Focus Mk2 bensa-1.6 ongelmia
Lähetetty: 05 Tammi 2014 21:58
Tollanen vehje ollu ajossa kohta pari vuotta ja säännöllisen epäsäännöllisesti on tullut kaikenlaista ongelmaa vastaan niin tulinpa nyt tänne avautumaan.
Ensinnäkin moottorin vikavalo palaa todella usein ja vikakoodi on aina sama P0171 eli "system too lean". Vikavalo saattaa pysyä kauankin poissa, mutta aina jossain vaiheessa ilmestyy uudelleen.
Toiseksi kone tuntuu välillä todella "nuhaiselta". Tämäkin on sellaista, että välillä on hyviä päiviä kun ei huomaa ollenkaan minkäänlaista tehohävikkiä ja tehoa on normaalisti ja toisina päivinä taas tuntuu, ettei auto meinaa jaksaa millään kiihtyä.
Kolmantena vielä, että pätkii ja nykii välillä niin helkutisti kun lähtee kylmiltään ajamaan, mutta lämpösenä ei sitten minkäänlaista ongelmaa.
Semmosta nyt on tässä viime aikoina tullu vastaan. Voisikohan noi jollain tavalla liittyä toisiinsa? Oon aika käsi näissä asioissa eikä oikein oo hajua mistä pitäis lähtee ensimmäisenä vikaa etsimään.. Jotain lueskelin tohon vikakoodiin liittyen, että saattaa johtua likaantuneesta ilmamassamittarista (MAF), mutta sitten taas jossain lukee, ettei tässä mallissa sellaista palikkaa edes ole ja sen sijaan olisi MAP-sensori, että mitenköhän tuo nyt sitten on oikeasti? Itselle tulee vaan mieleen ilmavuotojen etsiminen letkuista nyt ensimmäisenä, mutta ottaisin mielelläni vastaan muita hyviä tai edes kohtuullisen hyviä ideoita ja ehdotuksia!
Ensinnäkin moottorin vikavalo palaa todella usein ja vikakoodi on aina sama P0171 eli "system too lean". Vikavalo saattaa pysyä kauankin poissa, mutta aina jossain vaiheessa ilmestyy uudelleen.
Toiseksi kone tuntuu välillä todella "nuhaiselta". Tämäkin on sellaista, että välillä on hyviä päiviä kun ei huomaa ollenkaan minkäänlaista tehohävikkiä ja tehoa on normaalisti ja toisina päivinä taas tuntuu, ettei auto meinaa jaksaa millään kiihtyä.
Kolmantena vielä, että pätkii ja nykii välillä niin helkutisti kun lähtee kylmiltään ajamaan, mutta lämpösenä ei sitten minkäänlaista ongelmaa.
Semmosta nyt on tässä viime aikoina tullu vastaan. Voisikohan noi jollain tavalla liittyä toisiinsa? Oon aika käsi näissä asioissa eikä oikein oo hajua mistä pitäis lähtee ensimmäisenä vikaa etsimään.. Jotain lueskelin tohon vikakoodiin liittyen, että saattaa johtua likaantuneesta ilmamassamittarista (MAF), mutta sitten taas jossain lukee, ettei tässä mallissa sellaista palikkaa edes ole ja sen sijaan olisi MAP-sensori, että mitenköhän tuo nyt sitten on oikeasti? Itselle tulee vaan mieleen ilmavuotojen etsiminen letkuista nyt ensimmäisenä, mutta ottaisin mielelläni vastaan muita hyviä tai edes kohtuullisen hyviä ideoita ja ehdotuksia!