Sivu 1/1

Hammastanko 1992

Lähetetty: 30 Tammi 2006 00:08
Kirjoittaja TuomasY
Onko Escort 92:een tehostettua hammastankoa useampaa kuin yhtä sorttia?

Hammastanko vuotaa tehostimen nestettä, joten ei siinä muu auta kuin vaihto. Kuinpa paha proseduuri tuollaisen vaihto on?

http://www.varaosahaku.fi:ssä tehostettujen hammastankojen hinnat ovat 200-250 euroa. Ne ovat kai hyväkuntoisia. Mahtaakohan tuota paljon halvemmalla saada mistään ehjää hammastankoa?

--
Tuomas Yrjövuori

Lähetetty: 30 Tammi 2006 11:28
Kirjoittaja Jaakko85
Kyllähän nuistakin voi hieman hinta tippua vielä kun kysäsee, yksityiseltä saa yleensä halvemmalla, mutta toimintatakuun kanssa on sitten niin ja näin.

Lähetetty: 30 Tammi 2006 12:38
Kirjoittaja SamiH
Vaihtotyö ei hirveen paha mutta esim. apurunko kannattaa ottaa irti. Hammastankoja mun tiedon mukaan on ainakin kahta erilaista toinen puolittain alumiininen ja toinen kokonaan.

Jos noilla hinnoilla saat niin osta heti, RS2K:n ei ollut saatavilla kuin uutta. Ei edes tehdaskunnostettua tai varaosia saanut :!:

Lähetetty: 01 Helmi 2006 16:45
Kirjoittaja Mr.Williams
Minä vaihoin just omaan monkkuuni koko vaihteen. makso 270 egee 170t ajetusta autosta... oli ainakin hyvässä kunnossa. itse en lähtisi vaihtamaan pelkkää h-tankoa. kun koko paketin saa vaihdettua niin helposti. oli alfamer muka joka tosin oli aivan turha. aikaa meni 4 tuntia kun tuli ihmeteltyä kirjan kanssa ihan turhaa. enpä tosin tiedä voiko verrata tapauksia mutta kerroinpahan kuitenkin.

Lähetetty: 01 Helmi 2006 20:27
Kirjoittaja juu
Kun itsellä oli muutama vuosi sitten 1991 vuos mallin rs2000:nen ja se vuoti ohjaus tehostimen nesteet ulos, sieltä hammastangon huulitiivisteestä "stefasta" .Ostin tiivisteet siihen tankoon ja kun purin sen niin huomasin että siitä oli se tangon kromaus puhki...
en edes harkinnnut käytetyn ostoa.
Uuden "tehdaskorjatun" ostin silloin turusta, orikedolta. Varaosamafia nimisestä liikkeestä.oisko ollu hinta jotain 500 ja 600 e väliltä.

Lähetetty: 02 Helmi 2006 07:21
Kirjoittaja SbY
Hoi!

Mulla sellanen fiilis, että noihin eskoihin on kahta eri hammastankoa. Toinen ns. invatanko, toinen normaali. Invatangolla muuttuu ohjaus aika hervottoman herkäksi.

:?:

Lähetetty: 04 Helmi 2006 17:38
Kirjoittaja TuomasY
SamiH kirjoitti:Vaihtotyö ei hirveen paha mutta esim. apurunko kannattaa ottaa irti. Hammastankoja mun tiedon mukaan on ainakin kahta erilaista toinen puolittain alumiininen ja toinen kokonaan.

Jos noilla hinnoilla saat niin osta heti, RS2K:n ei ollut saatavilla kuin uutta. Ei edes tehdaskunnostettua tai varaosia saanut :!:
En noista hammastangoista juuri mitään ymmärrä. Sen verran tarkistin, että putkiliitos on laippakiinnityksellä. Putkiliitoksesta kuulemma selviää hammastangon tyyppi. Eli siis meno- ja paluuputket on sellaisen yhdellä pultilla olevan levyn varassa. Onkohan noita hammastankoja vielä eri tyyppisiä?

Autohan on siis se, mikä mulla on Sigussa.


--
Tuomas Yrjövuori

Lähetetty: 05 Helmi 2006 14:33
Kirjoittaja SamiH
Varmuuden saat kun käyt kysymässä Ford-liikkeestä mutta mulla oli yhden levyn alla öljylinjat.