Tervehdys,
pihaan kulkeutui kansivikainen Escortti. Kansipahvi vaihdettiin ja tarkistettiin kansi samalla. Kone on nyt läjässä, mutta ilmaantui ongelmia.
Kaupunkinopeuksilla ja tyhjäkäynnillä lämmöt nousevat, mutta moottoritiellä pysyvät alle puolivälin. Termostaatti voisi olla yksi syyllinen, mutta käyttäyyköhän ihan noin?
Onko ideoita vian selvittämiseksi?
Kiitos!
Escort 1.6 16v -96 lämmöt
Re: Escort 1.6 16v -96 lämmöt
Vaude, 2 viikkoa Fordin onnellinen omistaja ja nyt jo osaan ehkä vastata kysymykseen!
Noissa on kaksi lämpötila-anturia - se toinen mittaa paisuntasäiliön nesteen lämpöjä ja heiluttaa kabiinin mittaria. Sulla on se anturi rikki. Ei tarkoita etteikö kone myös oikeasti lämpenisi liikaa, varsinkin jos se kansipahvikin on kärynnyt. Mutta nuo ovat käsittääkseni ihan yleisisti hajalla ja mittarit näyttävät mitä sattuu. Niin omassanikin...
Noissa on kaksi lämpötila-anturia - se toinen mittaa paisuntasäiliön nesteen lämpöjä ja heiluttaa kabiinin mittaria. Sulla on se anturi rikki. Ei tarkoita etteikö kone myös oikeasti lämpenisi liikaa, varsinkin jos se kansipahvikin on kärynnyt. Mutta nuo ovat käsittääkseni ihan yleisisti hajalla ja mittarit näyttävät mitä sattuu. Niin omassanikin...
Re: Escort 1.6 16v -96 lämmöt
syytä vaihtaa termari kesälaatuun ettei pala uudelleen,mulla ainakin -87 Esco on aika perso termareille,kesällä käy välillä lämpösenä ja talvella taas kylmänä ellei vaihda tiukempaa termaria!