1.6cvh(-89 esco) hyytyy n.4500->

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
zaumer81
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Tammi 2006 21:06

1.6cvh(-89 esco) hyytyy n.4500->

Viesti Kirjoittaja zaumer81 »

Mistä tuollainen ilmiö johtuu?
Kun kiihdyttää niin n.4500rpm jälkeen alkaa kihtyminen hiipua ja 5000rpm:n jälkeen kiihtyminen loppuu paitsi alamäessä.
Eikö ko. koneen pitäisi kohtuullisen tuskattomasti pitäisi kiertää n.5600rpm:n asti?
Onko noissa ollut mahdollisesti bensan saanti ongelmia?
Vai rupeanko etsimään vikaa sytkä puolelta?
tsetec
Viestit: 105
Liittynyt: 03 Loka 2005 18:55

Viesti Kirjoittaja tsetec »

Sytkissä liikaa ennakkoa :!: :?:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Tai putki tukkeutumassa hiljakseen?
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

nii tai et vaan paina kaasua tarpeeks,eiku oikeesti noi samat mullekin tuli mieleen,, m´sit kolmas mikä tulee mieleen et ilman putsari vois olla tukkees.. tai huonot tulpat..
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

häviääkö teho täysin? ja alkaako paukuttamaan putkessa?

tarkasta sytytyksen ohjausboksin liitin. mulla tapahtu vähän saman tyylistä tehon häviämistä.. ja totesin että se oli kontaktihäiriö siinä liittimessä.

se on se pikkunen musta laatikko virranjakajan päällä.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
zaumer81
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Tammi 2006 21:06

Viesti Kirjoittaja zaumer81 »

No ei tällä ajolla pitäisi putken tulleutua :D
Ei ala paukkumaan putkessa, vaan pelkkä veto hiipuu.
Ilman putsari ja tulpat on vasta vaihdettu, joten pitää huomenna katsoa tuo liitin ja ennakot niin jos se siitä palautuis.
Eikö tuon pitäisi kumminkin suunnilleen mukisematta vetää loppuun asti?
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Kaasari vai ruisku? Bensapumppu finaalissa? Kulunut nokka-akselikin voi aiheuttaa moista.
Putki menee yleensä tukkoon vaimentimen irronneista sisuskaluista, liian monta pohjakosketusta madalletulla pelillä...
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
zaumer81
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Tammi 2006 21:06

Viesti Kirjoittaja zaumer81 »

Kaasari peli on kyseessä. Ei putkessa ainakaan äänestä päätellen ole mitään irti.
Koneesta ei kuulu ylimääräisiä ääniä joten tuohon nokka vikaan en sen puoleen oikein usko, mutta bensa pumppu on kyllä yksi vaihtoehto mikä kävi mielessä. Pitää jostain hankkia sähköinen pumppu ja testata asia.
Vastaa Viestiin