Focus Mk1 2.0 bensa nykii kylmänä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
JiiHoo

Focus Mk1 2.0 bensa nykii kylmänä

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa, kun kylmänä tuntuu vedossa pientä tutinaa 2000 rpm:n paikkeilla? Sama ilmiö kaikilla vaihteilla ja vain koneen ollessa aivan kylmä. Vai antaako olla vain, ei tuo hirveästi haittaa? Lämpimänä vetää koko kierrosalueen läpi upeasti.

Uskaltaako Focuksen konehuonetta pestä mitenkään, kärry on ollut mulla jo 10 vuotta enkä ole kertaakaan pessyt. Taitaa olla "hieman" suola- ja kivipölyä konehuoneessa... :oops:
tuomaz

Re: Focus Mk1 2.0 bensa nykii kylmänä

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

JiiHoo kirjoitti:Uskaltaako Focuksen konehuonetta pestä mitenkään, kärry on ollut mulla jo 10 vuotta enkä ole kertaakaan pessyt. Taitaa olla "hieman" suola- ja kivipölyä konehuoneessa... :oops:
Ite oon pessyt silleen monesti, että ensiks suihkinut liuotinpesuainetta, hetken antanut vaikuttaa ja sitten painepesurilla pyyhkässyt puhtaaksi. Pienellä paineella eikä ihan läheltä sähkölaitteita/liittimiä. Ei oo ollut ongelmia.
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ReiluReiska
Viesti:

Re: Focus Mk1 2.0 bensa nykii kylmänä

Viesti Kirjoittaja ReiluReiska »

Veikkaan pientä alkavaa imuvuotoa. Imuvuodon takia menee hieman liian laihaksi seos KYLMÄNÄ eikä varmaan elektroniikan rajat riitä enään rikastamaan seosta? Lämpimänä ei ole ongelmaa enään kun rikastusta ei tarvita. Starttisprayta tai vastaavaa tulenarkaa kaasua kun suihkit imupuolen letkuihin ja sarjoihin, niin koneen kierrokset pitäisi nousta imuvuodon löytyessä.

Zetec moottoria pestessä (minulla 1.6) kannattaa myös nostaa tulpanjohdot ylös ja kuivata paineilmalla. Jää helposti vettä ruostuttaen sitten tulppien hatut ja johtojen päät, jolloin voi tulla myöhemmin EHKÄ sytytysongelmia. Olen itsekkin pessyt muutaman kerran konehuoneen ja vaikka tulpanjohdot näyttää aika tiiviiltä, niin silti vettä menee ohi tulpille saakka reilusti.
Vastaa Viestiin