Kytkin pohjassa rahinaa / kaksoismassavauhtipyörä?
Kytkin pohjassa rahinaa / kaksoismassavauhtipyörä?
Jälleen uusi ominaisuus Galaxyyn (Ford 5D GALAXY MPV 2006, 2.0 TDCI-WA6/285) kun mittarissa vasta n.170 000 km.
Kytkin pohjassa kuuluu inhottavaa rahinaa konehuoneesta ja kytkinpoljin kutittelee kivasti jalkapohjaa. Nyrkkipajan pihalla kaveri antoi hetken kuunneltuaan mukavan "kenttätuomion": Kaksoismassavauhtipyörä menossa rikki. Korjauksen kustannusarvio n. 1800 euroa! Alkaa olla aikas arvokas menopeli alla näillä kustannuksilla.
Mahtaako diagnoosi olla oikea ja onko ainoa korjausvaihtoehto tosiaan vaihtaa taas puoli autoa täyteen uusia osia?
Kytkin pohjassa kuuluu inhottavaa rahinaa konehuoneesta ja kytkinpoljin kutittelee kivasti jalkapohjaa. Nyrkkipajan pihalla kaveri antoi hetken kuunneltuaan mukavan "kenttätuomion": Kaksoismassavauhtipyörä menossa rikki. Korjauksen kustannusarvio n. 1800 euroa! Alkaa olla aikas arvokas menopeli alla näillä kustannuksilla.
Mahtaako diagnoosi olla oikea ja onko ainoa korjausvaihtoehto tosiaan vaihtaa taas puoli autoa täyteen uusia osia?

Re: Kytkin pohjassa rahinaa / kaksoismassavauhtipyörä?
Mulla makso merkkiliikkeessä -08 1.8tdci Focukseen koko kytkin/vauhtipyöräremppa vähä alle 1200e..
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Kytkin pohjassa rahinaa / kaksoismassavauhtipyörä?
kyllähän tuo vähä siltä kuulostaa. kallis remppa jonka kannattaa kilpailuttaa osien ja tekijän osalta.
pelkissä osissakin tulee säästöä useampi satanen kalleimman ja halvimman välillä.
ebaystä olen itse ostanut ex-mondeoon kaksoismassavauhtipyörän hilut (kaksoismassavauhtipyörä, kytkinlevy ja kytkimentyösylinteri) makso jotain 400 egee
suomesta vastaavat osat olis ollu jossain 900 egen pinnas ja ite vaihoin niin säästin siinä.
mutta pelkkää merkkikorjaamoa ei kannata tuiottaa koska vauhtipyörän vaihto alkaa olla melkein joka nyky dieselin vaiva jolloin homman osaa mikä tahansa normi korjaamokin
pelkissä osissakin tulee säästöä useampi satanen kalleimman ja halvimman välillä.
ebaystä olen itse ostanut ex-mondeoon kaksoismassavauhtipyörän hilut (kaksoismassavauhtipyörä, kytkinlevy ja kytkimentyösylinteri) makso jotain 400 egee
suomesta vastaavat osat olis ollu jossain 900 egen pinnas ja ite vaihoin niin säästin siinä.
mutta pelkkää merkkikorjaamoa ei kannata tuiottaa koska vauhtipyörän vaihto alkaa olla melkein joka nyky dieselin vaiva jolloin homman osaa mikä tahansa normi korjaamokin
"harder" is not a very good safeword
Re: Kytkin pohjassa rahinaa / kaksoismassavauhtipyörä?
Juu osaa moni "normi"korjaamokin mutta merkkiliike oli jopa halvempi kuin moni muu!
Soittelin ei merkkiliikkeitä läpi niin sanoivat yhdestä puljusta suoraan että kysy huvikses merkkiliikkeestä, kysyin ja yllätyin.
Halvimman normikorjaamon ja merkkiliikkeen välillä ero oli 8 euroa..
Soittelin ei merkkiliikkeitä läpi niin sanoivat yhdestä puljusta suoraan että kysy huvikses merkkiliikkeestä, kysyin ja yllätyin.
Halvimman normikorjaamon ja merkkiliikkeen välillä ero oli 8 euroa..
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Kytkin pohjassa rahinaa / kaksoismassavauhtipyörä?
Tähän mennessä kaikki tarjoukset ovat osuneet 1815 - 1772 e haarukkaan eli tuon perusteella korjaamo kannattaa valita sen perusteella minkä lähellä on paras kebab-paikka.
Yksi mielenkiintoinen kortti on vielä katsomatta kun Turun Motonetin oheen on tullut korjaamo ja kaveri lupasi selvitellä asiaa. Ja juu - Motonetin laatumielikuva on minullakin olemassa vaikka kaikki sieltä ostettu kama on ollut ihan priimaa, mutta niin on myös mielikuva Fordin alkuperäispahviosista.

