2.0 TDCI Dieselpumpun meno/paluuletkujen kiinnitykset

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

2.0 TDCI Dieselpumpun meno/paluuletkujen kiinnitykset

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Ongelma: Löböä vuotaa jostain päin pumppua. Eli koetan tässä selvittää mistä ja poistaa eri vika vaihtoehtoja.

Osaako joku sanoa miten nämä menopaluuletkut on kiinni itse pumpussa ja onko niiden alla mahdollisesti o-renkaat mitkä pystyy vaihtamaan itse? Onko niiden avaamisessa jotain huomioitava? (Jotain erikoista kiinnitystä tahi jotain muuta kuin pyörittämällä aukeavaa logiikkaa)

Itse pumpun merkkiä en juuri nyt tiedä mutta oletan sen olevan alkuperäinen kapistus tässä 05 vuotisessa mondeossa.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Re: 2.0 TDCI Dieselpumpun meno/paluuletkujen kiinnitykset

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Jep. Brittifoorumeilta sain selville että letkujen alla on peruskupari aluslevyt jotka vaihtamalla porukka on saanut tihkumisen loppumaan. Jos on itse letku levähtänyt niin se taas on ihan peruskorkeapaineletku minkä pystyy vaihtamaan "tuosta noin vain".

Lisää tietoa taas tulee kun saan fiksaamisen eteenpäin.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Re: 2.0 TDCI Dieselpumpun meno/paluuletkujen kiinnitykset

Viesti Kirjoittaja Volmari »

https://www.dropbox.com/sc/0uye7ztxz7jt ... keyOa50Jsa

Siinä se pirun vuoto on!

mutta meni samalla EGR:n puhdistukseksi. on niin tiukka väli että tarvii ottaa EGR pois edestä että pääsee edes vähän lähemmäs totuutta. samaan syssyyn kupari tiiviste tuolta liitoksen välistä vaihtoon, tai näin ne isot pojat enklannissa sanoi.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Vastaa Viestiin