Fiesta V käyntihäiriö
Fiesta V käyntihäiriö
Olisi vm05 Fiestassa sellaista vikaa että kierrokset hyppyyttään 1,5-3t välillä eikä kierrokset laske lainkaan alle 1,5t. Sama jatkuu vaikka kone olisi lämmennyt. Onko siis ryyppyvikaa vaiko jokin anturi hässäkkä? Melkein kaikki sähköliittimet on käyty läpi mutta vika vain pysyy. Koneelle antaa vikakoodia, P0511 joutokäyntihäiriö. Alkaa itsellä olla ideat loppu että mikä on. Tuntuu vaan vähän kalliilta viedä tällaisen vian takia korjaamoon.
Re: Fiesta V käyntihäiriö
Niin no ryyppyjä näin uusissa ei enää ollu, vetääkö jostain laihaa seosta mukaan kun käy,onko imuvuotoja jossain vaikka imusarjassa tiivistevika ym ja eikös näissä ollu jotain tyhjäkäyntiin vaikuttavia automaattisia säätölaitteita? säätömoottoria,sun muuta lootaa minne letkuja menee,jos niistä joku piiputtaa ja vuotaa niin muuta ei tarvii
Re: Fiesta V käyntihäiriö
Okok, täytyypä tarkastaa.
Pitäisi olla täysin automaattinen tuo polttoaineen /ilman syöttö+ kaikki muu
vaikka onkin perus pikku kone mutta kaikki on tietokoneen/automatiikan takana.
Lamda antureita myös epäiltiin mutta voisiko vika niissä olla? Toisaalla foorumeissa sanottiin tuon vikakoodin syynä olevan kaasarissa sijaitseva ilma-anturi, jota ei pois saa ilman hc purkutöitä.
Pitäisi olla täysin automaattinen tuo polttoaineen /ilman syöttö+ kaikki muu

Lamda antureita myös epäiltiin mutta voisiko vika niissä olla? Toisaalla foorumeissa sanottiin tuon vikakoodin syynä olevan kaasarissa sijaitseva ilma-anturi, jota ei pois saa ilman hc purkutöitä.
Re: Fiesta V käyntihäiriö
Vahva veikkaus sille että tyhjäkäyntiventtiili on sökö ja jumahtanut sitä myöten melko levälleen, tai jostain syystä virta ei kulje venttiilille asti.
-P0511 Kertoo että tyhjäkäyntiventtiilin piirissä on vikaa http://engine-codes.com/p0511_ford.html
-Kierrokset ilmeisesti nousee niin ylös että kaasun ollessa ylhäällä menee ECU "moottorijarrutustilaan" ja katkaisee syötön ->kierrokset tippuu ->syöttö alkaa uudestaan jne...
Kannattaa muuten aina katsoa jostain vikakoodin tarkka kuvaus ja mielellään Lontooksi jos vain taipuu, eikä luottaa vain suomennettuihin kuvauksiin. Tuo vikakoodin kuvaus "tyhjäkäyntihäiriö" ei kerro sitä tosiasiaa että koodi viittaa todellakin juuri tyhjäkäyntiventtiiliin.
-P0511 Kertoo että tyhjäkäyntiventtiilin piirissä on vikaa http://engine-codes.com/p0511_ford.html
-Kierrokset ilmeisesti nousee niin ylös että kaasun ollessa ylhäällä menee ECU "moottorijarrutustilaan" ja katkaisee syötön ->kierrokset tippuu ->syöttö alkaa uudestaan jne...
Kannattaa muuten aina katsoa jostain vikakoodin tarkka kuvaus ja mielellään Lontooksi jos vain taipuu, eikä luottaa vain suomennettuihin kuvauksiin. Tuo vikakoodin kuvaus "tyhjäkäyntihäiriö" ei kerro sitä tosiasiaa että koodi viittaa todellakin juuri tyhjäkäyntiventtiiliin.
Focus 1.8 TDCI -03
Ex. -Mondeo 1.8 STW -00, 1.8 STW -95, Transit 2,5D -90, Focus 1.6 - 00
Ex. -Mondeo 1.8 STW -00, 1.8 STW -95, Transit 2,5D -90, Focus 1.6 - 00
Re: Fiesta V käyntihäiriö
Kiitos tästä.
Koetin tosiaan ensin in London tuota koodia katsoa mutta päädyin aina jenkki sivuille joissa oli sitten jo pickuppeja tai jotain muuta "pientä" ajoneuvoa kyseessä.
Ainut mitä tosiaan löysin tuolla koodilla oli siis ilmamassamittari vika, että on joko huono kontakti/hapettumaa tai sitten se olisi vaan hyvin paskanen, voisiko olla tässä vikaa? tuon liitin kyllä putsattiin ja pinnat siinä oli ok.
Koetin tosiaan ensin in London tuota koodia katsoa mutta päädyin aina jenkki sivuille joissa oli sitten jo pickuppeja tai jotain muuta "pientä" ajoneuvoa kyseessä.
Ainut mitä tosiaan löysin tuolla koodilla oli siis ilmamassamittari vika, että on joko huono kontakti/hapettumaa tai sitten se olisi vaan hyvin paskanen, voisiko olla tässä vikaa? tuon liitin kyllä putsattiin ja pinnat siinä oli ok.
Re: Fiesta V käyntihäiriö
Hei!
Vikaa ei saatu ominvoimin korjauttua vaikka kaikkea koitettiin. Vein auton moottorihuoltoon ja testauksissa paljastui että ohjausyksikkö oli kärvähtänyt ja vähän muuta siinä matkalla.
Siittä siis johtui kaikki muutkin käyntihäiriöt ym. Nyt vaan uutta käytettyä boxia kiinni ja menoksi. Uutena osa on turhan kallis 1500€.
Vikaa ei saatu ominvoimin korjauttua vaikka kaikkea koitettiin. Vein auton moottorihuoltoon ja testauksissa paljastui että ohjausyksikkö oli kärvähtänyt ja vähän muuta siinä matkalla.
Siittä siis johtui kaikki muutkin käyntihäiriöt ym. Nyt vaan uutta käytettyä boxia kiinni ja menoksi. Uutena osa on turhan kallis 1500€.