Yksi mielenkiintoinen kortti on vielä katsomatta kun Turun Motonetin oheen on tullut korjaamo ja kaveri lupasi selvitellä asiaa. Ja juu - Motonetin laatumielikuva on minullakin olemassa vaikka kaikki sieltä ostettu kama on ollut ihan priimaa, mutta niin on myös mielikuva Fordin alkuperäispahviosista.

Re: Kytkin pohjassa rahinaa / kaksoismassavauhtipyörä?
Pikke kirjoitti:Tähän mennessä kaikki tarjoukset ovat osuneet 1815 - 1772 e haarukkaan eli tuon perusteella korjaamo kannattaa valita sen perusteella minkä lähellä on paras kebab-paikka.![]()
Yksi mielenkiintoinen kortti on vielä katsomatta kun Turun Motonetin oheen on tullut korjaamo ja kaveri lupasi selvitellä asiaa. Ja juu - Motonetin laatumielikuva on minullakin olemassa vaikka kaikki sieltä ostettu kama on ollut ihan priimaa, mutta niin on myös mielikuva Fordin alkuperäispahviosista.
Kysyitko merkkiliikkeestä? Kyllä motonetista saa laatukamaakin, mutta on siellä sitä paskaakin.
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Kytkin pohjassa rahinaa / kaksoismassavauhtipyörä?
Merkkiliikkeessä hinta meni jo puhelimessa ilman tarkempia laskelmia yli 2000 euron, joten toivotin oikein mukavaa päivänjatkoa.

Re: Kytkin pohjassa rahinaa / kaksoismassavauhtipyörä?
Saitko osahinnat arvioon erikseen, tuningstudiolta kannattaa kysyä osia.
Jaggeen olivat osat reilun 30% edullisemmat kuin liikkeen kautta ja vastaavasti ~30% ebay hintoja korkeammat (itse tilasin Nationalin osilla pl. kaksoismassa orig. LUK).
Kokonaishinnaksi kaksoismassan+kytkimen+työsylinterin vaihdolle tulee 1500€.
Osissa säästi tuningstudion kautta ~400€ ja takuut toimii kun kyseessä on luotettava kotimainen firma.
Jaggeen olivat osat reilun 30% edullisemmat kuin liikkeen kautta ja vastaavasti ~30% ebay hintoja korkeammat (itse tilasin Nationalin osilla pl. kaksoismassa orig. LUK).
Kokonaishinnaksi kaksoismassan+kytkimen+työsylinterin vaihdolle tulee 1500€.
Osissa säästi tuningstudion kautta ~400€ ja takuut toimii kun kyseessä on luotettava kotimainen firma.
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Re: Kytkin pohjassa rahinaa / kaksoismassavauhtipyörä?
Päivitystä tähän tarinaan. Fordi korjattu ja kehrää taas kuin kissa.
Paras tarjous (1600 e) tuli yllättäen tuolta Motonetin huollosta ja meininki oli kyllä enemmän kuin reilua ja asiantuntevaa.
Auton arvo nousi taas 10% ja nyt on alla paljon kalliimpi auto kuin vielä hetki sitten.
Paras tarjous (1600 e) tuli yllättäen tuolta Motonetin huollosta ja meininki oli kyllä enemmän kuin reilua ja asiantuntevaa.
Auton arvo nousi taas 10% ja nyt on alla paljon kalliimpi auto kuin vielä hetki sitten.
