Sivu 1/1

Mietteitä sierran seoksista.

Lähetetty: 07 Huhti 2014 13:00
Kirjoittaja Whiplasher
Vaihtelin tossa tulpat ajan kuluksi, kattelin tänään millasta väriä noi ovat ja olivat ihan täysin värittömät, ei siis mitään ollut tullut pintaan, pieniä vaaleita näppylöitä, karstaa mitälie oli vähän. ei tummunut juurikaan yhtään. lämmöt ovat sierran "normal" alueen alarajassa. Auto käy hyvin mutta välillä (liekö luulotauti) moottorijarrun ja pintakaasun rajamailla tuntuisi kuin nykäisisi auto kerran ja ihan kuin pätkäisisi. täyskaasulla kyllä kulkee ja vääntää niinkuin kaikilla muillakin kierros/kaasun alueilla. Onko vitivalkonen tulppa merkki pahasti laihasta seoksesta, ei ainakaan ajamalla huomaa mitään. Tulpat siis uudet. vääntökin löytyy kyllä. jos on seos hiukan laihalla niin mahtaako syynä olla se että mulla oli kummatkin änkkäpöntöt ruosteesta puhki, vetasin rälläkällä pois ja suoraa putkea keskimmäisen tilalle ja pienen suoraputkiänkän perälle. Voisko pakoputken vastuksen pieneneminen laihistaa seosta? Eikös EFI säädä kuitenkin seoksen itse?

EDIT: kaivoin vanhat tulpat jorpakosta. tasaisen harmaat. niistäkin varmaan voi sanoa joitain viisaita sanoja?

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Lähetetty: 07 Huhti 2014 13:13
Kirjoittaja Xanthe_
ECU säätää seoksia enintään 25% puolin ja toisin suuttimien pulssin pituudella jos tarvetta.

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Lähetetty: 07 Huhti 2014 13:17
Kirjoittaja Whiplasher
tuskin mulla seokset niin paljon voi persiillä olla ettei ecun varat riitä? kun kerran normaalisti käy ja kulkeekin. Vertailin noita tulppia NGK:n karttaan:
http://www.ngksparkplugs.com/tech_suppo ... p?mode=nml

-Ja kovasti tolta ylimmältä näytti noi vanhat tulpat. Eli siis vissiinkin taas tätä mun turhaa stressiä näistä autojutuista mikä on mulla yleistä. Aina on omasta mielestä joku huonosti tai kohta hajoaa joku mikä muuten varmana maksaa. Huono päivä tää maanantai ku yrmynä tunnin yöunilla päivän rientoihin.

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Lähetetty: 07 Huhti 2014 13:23
Kirjoittaja Xanthe_
Jep ei minulle ainakaan kuullosta mitään vikaa sinulla olevan.

En tosin tiedä mikä voisi tosin olla tuossa pätkäisyssä. Sierra tietäjät vastailevat varmaan kohta.

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Lähetetty: 07 Huhti 2014 13:26
Kirjoittaja Whiplasher
joo, alle 100km ajetut tulpat niin ei vissiin niissä ihan heti näy tollanen kevyt värjäytyminen. jos reilusti menis laihalla niin kyllähän sen ajossa varmasti näkisi, ei ajossa mikään muu tunnu kuin pieni perän väljyys mikä on ihan toinen tarinansa.

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Lähetetty: 09 Huhti 2014 01:38
Kirjoittaja Tessu
Niin onkos sulla se Sierra just tuo Dokki??
Ei täs muuten mutta ite käytin 1,6 CVH Riesaa mittareissa ja happea saa jostai liikaa!!
Illalla tulppasin melkein jokaisen alipaineletkun mitä imusarjaan menee,tossa kun on kaikenmoista turhaa lisäilmapulssia pakosarjaan ja polttoainehöyryjen keruupänikkää heh!
Nyt jos ei oo seokset vieläkään OK niin sitten vissiin imusarjatiiviste vaihtoon MUTTA??
Onko tää sierran CVH tiivari täysin sama kuin Escon CVH.ssa on?? siinäpä pulma?
No kai ammattiliike semmosen tietää kun sieltä kysyy,mutta kun näitä Sierroja ei paljoa ole eikä vissiin ollukkaan? niin miten mahtaa taas käydä??
On vaan oireillu JUST silleen että vois olla tuo imusarjatiivari,kierrokset on pariinotteeseen noussu aika korkeelle yllättäen...

