Transit täristää

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Rixa77

Transit täristää

Viesti Kirjoittaja Rixa77 »

Tervehdys!

Elikkä potilas olisi vm 94 2.5d lava-alustalle rakennettu asuntoauto. Ja ongelmana järkyttävä tärinä liikkeelle lähtiessä ja pakittaessa.
Kylmällä koneella ei ongelmia mutta kun on ajettu 50+km ja vaikkapa valoista lähtee niin hampaista putoo paikat ja hyllyiltä tavarat. :evil:

2 vaihteella kun lähtee niin ei ongelmaa???

Vaihteet kyllä toimii normaalisti mutta olisko silti kytkin puolella jotain??
Tessu

Re: Transit täristää

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Vaikuttas Voortin peruskytkinvialta,mulla on -87 Esco ja kytkin on ravistanu vuoskymmeniä,uusi kytkinpakettikin tuli parivuotta sitten,mikään ei muuttunu,juhannusviikolla vaihettii vaihelootakin kun entisessä välkkiä,kytki ei siitä muuttunu mikskään.
Nyt epäilenkin että se kytkin onkin just se mikä rikkoo lootan ja se taas rikkoo vetarit kun tulee turhaa välystä! TAI ensin tulee välystä lootaan ja sitten onkin mahdoton lähtee liikkeelle kyn kytkin ravistaa pakilla TAI just lämpimällä kelillä esim. liikennevaloista,talvi liukkailla ongelmaa ei ole kun pyörä sutasee tyhjää.
Vikasi kuulostaa aivan samalta jos se on vain liikkeelle lähtiessä,ajossa mulla ei kuulu eikä tunnu muuta kuin ne värinät ja vatkaukset mitkä tiedänkin,sillon jos kuuluu rolinaa kun painaa kytkimen pohjaan tai ajaa tasakaasulla onkin vika usein vetoakseleissa/kardaanissa.
Vaikka autosi onkin täysin eri kuin mulla tuntuu vika ihan samalta!
Vastaa Viestiin