viikonloppuna ajaessanni Tampereelta Helsinkiin auto sippasi tien poskeen, eikä matkaa voinut jatkaa. Auto sammuu suoraan ajosta, vilkuttaen hehku. Yms. Varoitusvaloja. On välillä aikaisemminkin tehnyt tuon ja silloin on riittänyt kun virtoja käyttää poispäältä ja matka on jatkunut. Nyt sekin auttoi muutaman kerran muta lopussa ei meinannu enään edes käynistyä.
Viimeksi muokannut vesku232, 17 Marras 2014 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jap3
Viestit: 310
Liittynyt: 18 Syys 2009 07:26

Re: Ford Focus 1.9 TDCI- ei käy, varoitusvalot vilkkuu

Viesti Kirjoittaja Jap3 »

Vikakoodit? Syöttöpumppu?
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
vesku232
Viestit: 9
Liittynyt: 31 Elo 2014 00:35

Re: Ford Focus 1.9 TDCI- Pätkii, vikakoodit luettu

Viesti Kirjoittaja vesku232 »

Sain auton hinattua tien varresta talliin. Eli auton ollessa kylmänä auto toimii, mutta noin 30km ajon jälkeen auto alkaa pätkimään ja varoitusvalot alkaa vilkkumaan, johon auttaa uudelleen käynistys. Noin 10 uudelleen käynistyksen jälkeen auto sammuilee jo niin paljon että ei pysty ajamaan. Vikakoodeja en ole vielä lukenut, kun kyseistä laitetta ei löydy. Viikonloppuna olisi tarkoitus saada autoa vähä kuntoon.
Viimeksi muokannut vesku232, 17 Marras 2014 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vesku232
Viestit: 9
Liittynyt: 31 Elo 2014 00:35

Re: Ford Focus 1.9 TDCI- ei käy, varoitusvalot vilkkuu

Viesti Kirjoittaja vesku232 »

Vikaakoodia viikonlopulta. Mistäköhön vikaa lähteä rajaamaan. Osaakohan joku sanoo tuolta muiden joukosta, mikä voi aiheuttaa pätkimistä.

===HEC DTC B1318===
Code: B1318 - Battery voltage Low

Module: Hybrid Electronic Cluster

Diagnostic Trouble Code details

Battery voltage Low

Possible causes are:

Battery voltage line - open or short

Poor battery condition

Control Module

===END HEC DTC B1318===

===PCM DTC P0409===
Code: P0409 - EGR valve position sensor

Module: Powertrain Control Module

Diagnostic Trouble Code details

EGR valve position control circuit

An intermittent open or short circuit

This DTC may be caused by :

EGR valve position sensor

Short to battery positive in wiring harness

Inspect connectors for signs of damage, water ingress, corrosion, etc.

Sensor Previously disconnected.

===END PCM DTC P0409===

===PCM DTC P0404===
Code: P0404 - EGR valve position control performance or range fault

Module: Powertrain Control Module

Diagnostic Trouble Code details

EGR valve position control performance or range fault

This DTC may be caused by :

Open Circuit

Short circuit to ground or battery

Damaged or worn vacuum hose

EGR valve assembly

Blocked hoses / filter / valves

Faulty or damaged PCM.

===END PCM DTC P0404===

===PCM DTC P0167===
Code: P0167 - Fuel timing error reported by FIP---------------------------------

Module: Powertrain Control Module

Diagnostic Trouble Code details

Fuel timing error reported by FIP

This DTC may be caused by :

Static pump timing incorrectly set after a pump replacement.

If DTC P1564 is present and the engine is knocking, renew the FIP timing solenoid.

For additional information refer to:

TSB Number

64/2004

For further diagnostic information refer to the appropriate section of eTIS.

Air in the fuel system

Blocked kinked or crushed fuel lines

Outlet fuel connector pressure control valve seized or blocked.

