Tollanen vehje ollu ajossa kohta pari vuotta ja säännöllisen epäsäännöllisesti on tullut kaikenlaista ongelmaa vastaan niin tulinpa nyt tänne avautumaan.
Ensinnäkin moottorin vikavalo palaa todella usein ja vikakoodi on aina sama P0171 eli "system too lean". Vikavalo saattaa pysyä kauankin poissa, mutta aina jossain vaiheessa ilmestyy uudelleen.
Toiseksi kone tuntuu välillä todella "nuhaiselta". Tämäkin on sellaista, että välillä on hyviä päiviä kun ei huomaa ollenkaan minkäänlaista tehohävikkiä ja tehoa on normaalisti ja toisina päivinä taas tuntuu, ettei auto meinaa jaksaa millään kiihtyä.
Kolmantena vielä, että pätkii ja nykii välillä niin helkutisti kun lähtee kylmiltään ajamaan, mutta lämpösenä ei sitten minkäänlaista ongelmaa.
Semmosta nyt on tässä viime aikoina tullu vastaan. Voisikohan noi jollain tavalla liittyä toisiinsa? Oon aika käsi näissä asioissa eikä oikein oo hajua mistä pitäis lähtee ensimmäisenä vikaa etsimään.. Jotain lueskelin tohon vikakoodiin liittyen, että saattaa johtua likaantuneesta ilmamassamittarista (MAF), mutta sitten taas jossain lukee, ettei tässä mallissa sellaista palikkaa edes ole ja sen sijaan olisi MAP-sensori, että mitenköhän tuo nyt sitten on oikeasti? Itselle tulee vaan mieleen ilmavuotojen etsiminen letkuista nyt ensimmäisenä, mutta ottaisin mielelläni vastaan muita hyviä tai edes kohtuullisen hyviä ideoita ja ehdotuksia!
Focus Mk2 bensa-1.6 ongelmia
Re: Focus Mk2 bensa-1.6 ongelmia
Kyllähän täällä vertaistukea on tarjolla - aina välillä voi joku hyvä ideakin mahtua mukaan...
Mutta siis, tuo vika pitää kyllä selvittää. Jos seos menee niin laihalle, ettei moottorinohjaus pysty sitä korjaamaan ja sytyttää vikavalon, se ei tee moottorille hyvää.
Laiha seos mielestäni selittää kaikki kolme vaivaa. Imuilmavuotojen etsintä on hyvä ajatus. Antureistakan ei siis tule vikakoodeja, paitsi tuo yksi. Entä jos bensalinjassa on jotain vikaa? Polttoainesuodatin on tankin sisällä ja periaatteessa "ikuinen".
Mielestäni tuossa on MAP eli paineanturi - korjatkaa jos olen väärässä.
Ja sitten niitä hyviä ideoita, kiitos!

Mutta siis, tuo vika pitää kyllä selvittää. Jos seos menee niin laihalle, ettei moottorinohjaus pysty sitä korjaamaan ja sytyttää vikavalon, se ei tee moottorille hyvää.
Laiha seos mielestäni selittää kaikki kolme vaivaa. Imuilmavuotojen etsintä on hyvä ajatus. Antureistakan ei siis tule vikakoodeja, paitsi tuo yksi. Entä jos bensalinjassa on jotain vikaa? Polttoainesuodatin on tankin sisällä ja periaatteessa "ikuinen".
Mielestäni tuossa on MAP eli paineanturi - korjatkaa jos olen väärässä.
Ja sitten niitä hyviä ideoita, kiitos!
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Focus Mk2 bensa-1.6 ongelmia
Mielestäni ekaksi pitäis todeta, että se todellakin käy laihalla kun vika on päällä. Tottakai se nuhaisuus antaa osviittaa, mutta faktaa kertois pakokaasumittari. Mutta vahvasti viittais, että joku anturi ei oo ihan järjissään.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi