Sierran päästöistä?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
zero_cool84

Sierran päästöistä?

Viesti Kirjoittaja zero_cool84 »

Elikkäs auto on -85 2.0 ohc ja kaasarina on 30/34 DFTH. Oisko mahdollista että kaasarissa joku jumittaa kun päästöt olivat katsastuksessa. CO2 0,4 HC 84 Ja happiarvo oli melkein 5.

Putki ei vuoda mistään. Olen vaihtanut kaikki sytkän osat uusiin siis pyörijän, kannen ja tulpat+johdot. Ennakko on 10astetta niinkö kirjan mukaan näissä pitää olla. Mutta mistä tuo korkia happiarvo voi muuten johtua???
Ostin auton perikunnalta ja sillä on ajettu vain 137tkm. Mutta auto oli seissyt 5 vuotta. Eli aattelin jos kaasarissa joku jumittaa. Auto käy hieman epätasaisesti.
anon

Re: Sierran päästöistä?

Viesti Kirjoittaja anon »

Siellä voi vaikka imusarjantiiviste vuotaa.
Mondeo -09 2.5T
:ford:
esko71

Viesti Kirjoittaja esko71 »

kato nuo ilmanputsarin ja imusarjan alipaineletkut,mulla pomppaa välillä putsarin/imusarjan välinen alipaineletku pois,ja se käydä rynkyttää huonosti silloin..
zero_cool84

Viesti Kirjoittaja zero_cool84 »

Ajattelin tilata sen huoltosarjan siihen kaasariin ja samallahan sen imusarjan tiivisteen vaihtaa. Tuosta oli tukittu se putsarin ja imusarjan välinen punanen muoviputki. Otin takas käyttöön kun tykkään että on alkuperänen. Toki voihan se olla että jos se falskaa jostain sieltä putsarin sisältä tai jostain se läpän ohjaus falskaa pitää ottaa se putki irti ja testata samalla paraneeko tyhjäkäynti :) Kiitoksia jo tähän astisista vastauksista :)
Tessu

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Mulla menossa SAMA arpominen 1,6 CVH Sierran kanssa kaikki alipaine pöntöt ja letku on tukittu ja muuta ei jää enää jälelle kuin että olis imursarjan tiiviste tai pakosarjahalki tms,kai se pitäs joskus kattoakkin,leiman sain kun käytin ennnen leimaa mittareissa ja saatiin arvot hetkeksi pysymään paikoillaan,liikaa happea se mullakin näytti!
Tuo seisottamine tuntuu olevan meillä sitten yhteistä,tää auto ON myös perikunnan eli isäni entinen ja mulle se sitten jäi,autolla on ajettu todella vähän ja tuntuu että just näihin alkaa ilmetä piilovikoja kun ei oo ajettu.
Jos sillä autolla ei oo ajettu 5v ollenkaan niin ota tosiaankin se kaasari pöydälle putsaa se javaiha uudet tilkkeet,parmpi ois kyllä saada se kaasari johonkin ultraäänipesuun,irtois kaikki piilossakin olevat mömmöt sieltä!
Kertoileppa sitten kuinka kävi,mielenkiinnosta vaan että oliko se pelkkä kaasari??
Tessu

NO NIIN nyt on Riesasta riisuttu konehuoneesta kaikki haittapöntöt sun muut härpäkkeet pois ja YLLÄTYS vikakin löytyi miksi happea sai pakoputkeen,peltien irrottamisen jälkeen paljastuikin alta pakosarja josta oli pudonnu ykspinnapultti kokonaan kolme löysällä YHDESSÄ kuparimutteri loput tavallisia,joopa joo ja varmasti on tehtaan jäljiltä kun auto on ollu meidän tallissa uudesta asti,ja totakohtaa ei ole ikinä ees päässy kukaan aukomaankaan!
Eikä siinä vielä kaiki riksahti kaasuvaijerin muovinen säätöosa palasiksi ja sitä korjaamaan kunnes huomasin että KAS nyt selvisi syy miksi kaasukin päälle jättäny,oli säikeitä poikki!
Mistä lie tuohon taas varpin saa kun ei oo MISSÄÄN toisessa moottorivaihtoehdossa samaa,käy sitten ainoastaa tuommoisen CVH 1,6 yksopisteruiskuun tarkoitettu missä plommit molemmissa päissä, eikä mitään muuta muovia kuin se säätöosa!
Ei muuta kun päivällä soittamaan sinne OIKEAAN varaosaliikkeeseen!!
Tessu

NO NIIN soiteltu on ja kyselty ja tulos: ei löydy Suomestaeikä edes Saksasta vaijeria moiseen keksintöön mistään että se menee sitten IHAN ite tai jonkui toisen rakenteluksi TAI teettämiseksi,että hieno homma
choesos

Viesti Kirjoittaja choesos »

Mulla ois vaijeri jos tarviit
sierra 90 4x4 tuleva käyttis
Tessu

Onko se vaijeri mistä Voortista JA millaset päät siinä on, kuinka pitkä on itse vaijeri ja kuori??
Onko vaijeri uusi vai vanha?
ReiluReiska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ReiluReiska »

Olen kuullut huhuja että jos kaasariauto on seissyt pidempään, niin pitää vain ajaa jokusen sata kilometriä, jotta ikäänkuin kaasari putsautuu karstasta. Samoin polttoaine tankissa myös vanhenee hiljakseen, joten tankin ajo tyhjäksi ja uutta tuoretta tilalle, niin arvot voi myös parantua. Tosin varmaan sinun jäännöshapin takia ei varmaan tämä vinkki päde... kun vielä löysit muualta vikaa.
Tessu

Juu tässä ei päde se ajamattomuus mutta sellainenkin vika toisinaan tulee kyllä.
En tiedä kuka tuolla yrittäny lähettää yksityisviestiä mutta en saa niitä MISTÄÄN näkymään enkä mitään lähtemään että jos tämän näkee niin laittaapi sitte suoraan:tessulandia @gmail.com kai se tuo sentää pelaa?
Vastaa Viestiin