Mk4 TDCI Mondeo temppuilee

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Vessi
Viestit: 4
Liittynyt: 24 Tammi 2014 11:00

Mk4 TDCI Mondeo temppuilee

Viesti Kirjoittaja Vessi »

Moro! Osaisiko joku neuvoa mihin suuntaan huomio pitäisi keskittyä kun toi mun Mondeo on alkanut tekemään sellaista, että pysähtyessä esimerkiksi valoihin ja sen jälkeen liikkeelle lähdettäessä kestää 1-4 sekuntia, että auto reagoi kaasuun. Kun jalan nostaa jarrulta lähdössä auto kyllä alkaa "ryömimään" mutta sitten se viive siihen että se reagoi kaasun painallukseen on välillä kiusallisen pitkä. EGR venttiilin kerkesin jo irroittaan ja puhdistaan karstasta.

Kiitos jo etukäteen
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Mk4 TDCI Mondeo temppuilee

Viesti Kirjoittaja svart »

Ihan itse kaasupoljinta veikkaisin vian lähteeksi
Ford #11
HillyMan
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Kesä 2014 17:44

Re: Mk4 TDCI Mondeo temppuilee

Viesti Kirjoittaja HillyMan »

Moro,

Täällä on vm 07 focus 1,8 TDCI

Samaa vikaa täälläkin ja lisäksi välillä kaasu jää ikään kuin hetkeksi päälle esim. vaihteen vaihdossa.
Jos olisi kaasupolkimessa niin eikö se tekisi sitä kokoajan?
Oireet on pahempia lämpimällä koneella ja moottorijarrutuksen jälkeen, onko ko. autossa kaasuläppää joka voisi jumittaa ja jos niin missä?

Löysikö alkuperäinen kysyjä vian, olisi hauska kuulla mistä se löytyi.
Vessi
Viestit: 4
Liittynyt: 24 Tammi 2014 11:00

Re: Mk4 TDCI Mondeo temppuilee

Viesti Kirjoittaja Vessi »

Moro,

Vika on paikannettu EGR-venttiiliin. Otin sen uudelleen irti puhdistelin lisää ja tämän lisäksi venttiilin auki/kiinni asennot kalibroitiin jolloin auto antaa vikakoodin P1335 joka viittaisi vialliseen venttiilin asennon sensoriin. Tulppa venttiiliin ja kovaa ajoo __b
HillyMan
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Kesä 2014 17:44

Re: Mk4 TDCI Mondeo temppuilee

Viesti Kirjoittaja HillyMan »

Jaahas. pitääpäs tarkastaa iteltäkin.
Mulla ei kyllä mitään vikakoodeja löydy mutta kunhan ton kakspyöräsen saa kasaan niin pitää purkaa se ERG :D

Kiitoksia vastauksesta vaikka eihän sitä tiedä onko samalla suunnallakaan mun pelin vika.
Vastaa Viestiin