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Lähetetty: 09 Huhti 2014 22:43
Kirjoittaja Tessu
No nii tää Sierra saatiin sitten kuiteskin leimattua mutta perusongelma ei kuiteskaan selvinny,se nyt tuli ainakin selville että lisäilmapulssit ja bensahöyryjen talttenotto ja polttopurkit on turhia,ilman niitä on päästöt IHAN hyvät,eli ne voi sitten CVH moteistaa poistaa huoletta.

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Lähetetty: 11 Huhti 2014 19:33
Kirjoittaja emax
^saasteiden takia ne sielä vain on. Ei saa tankki enää huohottaa ulkoilmaan, vaan pitää olla tietokoneohjattu huohotus imusarjaan aktiivihiilipönikän kautta, että vihreät saa happea.

Aloittajan tulpan väri kysymykseen sen verran että nykybensa ei enää niin selvästi värjää tulppaa, paitsi mustaksi jos käy paksulla. Se vanha hieno kermainen väri tuli pääasiassa lyijystä.

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Lähetetty: 11 Huhti 2014 19:45
Kirjoittaja emax
^saasteiden takia ne sielä vain on. Ei saa tankki enää huohottaa ulkoilmaan, vaan pitää olla tietokoneohjattu huohotus imusarjaan aktiivihiilipönikän kautta, että vihreät saa happea. Ja muistelisin että kannen päässä imusarjan puolella olis vesikanava, joka jatkuu imusarjassa termarikotelolle... Eli ei taida olla sama imusarjan tiiviste?

Aloittajan tulpan väri kysymykseen sen verran että nykybensa ei enää niin selvästi värjää tulppaa, paitsi mustaksi jos käy paksulla. Se vanha hieno kermainen väri tuli lyijystä.

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Lähetetty: 12 Huhti 2014 04:27
Kirjoittaja Tessu
Hieno homma sitten se on just se tiivari mitä katoin vuosimallin kanssa netinkätköistä.
Tuli päivällä semmonenkin kommentti että eihän se voi olla imusarjantiiviste kun jälkihappea on,vois olla kuulemma pakosarjantiiviste tai halkeama???
NO JOO O pitää vissiin vaihtaa kokomotin tiivarit niin ei ainakaan vuoda mikään heeh

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Lähetetty: 13 Huhti 2014 13:15
Kirjoittaja januski79
Jep, noista tulppien väreistä ei oikeen osaa nykyään mitään sanoa kuten on jo todettukkin. kannattaakin vertailla niitä keskenään ja katsella eroavaisuuksia värissä ja kuluneisuudessa. eli onko joku erivärinen tai kulunut eritavalla. Musta on ainoa väri mistä voi sanoa varmasti seoksen olevan todella rikas ja jos se on vielä märkäkin niin se kynttilä ei sytytä... pitää tuossa kulumisen tutkailussa sit muistaa et jos on jakajaton sytytys, niin niissä yleisesti on käytetty hukkakipinä puolaa
ts. 1 ja 4 sekä 2 ja 3 pytyillä on kipinä yhtäaikaa josta syystä ne elektrodit kuluvat pyttypareilla eritavalla eli toisesta keski-elektrodi ja toisesta sivu-elektrodi... tämä johtuu ihan virran kulkusuunnasta.

