Mietteitä sierran seoksista.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Whiplasher
Viestit: 67
Liittynyt: 15 Maalis 2014 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Mietteitä sierran seoksista.

Viesti Kirjoittaja Whiplasher »

Vaihtelin tossa tulpat ajan kuluksi, kattelin tänään millasta väriä noi ovat ja olivat ihan täysin värittömät, ei siis mitään ollut tullut pintaan, pieniä vaaleita näppylöitä, karstaa mitälie oli vähän. ei tummunut juurikaan yhtään. lämmöt ovat sierran "normal" alueen alarajassa. Auto käy hyvin mutta välillä (liekö luulotauti) moottorijarrun ja pintakaasun rajamailla tuntuisi kuin nykäisisi auto kerran ja ihan kuin pätkäisisi. täyskaasulla kyllä kulkee ja vääntää niinkuin kaikilla muillakin kierros/kaasun alueilla. Onko vitivalkonen tulppa merkki pahasti laihasta seoksesta, ei ainakaan ajamalla huomaa mitään. Tulpat siis uudet. vääntökin löytyy kyllä. jos on seos hiukan laihalla niin mahtaako syynä olla se että mulla oli kummatkin änkkäpöntöt ruosteesta puhki, vetasin rälläkällä pois ja suoraa putkea keskimmäisen tilalle ja pienen suoraputkiänkän perälle. Voisko pakoputken vastuksen pieneneminen laihistaa seosta? Eikös EFI säädä kuitenkin seoksen itse?

EDIT: kaivoin vanhat tulpat jorpakosta. tasaisen harmaat. niistäkin varmaan voi sanoa joitain viisaita sanoja?
Ford Sierra 2.0i DOHC 4x4 CLX 1991
ex: Honda Accord 2.0 kaasari CB3 1990
Avatar
Xanthe_
Viestit: 476
Liittynyt: 16 Kesä 2013 00:51
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Viesti Kirjoittaja Xanthe_ »

ECU säätää seoksia enintään 25% puolin ja toisin suuttimien pulssin pituudella jos tarvetta.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Whiplasher
Viestit: 67
Liittynyt: 15 Maalis 2014 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Viesti Kirjoittaja Whiplasher »

tuskin mulla seokset niin paljon voi persiillä olla ettei ecun varat riitä? kun kerran normaalisti käy ja kulkeekin. Vertailin noita tulppia NGK:n karttaan:
http://www.ngksparkplugs.com/tech_suppo ... p?mode=nml

-Ja kovasti tolta ylimmältä näytti noi vanhat tulpat. Eli siis vissiinkin taas tätä mun turhaa stressiä näistä autojutuista mikä on mulla yleistä. Aina on omasta mielestä joku huonosti tai kohta hajoaa joku mikä muuten varmana maksaa. Huono päivä tää maanantai ku yrmynä tunnin yöunilla päivän rientoihin.
Ford Sierra 2.0i DOHC 4x4 CLX 1991
ex: Honda Accord 2.0 kaasari CB3 1990
Avatar
Xanthe_
Viestit: 476
Liittynyt: 16 Kesä 2013 00:51
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Viesti Kirjoittaja Xanthe_ »

Jep ei minulle ainakaan kuullosta mitään vikaa sinulla olevan.

En tosin tiedä mikä voisi tosin olla tuossa pätkäisyssä. Sierra tietäjät vastailevat varmaan kohta.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Whiplasher
Viestit: 67
Liittynyt: 15 Maalis 2014 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Viesti Kirjoittaja Whiplasher »

joo, alle 100km ajetut tulpat niin ei vissiin niissä ihan heti näy tollanen kevyt värjäytyminen. jos reilusti menis laihalla niin kyllähän sen ajossa varmasti näkisi, ei ajossa mikään muu tunnu kuin pieni perän väljyys mikä on ihan toinen tarinansa.
Ford Sierra 2.0i DOHC 4x4 CLX 1991
ex: Honda Accord 2.0 kaasari CB3 1990
Tessu
Viestit: 1750
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Niin onkos sulla se Sierra just tuo Dokki??
Ei täs muuten mutta ite käytin 1,6 CVH Riesaa mittareissa ja happea saa jostai liikaa!!
Illalla tulppasin melkein jokaisen alipaineletkun mitä imusarjaan menee,tossa kun on kaikenmoista turhaa lisäilmapulssia pakosarjaan ja polttoainehöyryjen keruupänikkää heh!
Nyt jos ei oo seokset vieläkään OK niin sitten vissiin imusarjatiiviste vaihtoon MUTTA??
Onko tää sierran CVH tiivari täysin sama kuin Escon CVH.ssa on?? siinäpä pulma?
No kai ammattiliike semmosen tietää kun sieltä kysyy,mutta kun näitä Sierroja ei paljoa ole eikä vissiin ollukkaan? niin miten mahtaa taas käydä??
On vaan oireillu JUST silleen että vois olla tuo imusarjatiivari,kierrokset on pariinotteeseen noussu aika korkeelle yllättäen...
Tessu
Viestit: 1750
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Viesti Kirjoittaja Tessu »

No nii tää Sierra saatiin sitten kuiteskin leimattua mutta perusongelma ei kuiteskaan selvinny,se nyt tuli ainakin selville että lisäilmapulssit ja bensahöyryjen talttenotto ja polttopurkit on turhia,ilman niitä on päästöt IHAN hyvät,eli ne voi sitten CVH moteistaa poistaa huoletta.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Viesti Kirjoittaja emax »

^saasteiden takia ne sielä vain on. Ei saa tankki enää huohottaa ulkoilmaan, vaan pitää olla tietokoneohjattu huohotus imusarjaan aktiivihiilipönikän kautta, että vihreät saa happea.

Aloittajan tulpan väri kysymykseen sen verran että nykybensa ei enää niin selvästi värjää tulppaa, paitsi mustaksi jos käy paksulla. Se vanha hieno kermainen väri tuli pääasiassa lyijystä.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Viesti Kirjoittaja emax »

^saasteiden takia ne sielä vain on. Ei saa tankki enää huohottaa ulkoilmaan, vaan pitää olla tietokoneohjattu huohotus imusarjaan aktiivihiilipönikän kautta, että vihreät saa happea. Ja muistelisin että kannen päässä imusarjan puolella olis vesikanava, joka jatkuu imusarjassa termarikotelolle... Eli ei taida olla sama imusarjan tiiviste?

Aloittajan tulpan väri kysymykseen sen verran että nykybensa ei enää niin selvästi värjää tulppaa, paitsi mustaksi jos käy paksulla. Se vanha hieno kermainen väri tuli lyijystä.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Tessu
Viestit: 1750
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Hieno homma sitten se on just se tiivari mitä katoin vuosimallin kanssa netinkätköistä.
Tuli päivällä semmonenkin kommentti että eihän se voi olla imusarjantiiviste kun jälkihappea on,vois olla kuulemma pakosarjantiiviste tai halkeama???
NO JOO O pitää vissiin vaihtaa kokomotin tiivarit niin ei ainakaan vuoda mikään heeh
januski79
Viestit: 72
Liittynyt: 06 Maalis 2009 13:36
Paikkakunta: Nokia

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Viesti Kirjoittaja januski79 »

Jep, noista tulppien väreistä ei oikeen osaa nykyään mitään sanoa kuten on jo todettukkin. kannattaakin vertailla niitä keskenään ja katsella eroavaisuuksia värissä ja kuluneisuudessa. eli onko joku erivärinen tai kulunut eritavalla. Musta on ainoa väri mistä voi sanoa varmasti seoksen olevan todella rikas ja jos se on vielä märkäkin niin se kynttilä ei sytytä... pitää tuossa kulumisen tutkailussa sit muistaa et jos on jakajaton sytytys, niin niissä yleisesti on käytetty hukkakipinä puolaa
ts. 1 ja 4 sekä 2 ja 3 pytyillä on kipinä yhtäaikaa josta syystä ne elektrodit kuluvat pyttypareilla eritavalla eli toisesta keski-elektrodi ja toisesta sivu-elektrodi... tämä johtuu ihan virran kulkusuunnasta.

Tessu ei sulla mitään lappua niistä päästöistä oo? helpottais ihmettelyä kun ois kaikki päästöt tiedossa. eli hc,co2,o2,lambda,co .. Imusarjan ja pakosarjan tiivisteeet pitäs olla samat autonmallista riippumatta, ruisku ja kaasari koneen eroista en osaaa sanoa kuinka suuttimet vaikuttaa vai vaikuttaako ollenkaan. :roll: ...aikanani ropailin yhden jos toisenkin cvh:n kanssa , jolloin nähtiin vain märkiä unia sähköruiskuista ja painajaisia saastehärpättimistä... :lol:
käyttikset: Mondeo 2.0i Ghia STW -02 , Galaxy 1.9 TDI PD Ghia -01
harrasteet: Escort XR3i -85
exät: Escort 1.3 L -83 , Escort 1.6 GT -90 , Escort 1.8TD Ghia -98
Tessu
Viestit: 1750
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Lappuja ei oo kun jäi katsurille joo ja kyllä tää CVH 1-pisteruisku on ihan omansa näköjään jokapuolelta,kun termarin koppakin on Dokkisierrasta jne jne että eipä taida se sarjantiivarikaan olla sama kuin esim.CVH Escossa?
No kun tässä kerkee ja tarkenee taas katsoa ja temuta et löytyskö mitään vuotoja vai ei,nuo haittapöntöt pois edestä ja turhat pillit ja putket pois pakosarjasta niin näkiskin jotain.
Mitenkähän ne uusista-autoista ne viat oikein löytää kun on kokomoottori paketoitu muoviin? vai mittaritko sen ainoastaan kertoo?? on ne hirveitä kapistuksia
januski79
Viestit: 72
Liittynyt: 06 Maalis 2009 13:36
Paikkakunta: Nokia

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Viesti Kirjoittaja januski79 »

starttipilotilla tai puhdistus sprayllä , tms. palavalla näet tai oikeemmin kuulet jos se tiiviste vuotaa ku suihkit sitä ympäriinsä.. mut älä suihki liian kuumaan koneeseen ettei se spray syty.. 8)
ne pakokaasuhärdellit yleensä alkaa valskaan jostain vanhemmiten... huohotin venttiili on tietenkin mahdollinen imuilman vuotopaikka... aiheuttanee kyllä yleensä epämäärästä käyntiä...
käyttikset: Mondeo 2.0i Ghia STW -02 , Galaxy 1.9 TDI PD Ghia -01
harrasteet: Escort XR3i -85
exät: Escort 1.3 L -83 , Escort 1.6 GT -90 , Escort 1.8TD Ghia -98
Whiplasher
Viestit: 67
Liittynyt: 15 Maalis 2014 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Viesti Kirjoittaja Whiplasher »

Veellä pärjää, puhristettii, joskus karstat kaverin mazdasta vesi-spraypullo yhistelmällä, tuli vartin verran paskaa putkesta ja kyllä kävi sen jälkeen nätisti :D eise motti ihteesä ota vedestä jossei uittamaan ruveta, paljon turvallisempi keino noihin vuotojen selvittelyyn. Vesi vanhin voitehista ;)
Ford Sierra 2.0i DOHC 4x4 CLX 1991
ex: Honda Accord 2.0 kaasari CB3 1990
januski79
Viestit: 72
Liittynyt: 06 Maalis 2009 13:36
Paikkakunta: Nokia

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Viesti Kirjoittaja januski79 »

Whiplasher kirjoitti:Veellä pärjää, puhristettii, joskus karstat kaverin mazdasta vesi-spraypullo yhistelmällä, tuli vartin verran ulostetta putkesta ja kyllä kävi sen jälkeen nätisti :D eise motti ihteesä ota vedestä jossei uittamaan ruveta, paljon turvallisempi keino noihin vuotojen selvittelyyn. Vesi vanhin voitehista ;)
totta tuokin, mutta ei se sitä vuotoa paljasta niinku nuo palavammat liemet....
käyttikset: Mondeo 2.0i Ghia STW -02 , Galaxy 1.9 TDI PD Ghia -01
harrasteet: Escort XR3i -85
exät: Escort 1.3 L -83 , Escort 1.6 GT -90 , Escort 1.8TD Ghia -98
Whiplasher
Viestit: 67
Liittynyt: 15 Maalis 2014 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Viesti Kirjoittaja Whiplasher »

Eihän se tohon touhuun mitään parasta juu ole, en kyllä tosin tuota pilottiakaan halua koneeseen ruiskia, ei se hyvää tee jos syttymään pääsee väärään hetkeen :s
Ford Sierra 2.0i DOHC 4x4 CLX 1991
ex: Honda Accord 2.0 kaasari CB3 1990
Tessu
Viestit: 1750
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Juu ja sarjan yläpuolella käy ohut öljykin,semmosella löysin aikoinaan vanhan Datsunin vian kun popotti,öljykannusta tiivarin kohtaan ja veto kaasuvaijerista ja kuulu vaan tsup ja oli pilvi takana heh syy oli ihan selvä!
Voipi kyllä joku vuoto hyvinkin ollakun on pariinotteeseen kierrokset noussu huimasti?
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mietteitä sierran seoksista.

Viesti Kirjoittaja emax »

Pilotti on parasta. Jos kuumaan pakosarjaan suihkii, ja vieressä napsuttaa tulpanjohto maihin, tai kaasari yskäisee taakseppäin niin voi syttyä ja tohahtaa. Muttei se kauaa pala :twisted:

Ei sitä ole tarkoitus sinne montaa purkkia tyhjentää, vaan sumutella vähän sinne tänne ja kuullostella vaikuttaako.
Ensin vähä ilmanputsariin niin kierrosten noususta huomaa miten isosta vuodosta on kyse. Jos ei tapahdu mitää, tai meinaa tukehtua niin kannattaa alkaa miettiä muitakin vaihtoehtoja kuin imuvuotoa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin