Ford p100

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Oskarii
Viestit: 7
Liittynyt: 06 Elo 2012 12:57
Paikkakunta: Parainen

Ford p100

Viesti Kirjoittaja Oskarii »

Terve, olen uusi jäsen täällä ja en löytänyt muuta paikkaa kysyä kun täältä. Moderaattori siirtäköön jos on väärässä paikassa mutta asiaan.

Omistan 1.8td p100, ja miettisin että mahtaako sierran mittaristo mennä suoraan tuohon ns "heittämällä" vai joutuuko tekemään jotai muutoksia? ainakin joissain sierran mittaristoissa on kierroslukumittari mikä on ilmiselvää jos semmoisen heittää p100 niin joutuu tekemään muutoksia mutta miten muuten? anyone knows?
Ford Focus Chia -01/Ford p100/Ford ka
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja vorkki »

Kysymykseen en osaa vastata, kunhan omiani jorisen. Siis ihan yleisesti P100:sta. Eikös tuo auto Sierraan muistuttavasta ulkonäöstä huolimatta ole enemmänkin Transit kuin Sierra? Vai olenko ihan kuutamolla ajatuksineni...? :shock:
Focus mk3 EcoBoost
Oskarii
Viestit: 7
Liittynyt: 06 Elo 2012 12:57
Paikkakunta: Parainen

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja Oskarii »

vorkki kirjoitti:Kysymykseen en osaa vastata, kunhan omiani jorisen. Siis ihan yleisesti P100:sta. Eikös tuo auto Sierraan muistuttavasta ulkonäöstä huolimatta ole enemmänkin Transit kuin Sierra? Vai olenko ihan kuutamolla ajatuksineni...? :shock:


Mielestäni aika ristiriitainen asia, samat pellit kuin sierrassa, moottorit, yms, mutta sitten taas perä ja navat muistuttavat enemmän Transiittia kuin sierraan. Vähän sekaisin molempia autoja mielestäni. :|
Ford Focus Chia -01/Ford p100/Ford ka
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja tursas »

Pitäis cab eli koppi tai ohjaamo olla sama..ja siis mittaritkin..
viewtopic.php?f=8&t=42825
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Ovet, tuulilasi, keulanpellit, kojelauta, penkit jne samat kuin sierrassa. Takavalot samat kuin escort expressissä, taka-akseli transitista, etunavat erikoiset viritelmät joihin on pultattu jaonmuutospalikat transitin pyöriä varten, joiden alta löytyy 5x108 jako, eli sama kuin volvoissa ja uudemmissa 5-pulttisissa fordeissa. Ei siis 5x112 joka olis scorpion jako. P100:ssa on myös erikoiset välipalikat runkoaisojen ja etupalkin välissä, jolla on tehty maavaraa lisää.
Ohjaamon alta lähtee runkopalkit, etupää on siis itsekantava, takapää rungolla. Ja auto on tehty portugalissa.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Oskarii
Viestit: 7
Liittynyt: 06 Elo 2012 12:57
Paikkakunta: Parainen

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja Oskarii »

tursas kirjoitti:Pitäis cab eli koppi tai ohjaamo olla sama..ja siis mittaritkin..
viewtopic.php?f=8&t=42825

Joo niin mäkin luulisin että menis sit.. ei muutakuin koittamaan, eihän nuo mittaristot juurkaan ole minkään arvosia.
Ford Focus Chia -01/Ford p100/Ford ka
Oskarii
Viestit: 7
Liittynyt: 06 Elo 2012 12:57
Paikkakunta: Parainen

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja Oskarii »

Sierra2.3-16v kirjoitti:Ovet, tuulilasi, keulanpellit, kojelauta, penkit jne samat kuin sierrassa. Takavalot samat kuin escort expressissä, taka-akseli transitista, etunavat erikoiset viritelmät joihin on pultattu jaonmuutospalikat transitin pyöriä varten, joiden alta löytyy 5x108 jako, eli sama kuin volvoissa ja uudemmissa 5-pulttisissa fordeissa. Ei siis 5x112 joka olis scorpion jako. P100:ssa on myös erikoiset välipalikat runkoaisojen ja etupalkin välissä, jolla on tehty maavaraa lisää.
Ohjaamon alta lähtee runkopalkit, etupää on siis itsekantava, takapää rungolla. Ja auto on tehty portugalissa.

Juurikin näin, ihan apteekin hyllyltä tuli! Mutta asiaan, muuttuuko jakotakanakin kun ottaa spacerin pois välistä? luin juttua jostain että ei ole näin, mutta jos laittaa spacerin väärin päin niin tulee jokin "parempi" jako? Täytyneen itse mittailla ja katsoa kun halille pääsee.
Ford Focus Chia -01/Ford p100/Ford ka
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Miitaristo ym. Sisustan osat käy sierrasta suoraan(ollut p100:n koelauta itsellä vaihdettuna).
Se miten tuo bensa/diesel toimivat ristiin niin ei uskalla arvata. Toki niitä diesel sierrojakin on ollut tuolla kierrosluvullisella mittaristolla. Ja onko siellä valmiina millä dieselistä saadaan se kierros tieto ulos. Ainakin omasta mielestä se vaatii hieman enemmän kuin bensa versiot.
gti golo palloilija
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Oskarii kirjoitti:
Juurikin näin, ihan apteekin hyllyltä tuli! Mutta asiaan, muuttuuko jakotakanakin kun ottaa spacerin pois välistä? luin juttua jostain että ei ole näin, mutta jos laittaa spacerin väärin päin niin tulee jokin "parempi" jako? Täytyneen itse mittailla ja katsoa kun halille pääsee.
Ei varmaan toimi bensan kierroslukumittari dieselissä, tai en ainakaan usko.
Jako takan on koneistettu kiinteästi napoihin, eli on ilman niitä palikoita, tietenkin kun akseli on suoraan transitista.
Mutta etupään jakopalikoita on pultattu taakse, pinnapultit irti ja niitten reijistä takanapoihin kiinni, ja uudet pinnapultit palikoiden kiinnitysreikiin, näin saa taaksekin sen 5x108 jaon. Vaatii kyllä sen jakopalikan koneistamistakin sorvissa.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Oskarii
Viestit: 7
Liittynyt: 06 Elo 2012 12:57
Paikkakunta: Parainen

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja Oskarii »

Sierra2.3-16v kirjoitti: Ei varmaan toimi bensan kierroslukumittari dieselissä, tai en ainakaan usko.
Jako takan on koneistettu kiinteästi napoihin, eli on ilman niitä palikoita, tietenkin kun akseli on suoraan transitista.
Mutta etupään jakopalikoita on pultattu taakse, pinnapultit irti ja niitten reijistä takanapoihin kiinni, ja uudet pinnapultit palikoiden kiinnitysreikiin, näin saa taaksekin sen 5x108 jaon. Vaatii kyllä sen jakopalikan koneistamistakin sorvissa.
juu niinpä, sitäpä minäkin miettisin että ei varmaan toimi bensamittarilla. Nooh kait biltemast tai jostain saisi diesel mittariston. Sepä kiva kuulla että saa saman jaon taakse kuin eteenkin, pari kaveria koneistamolla töissä niin ehkä he voisivat väsätä semmoisen. Mistäs muuten olette katsonut varaosia noihin muualta kuin mister autosta ja motonetistä? Itse tilasin/tilaan kaikki ebaysta kun halvalla pääsee 8)

EDIT: miettisin muuten että onko noita p100 koskaan ollut sellaisella mittaristolla missä on kierroslukumittaristo?
Ford Focus Chia -01/Ford p100/Ford ka
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja Aksu »

ainakin bensa malleja on ollut kierroslukumalisena.
Luulisi että niitä dieseleitäkin olisi ollut ihan yhtälailla,ei ne niin harvinaisia ole olleet kuitenkaan tuohon aikaan.
gti golo palloilija
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

P100:aa ei ole ollut alunperin kierrosluvullisella mittaristolla, ei bensaa, eikä dieseliä.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Oskarii
Viestit: 7
Liittynyt: 06 Elo 2012 12:57
Paikkakunta: Parainen

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja Oskarii »

Aksu kirjoitti:ainakin bensa malleja on ollut kierroslukumalisena.
Luulisi että niitä dieseleitäkin olisi ollut ihan yhtälailla,ei ne niin harvinaisia ole olleet kuitenkaan tuohon aikaan.
Selkee :shock:
Ford Focus Chia -01/Ford p100/Ford ka
RS270
Viestit: 9
Liittynyt: 25 Heinä 2011 13:32

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja RS270 »

Sierra2.3-16v kirjoitti:P100:aa ei ole ollut alunperin kierrosluvullisella mittaristolla, ei bensaa, eikä dieseliä.

Juurikin näin.

Sierran mittaristot sopii paikalleen kyllä, mutta kierroslukumittaria ei saa suoraan toimimaan. Ja sierran mittaristojakin oli monella eri liittimellä että vaan yks malli sopii, eikä siinä ollut kiekkamittaria.

Ja kyllä sen pulttijaon saa vaihdettua aika helpolla, tosiaan vaan etee alkuperäset spacerit taakse.

Tuolla on vähän vinkkejä... 8) http://rs270.kuvat.fi/kuvat/RS100/
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja KajS »

Hienoa, RS270, olet konvertoinut Portugalin hyötyajoneuvosta varsinaisen UTEn . Tuollaisiahan on vain Down Under!
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
Avatar
Nieminen
Viestit: 92
Liittynyt: 17 Joulu 2012 21:44
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja Nieminen »

RS270 kirjoitti:Tuolla on vähän vinkkejä... 8) http://rs270.kuvat.fi/kuvat/RS100/
Aivan helkatin hieno!!! 8)

Saisko tästä juttua projekti-osioon?
Volvo 745 2.3i 1990
Opel Omega Caravan 2.6 V6 2001
Mercedes-Benz Vito 112 CDI 2002
RS270
Viestit: 9
Liittynyt: 25 Heinä 2011 13:32

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja RS270 »

Nieminen kirjoitti: Aivan helkatin hieno!!! 8)

Saisko tästä juttua projekti-osioon?

Kiitos vaan! :) Enpä taida enää jaksaa laitella tänne, cossuclubin puolella on juttua.
Avatar
Fordsierrap100
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Helmi 2014 19:57

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja Fordsierrap100 »

RS270 kirjoitti: Tuolla on vähän vinkkejä... 8) http://rs270.kuvat.fi/kuvat/RS100/
Miten ihmeessä oot noin matalaksi saanu tuon P100? :lol: itelläniki ollu mielessä tuo madaltaminen mutta en oikein saa älyyn että miten tuon takapään sais matalaks.. :|
Fiksumpi Ostaisi Ruosteisen Datsunin
Kamikaze
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Loka 2012 18:31

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja Kamikaze »

Mistä sais helpoiten ostettuu uuden tankin P100:taan? Bensatankin siis...
RS270
Viestit: 9
Liittynyt: 25 Heinä 2011 13:32

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja RS270 »

Fordsierrap100 kirjoitti: Miten ihmeessä oot noin matalaksi saanu tuon P100? :lol: itelläniki ollu mielessä tuo madaltaminen mutta en oikein saa älyyn että miten tuon takapään sais matalaks.. :|

Tuolta kuvista se kyllä selviää, eli edessä sierran kynätolpat ja takana lehtijousia taottu suoremmaksi+2 tuuman palat jousen ja akselin välissä. 8)
|Haddi|
Viestit: 7
Liittynyt: 08 Touko 2014 23:34

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja |Haddi| »

Morjesta! Kysyn täällä. Osaakos kukaan sanoa mitään 1.8Td:n koneen sähköistä mitään? Hakua olen yrittäny käyttää mutta.... Eli siis -90 peesatku tiisuli koneella :-)
RS270
Viestit: 9
Liittynyt: 25 Heinä 2011 13:32

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja RS270 »

|Haddi| kirjoitti:Morjesta! Kysyn täällä. Osaakos kukaan sanoa mitään 1.8Td:n koneen sähköistä mitään? Hakua olen yrittäny käyttää mutta.... Eli siis -90 peesatku tiisuli koneella :-)
Tossa vähän kaavioita jos auttaa.

http://pesosten.kuvat.fi/kuvat/muuta/0-p100+001.jpg
http://pesosten.kuvat.fi/kuvat/muuta/0-p100+002.jpg
|Haddi|
Viestit: 7
Liittynyt: 08 Touko 2014 23:34

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja |Haddi| »

Voiii kyllä kiitos :-)
|Haddi|
Viestit: 7
Liittynyt: 08 Touko 2014 23:34

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja |Haddi| »

Itse suunnittelin "peesatkuni" lievää korotusta kunhan saan sen 2.3D koneen pellin alle et oliso vinkkiä et mitä kannattaa hommailla valmiiksi, kuinka tuo lava on kiinni? Helpottaisi aika paljon pois nostaminen.. :)
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Ford p100

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Lavahan on pultattu runkoon, ja voi olla sitten melkoinen operaatio sen irroittaminen, sekä melko varmasti johtaa hitsaushommiin..
Ei kai minkään korottamisen takia tarvi lavaa irroitella, jos ei muuta syytä ole.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Vastaa Viestiin