Tessu ei sulla mitään lappua niistä päästöistä oo? helpottais ihmettelyä kun ois kaikki päästöt tiedossa. eli hc,co2,o2,lambda,co .. Imusarjan ja pakosarjan tiivisteeet pitäs olla samat autonmallista riippumatta, ruisku ja kaasari koneen eroista en osaaa sanoa kuinka suuttimet vaikuttaa vai vaikuttaako ollenkaan. :roll: ...aikanani ropailin yhden jos toisenkin cvh:n kanssa , jolloin nähtiin vain märkiä unia sähköruiskuista ja painajaisia saastehärpättimistä... :lol:

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Lähetetty: 13 Huhti 2014 17:51
Kirjoittaja Tessu
Lappuja ei oo kun jäi katsurille joo ja kyllä tää CVH 1-pisteruisku on ihan omansa näköjään jokapuolelta,kun termarin koppakin on Dokkisierrasta jne jne että eipä taida se sarjantiivarikaan olla sama kuin esim.CVH Escossa?
No kun tässä kerkee ja tarkenee taas katsoa ja temuta et löytyskö mitään vuotoja vai ei,nuo haittapöntöt pois edestä ja turhat pillit ja putket pois pakosarjasta niin näkiskin jotain.
Mitenkähän ne uusista-autoista ne viat oikein löytää kun on kokomoottori paketoitu muoviin? vai mittaritko sen ainoastaan kertoo?? on ne hirveitä kapistuksia

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Lähetetty: 13 Huhti 2014 20:52
Kirjoittaja januski79
starttipilotilla tai puhdistus sprayllä , tms. palavalla näet tai oikeemmin kuulet jos se tiiviste vuotaa ku suihkit sitä ympäriinsä.. mut älä suihki liian kuumaan koneeseen ettei se spray syty.. 8)
ne pakokaasuhärdellit yleensä alkaa valskaan jostain vanhemmiten... huohotin venttiili on tietenkin mahdollinen imuilman vuotopaikka... aiheuttanee kyllä yleensä epämäärästä käyntiä...

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Lähetetty: 13 Huhti 2014 21:28
Kirjoittaja Whiplasher
Veellä pärjää, puhristettii, joskus karstat kaverin mazdasta vesi-spraypullo yhistelmällä, tuli vartin verran paskaa putkesta ja kyllä kävi sen jälkeen nätisti :D eise motti ihteesä ota vedestä jossei uittamaan ruveta, paljon turvallisempi keino noihin vuotojen selvittelyyn. Vesi vanhin voitehista ;)

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Lähetetty: 13 Huhti 2014 22:23
Kirjoittaja januski79
Whiplasher kirjoitti:Veellä pärjää, puhristettii, joskus karstat kaverin mazdasta vesi-spraypullo yhistelmällä, tuli vartin verran ulostetta putkesta ja kyllä kävi sen jälkeen nätisti :D eise motti ihteesä ota vedestä jossei uittamaan ruveta, paljon turvallisempi keino noihin vuotojen selvittelyyn. Vesi vanhin voitehista ;)
totta tuokin, mutta ei se sitä vuotoa paljasta niinku nuo palavammat liemet....

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Lähetetty: 13 Huhti 2014 22:36
Kirjoittaja Whiplasher
Eihän se tohon touhuun mitään parasta juu ole, en kyllä tosin tuota pilottiakaan halua koneeseen ruiskia, ei se hyvää tee jos syttymään pääsee väärään hetkeen :s

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Lähetetty: 14 Huhti 2014 12:01
Kirjoittaja Tessu
Juu ja sarjan yläpuolella käy ohut öljykin,semmosella löysin aikoinaan vanhan Datsunin vian kun popotti,öljykannusta tiivarin kohtaan ja veto kaasuvaijerista ja kuulu vaan tsup ja oli pilvi takana heh syy oli ihan selvä!
Voipi kyllä joku vuoto hyvinkin ollakun on pariinotteeseen kierrokset noussu huimasti?

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Lähetetty: 16 Huhti 2014 07:20
Kirjoittaja emax
Pilotti on parasta. Jos kuumaan pakosarjaan suihkii, ja vieressä napsuttaa tulpanjohto maihin, tai kaasari yskäisee taakseppäin niin voi syttyä ja tohahtaa. Muttei se kauaa pala :twisted:

Ei sitä ole tarkoitus sinne montaa purkkia tyhjentää, vaan sumutella vähän sinne tänne ja kuullostella vaikuttaako.
Ensin vähä ilmanputsariin niin kierrosten noususta huomaa miten isosta vuodosta on kyse. Jos ei tapahdu mitää, tai meinaa tukehtua niin kannattaa alkaa miettiä muitakin vaihtoehtoja kuin imuvuotoa.