Cosworth männät, ohc kanget

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
late991
Viestit: 14
Liittynyt: 18 Loka 2012 08:50
Paikkakunta: Iisalmi

Cosworth männät, ohc kanget

Viesti Kirjoittaja late991 »

Käykö 2wd cossun männät f kankiin suoraan kiinni?
`85 Sierra 3d 2.0T
`08 Mondeo stw 2.5T
`61 Courier 5.0
`73 Escort 1.6
`80 Chevy Fleetside 2.8D
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Cosworth männät, ohc kanget

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Ei
Cossussa tappi uiva ja oharissa puristeliitoksella.

Ja tulee viellä matalapuristeisempi kuin tarpeen olisi...
gti golo palloilija
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Cosworth männät, ohc kanget

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Niin onko siis näin että jos käyttää esim. cossun tarkoitettuja wisecoja (91,6mm) oharissa, niin kantta täytyy turbokäytössä madaltaa?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Cosworth männät, ohc kanget

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Ainakin omissa on kansia tullut laskettua (2L) 1mm:stä 1,5mm:n. Ja ahtoja käytettyä 1,5bar cossun ruiskuillakin ja +2bar säädettävällä eculla.

Vakio kannella (2L) ja cossun 91.6mm wisecoilla/veiveillä 7,6:1
vakio kanella cossun wisecoilla ja ohc:n veiveillä 7,3:1

Mutta ei mitään järkeä lähteä laittamaan ohc:n vakio veiveille cossun mäntiä, kun veivit tulee repeemään lähes puolet aikaisemmin kuin vakio männätkin.
gti golo palloilija
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Cosworth männät, ohc kanget

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Okei.

Ja sitten aiheeseen kevyesti liittyen, mikä on tämä "BMW-style-grooving" joka tehdään nimen omaan cossun kankiin, mikäli ei laiteta erillisiä öljyruiskua/-ja? Tuosta puhutaan usein lontoon foorumeilla, ja muistaakseni country sedan puhui asiasta taunus-foorumin puolella. Jos joku viitsisi valaista miten se korvaa tuon öljyruiskun?

(sen tiedän ettei ole välttämätön, mutta..)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
Xanthe_
Viestit: 476
Liittynyt: 16 Kesä 2013 00:51
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Cosworth männät, ohc kanget

Viesti Kirjoittaja Xanthe_ »

duckworth kirjoitti:Okei.

Ja sitten aiheeseen kevyesti liittyen, mikä on tämä "BMW-style-grooving" joka tehdään nimen omaan cossun kankiin, mikäli ei laiteta erillisiä öljyruiskua/-ja? Tuosta puhutaan usein lontoon foorumeilla, ja muistaakseni country sedan puhui asiasta taunus-foorumin puolella. Jos joku viitsisi valaista miten se korvaa tuon öljyruiskun?

(sen tiedän ettei ole välttämätön, mutta..)
http://u33426.shellit.org/foorumi/viewt ... =0#p207573

?
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Cosworth männät, ohc kanget

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Joo kyselin tuossa ketjussa mutta ei oikein valjennut miten ne urat tehdään cossun kankiin...?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin