Sivu 1/2
Ford p100
Lähetetty: 05 Tammi 2014 23:52
Kirjoittaja Oskarii
Terve, olen uusi jäsen täällä ja en löytänyt muuta paikkaa kysyä kun täältä. Moderaattori siirtäköön jos on väärässä paikassa mutta asiaan.
Omistan 1.8td p100, ja miettisin että mahtaako sierran mittaristo mennä suoraan tuohon ns "heittämällä" vai joutuuko tekemään jotai muutoksia? ainakin joissain sierran mittaristoissa on kierroslukumittari mikä on ilmiselvää jos semmoisen heittää p100 niin joutuu tekemään muutoksia mutta miten muuten? anyone knows?
Re: Ford p100
Lähetetty: 06 Tammi 2014 13:35
Kirjoittaja vorkki
Kysymykseen en osaa vastata, kunhan omiani jorisen. Siis ihan yleisesti P100:sta. Eikös tuo auto Sierraan muistuttavasta ulkonäöstä huolimatta ole enemmänkin Transit kuin Sierra? Vai olenko ihan kuutamolla ajatuksineni...?

Re: Ford p100
Lähetetty: 06 Tammi 2014 15:13
Kirjoittaja Oskarii
vorkki kirjoitti:Kysymykseen en osaa vastata, kunhan omiani jorisen. Siis ihan yleisesti P100:sta. Eikös tuo auto Sierraan muistuttavasta ulkonäöstä huolimatta ole enemmänkin Transit kuin Sierra? Vai olenko ihan kuutamolla ajatuksineni...?

Mielestäni aika ristiriitainen asia, samat pellit kuin sierrassa, moottorit, yms, mutta sitten taas perä ja navat muistuttavat enemmän Transiittia kuin sierraan. Vähän sekaisin molempia autoja mielestäni.

Re: Ford p100
Lähetetty: 06 Tammi 2014 15:44
Kirjoittaja tursas
Pitäis cab eli koppi tai ohjaamo olla sama..ja siis mittaritkin..
viewtopic.php?f=8&t=42825
Re: Ford p100
Lähetetty: 06 Tammi 2014 18:44
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Ovet, tuulilasi, keulanpellit, kojelauta, penkit jne samat kuin sierrassa. Takavalot samat kuin escort expressissä, taka-akseli transitista, etunavat erikoiset viritelmät joihin on pultattu jaonmuutospalikat transitin pyöriä varten, joiden alta löytyy 5x108 jako, eli sama kuin volvoissa ja uudemmissa 5-pulttisissa fordeissa. Ei siis 5x112 joka olis scorpion jako. P100:ssa on myös erikoiset välipalikat runkoaisojen ja etupalkin välissä, jolla on tehty maavaraa lisää.
Ohjaamon alta lähtee runkopalkit, etupää on siis itsekantava, takapää rungolla. Ja auto on tehty portugalissa.
Re: Ford p100
Lähetetty: 07 Tammi 2014 08:35
Kirjoittaja Oskarii
Joo niin mäkin luulisin että menis sit.. ei muutakuin koittamaan, eihän nuo mittaristot juurkaan ole minkään arvosia.
Re: Ford p100
Lähetetty: 07 Tammi 2014 08:37
Kirjoittaja Oskarii
Sierra2.3-16v kirjoitti:Ovet, tuulilasi, keulanpellit, kojelauta, penkit jne samat kuin sierrassa. Takavalot samat kuin escort expressissä, taka-akseli transitista, etunavat erikoiset viritelmät joihin on pultattu jaonmuutospalikat transitin pyöriä varten, joiden alta löytyy 5x108 jako, eli sama kuin volvoissa ja uudemmissa 5-pulttisissa fordeissa. Ei siis 5x112 joka olis scorpion jako. P100:ssa on myös erikoiset välipalikat runkoaisojen ja etupalkin välissä, jolla on tehty maavaraa lisää.
Ohjaamon alta lähtee runkopalkit, etupää on siis itsekantava, takapää rungolla. Ja auto on tehty portugalissa.
Juurikin näin, ihan apteekin hyllyltä tuli! Mutta asiaan, muuttuuko jakotakanakin kun ottaa spacerin pois välistä? luin juttua jostain että ei ole näin, mutta jos laittaa spacerin väärin päin niin tulee jokin "parempi" jako? Täytyneen itse mittailla ja katsoa kun halille pääsee.
Re: Ford p100
Lähetetty: 07 Tammi 2014 09:57
Kirjoittaja Aksu
Miitaristo ym. Sisustan osat käy sierrasta suoraan(ollut p100:n koelauta itsellä vaihdettuna).
Se miten tuo bensa/diesel toimivat ristiin niin ei uskalla arvata. Toki niitä diesel sierrojakin on ollut tuolla kierrosluvullisella mittaristolla. Ja onko siellä valmiina millä dieselistä saadaan se kierros tieto ulos. Ainakin omasta mielestä se vaatii hieman enemmän kuin bensa versiot.
Re: Ford p100
Lähetetty: 07 Tammi 2014 15:59
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Oskarii kirjoitti:
Juurikin näin, ihan apteekin hyllyltä tuli! Mutta asiaan, muuttuuko jakotakanakin kun ottaa spacerin pois välistä? luin juttua jostain että ei ole näin, mutta jos laittaa spacerin väärin päin niin tulee jokin "parempi" jako? Täytyneen itse mittailla ja katsoa kun halille pääsee.
Ei varmaan toimi bensan kierroslukumittari dieselissä, tai en ainakaan usko.
Jako takan on koneistettu kiinteästi napoihin, eli on ilman niitä palikoita, tietenkin kun akseli on suoraan transitista.
Mutta etupään jakopalikoita on pultattu taakse, pinnapultit irti ja niitten reijistä takanapoihin kiinni, ja uudet pinnapultit palikoiden kiinnitysreikiin, näin saa taaksekin sen 5x108 jaon. Vaatii kyllä sen jakopalikan koneistamistakin sorvissa.
Re: Ford p100
Lähetetty: 08 Tammi 2014 15:33
Kirjoittaja Oskarii
Sierra2.3-16v kirjoitti:
Ei varmaan toimi bensan kierroslukumittari dieselissä, tai en ainakaan usko.
Jako takan on koneistettu kiinteästi napoihin, eli on ilman niitä palikoita, tietenkin kun akseli on suoraan transitista.
Mutta etupään jakopalikoita on pultattu taakse, pinnapultit irti ja niitten reijistä takanapoihin kiinni, ja uudet pinnapultit palikoiden kiinnitysreikiin, näin saa taaksekin sen 5x108 jaon. Vaatii kyllä sen jakopalikan koneistamistakin sorvissa.
juu niinpä, sitäpä minäkin miettisin että ei varmaan toimi bensamittarilla. Nooh kait biltemast tai jostain saisi diesel mittariston. Sepä kiva kuulla että saa saman jaon taakse kuin eteenkin, pari kaveria koneistamolla töissä niin ehkä he voisivat väsätä semmoisen. Mistäs muuten olette katsonut varaosia noihin muualta kuin mister autosta ja motonetistä? Itse tilasin/tilaan kaikki ebaysta kun halvalla pääsee 8)
EDIT: miettisin muuten että onko noita p100 koskaan ollut sellaisella mittaristolla missä on kierroslukumittaristo?
Re: Ford p100
Lähetetty: 09 Tammi 2014 07:37
Kirjoittaja Aksu
ainakin bensa malleja on ollut kierroslukumalisena.
Luulisi että niitä dieseleitäkin olisi ollut ihan yhtälailla,ei ne niin harvinaisia ole olleet kuitenkaan tuohon aikaan.
Re: Ford p100
Lähetetty: 09 Tammi 2014 10:27
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
P100:aa ei ole ollut alunperin kierrosluvullisella mittaristolla, ei bensaa, eikä dieseliä.
Re: Ford p100
Lähetetty: 10 Tammi 2014 00:53
Kirjoittaja Oskarii
Aksu kirjoitti:ainakin bensa malleja on ollut kierroslukumalisena.
Luulisi että niitä dieseleitäkin olisi ollut ihan yhtälailla,ei ne niin harvinaisia ole olleet kuitenkaan tuohon aikaan.
Selkee

Re: Ford p100
Lähetetty: 13 Tammi 2014 16:37
Kirjoittaja RS270
Sierra2.3-16v kirjoitti:P100:aa ei ole ollut alunperin kierrosluvullisella mittaristolla, ei bensaa, eikä dieseliä.
Juurikin näin.
Sierran mittaristot sopii paikalleen kyllä, mutta kierroslukumittaria ei saa suoraan toimimaan. Ja sierran mittaristojakin oli monella eri liittimellä että vaan yks malli sopii, eikä siinä ollut kiekkamittaria.
Ja kyllä sen pulttijaon saa vaihdettua aika helpolla, tosiaan vaan etee alkuperäset spacerit taakse.
Tuolla on vähän vinkkejä... 8)
http://rs270.kuvat.fi/kuvat/RS100/
Re: Ford p100
Lähetetty: 14 Tammi 2014 08:38
Kirjoittaja KajS
Hienoa, RS270, olet konvertoinut Portugalin hyötyajoneuvosta varsinaisen
UTEn . Tuollaisiahan on vain Down Under!
Re: Ford p100
Lähetetty: 15 Tammi 2014 20:50
Kirjoittaja Nieminen
Aivan helkatin hieno!!! 8)
Saisko tästä juttua projekti-osioon?
Re: Ford p100
Lähetetty: 15 Tammi 2014 21:06
Kirjoittaja RS270
Nieminen kirjoitti:
Aivan helkatin hieno!!! 8)
Saisko tästä juttua projekti-osioon?
Kiitos vaan!

Enpä taida enää jaksaa laitella tänne, cossuclubin puolella on juttua.
Re: Ford p100
Lähetetty: 08 Huhti 2014 00:02
Kirjoittaja Fordsierrap100
Miten ihmeessä oot noin matalaksi saanu tuon P100?

itelläniki ollu mielessä tuo madaltaminen mutta en oikein saa älyyn että miten tuon takapään sais matalaks..

Re: Ford p100
Lähetetty: 09 Huhti 2014 21:19
Kirjoittaja Kamikaze
Mistä sais helpoiten ostettuu uuden tankin P100:taan? Bensatankin siis...
Re: Ford p100
Lähetetty: 09 Huhti 2014 22:34
Kirjoittaja RS270
Fordsierrap100 kirjoitti:
Miten ihmeessä oot noin matalaksi saanu tuon P100?

itelläniki ollu mielessä tuo madaltaminen mutta en oikein saa älyyn että miten tuon takapään sais matalaks..

Tuolta kuvista se kyllä selviää, eli edessä sierran kynätolpat ja takana lehtijousia taottu suoremmaksi+2 tuuman palat jousen ja akselin välissä. 8)
Re: Ford p100
Lähetetty: 08 Touko 2014 23:55
Kirjoittaja |Haddi|
Morjesta! Kysyn täällä. Osaakos kukaan sanoa mitään 1.8Td:n koneen sähköistä mitään? Hakua olen yrittäny käyttää mutta.... Eli siis -90 peesatku tiisuli koneella

Re: Ford p100
Lähetetty: 09 Touko 2014 19:28
Kirjoittaja RS270
|Haddi| kirjoitti:Morjesta! Kysyn täällä. Osaakos kukaan sanoa mitään 1.8Td:n koneen sähköistä mitään? Hakua olen yrittäny käyttää mutta.... Eli siis -90 peesatku tiisuli koneella

Tossa vähän kaavioita jos auttaa.
http://pesosten.kuvat.fi/kuvat/muuta/0-p100+001.jpg
http://pesosten.kuvat.fi/kuvat/muuta/0-p100+002.jpg
Re: Ford p100
Lähetetty: 09 Touko 2014 20:31
Kirjoittaja |Haddi|
Voiii kyllä kiitos

Re: Ford p100
Lähetetty: 14 Touko 2014 08:13
Kirjoittaja |Haddi|
Itse suunnittelin "peesatkuni" lievää korotusta kunhan saan sen 2.3D koneen pellin alle et oliso vinkkiä et mitä kannattaa hommailla valmiiksi, kuinka tuo lava on kiinni? Helpottaisi aika paljon pois nostaminen..

Re: Ford p100
Lähetetty: 14 Touko 2014 08:43
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Lavahan on pultattu runkoon, ja voi olla sitten melkoinen operaatio sen irroittaminen, sekä melko varmasti johtaa hitsaushommiin..
Ei kai minkään korottamisen takia tarvi lavaa irroitella, jos ei muuta syytä ole.