Vikalista:
- vuoden ikäisenä oikean puolen ajovalon johtosarja oli hiertynyt poikki jossakin jäähdyttimen takana. Autosähkäriltä meni melkein koko päivä hommassa, kun piti purkaa lähestulkoon koko keula.
- kuskin puolen jalkatilaan tulee talvella vain aavistuksen verran lämmintä ilmaa. Samaan aikaan matkustajan puolella voi saada melkein ensimmäisen asteen palovammat sääriinsä. Tämä ei ole vika, vaan ominaisuus. Pakussahan yleensä on aina matkustaja, harvemmin kuljettaja.

- koiranluut menivät edessä vaihtoon alle 30 000 km
- ensimmäisestä katsastuksesta auto ei mennyt läpi, koska etujarrut puolsivat liikaa. Tai oikeastaan jarruvoima oli melko tasainen, mutta toinen puoli saavutti maksimitehon paljon toista hitaammin. En tiedä, mitä huollossa tekivät, mutta uusintakatsastus meni ok.
- tänä vuonna autossa on alle puolessa vuodessa ollut kolme polttoaineen paluuputkiston vuotoa, joista viimeisin ilmeni tänä iltana kotimatkalla. Eikä mitään tihuttamista, vaan ihan kunnon tiputtamista. Ilmastointi lakkasi myös toimimasta juuri helteiden kynnyksellä, koska joku putki oli haljennut.
Kuten jo toisessa ketjussa sanoinkin, merkkihuolloista olen saanut asiallista ja yleensä jopa ystävällistä palvelua. Kohta olenkin jo niin tuttu kanta-asiakas, että hommat hoituvat kuin itsestään. Onneksi omaa rahaa ei työautossa ole kiinni pennin jeniä.
Ai niin, piti vielä mainita, että kaikkien kollegoiden autoissa, jotka tulivat samassa erässä, on mennyt eberspächer tukkoon typerän automaattikäynnistyksen takia. Eiköhän minullakin viimeistään ensi talvena. Sitä odotellessa.