Blocked external filter

CPS circuit fault

FIP supply voltage

CPS

===END PCM DTC P0167===------------------------------------------------

===PCM DTC P1563===
Code: P1563 - FIP requesting engine stop

Module: Powertrain Control Module

Diagnostic Trouble Code details

PCM malfunction

===END PCM DTC P1563===

===PCM DTC P1664===
Code: P1664 - FIP malfunction

Module: Powertrain Control Module

Diagnostic Trouble Code details

FIP malfunction

This DTC may be caused by :

FIP timing chain tension

PCM

FIP

Carry out the CAN Test.

The CAN Test can be selected from the Toolbox or these Guided Diagnostic menus: No Start No Crank or Driveability.

===END PCM DTC P1664===

===PCM DTC P0335===
Code: P0335 - use CPS circuit fault

Module: Powertrain Control Module

Diagnostic Trouble Code details

CKP sensor circuit or component fault

This DTC may be caused by :

Open Circuit

Sensor Previously disconnected.

Crankshaft position sensor

Signal shorted to ground or signal return.

CMP sensor circuit fault

Carry out the following checks in conjunction with DLM.

Crank the engine.

Monitor the engine rpm.

Engine %(rpm) is detected.

Carry out the CMP pinpoint.

Engine rpm is not detected.

Carry out the CKP pinpoint.

For additional information refer to:

TSB No. 46/2005

===END PCM DTC P0335===

===CSM DTC B2159===
Code: B2159 - Remote Personalization Output Circuit Short to Ground

Module: Security module

Diagnostic Trouble Code details

Remote Personalization Output Circuit Short to Ground

===END CSM DTC B2159===

===ECS DTC None===
Successfull DTC reading, no error codes found

Module: Electronic Crash Sensor

===END ECS DTC None===

===CTM DTC None===
Successfull DTC reading, no error codes found

Module: Central timer module

===END CTM DTC None===

===ABS DTC C1233===
Code: C1233 - The left front wheel speed sensor input signal is missing or the signal is not plausible.

Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module

Diagnostic Trouble Code details

The left front wheel speed sensor input signal is missing or the signal is not plausible.

The code is set normally when the speed from one sensor differs from the speed on the other three sensors. The vehicle speed must exceed 40 kph (25 mph) for this code to be set.

A fault has been reported. At some time a wheel speed signal has been out of range. The possible causes are as follows:

Damaged wheel speed sensor.

Sensor air gap too large.

The vehicle has been towed on two wheels.

A road wheel has been dynamically balanced on the vehicle while the IN2IGN iwas in position II or shortly after IN2IGN off.

The vehicle has been driven on a two wheel rolling road.

There is a short duration intermittent open circuit on the sensor wiring.

The vehicle has been accident damaged or abused (eg. rolled spun parking brake turns etc.)

The tires installed have varying outside diameters.

A wheel bearing is worn or loose.

Additional Information

The ABS lamp should be illuminated.

The ESP lamp should be illuminated.

There will be an ESP malfunction warning displayed on the driver information text panel.

===END ABS DTC C1233===
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ford Focus 1.9 TDCI- Pätkii, vikoodien tulkintaa

Viesti Kirjoittaja anon »

Kannattaisiko aloitta akusta.
Mondeo -09 2.5T
:ford:
vesku232
Viestit: 9
Liittynyt: 31 Elo 2014 00:35

Re: Ford Focus 1.9 TDCI- Pätkii, vikoodien tulkintaa

Viesti Kirjoittaja vesku232 »

Akun lataamisella ei suoranaista vaikutusta. Vuoden päivät temppuillu. Olen ostanut uuden akun viime keväänä ja säännöllisesti ladannut sen, kaasupolkimen vaihtanut kesällä. Vika senkuin jatkunut. Pieni epätoivo jo alkaa olemaan. :oops:
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Re: Ford Focus 1.9 TDCI- Pätkii, vikoodien tulkintaa

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Saiskos tarkennusta tuohon auton malliin, tuon kokoista moottoria ei Ford ole tietääkseni tehnyt. Vuosimalli?
Vastaa Viestiin