Hammastanko 1992
Hammastanko 1992
Onko Escort 92:een tehostettua hammastankoa useampaa kuin yhtä sorttia?
Hammastanko vuotaa tehostimen nestettä, joten ei siinä muu auta kuin vaihto. Kuinpa paha proseduuri tuollaisen vaihto on?
http://www.varaosahaku.fi:ssä tehostettujen hammastankojen hinnat ovat 200-250 euroa. Ne ovat kai hyväkuntoisia. Mahtaakohan tuota paljon halvemmalla saada mistään ehjää hammastankoa?
--
Tuomas Yrjövuori
Hammastanko vuotaa tehostimen nestettä, joten ei siinä muu auta kuin vaihto. Kuinpa paha proseduuri tuollaisen vaihto on?
http://www.varaosahaku.fi:ssä tehostettujen hammastankojen hinnat ovat 200-250 euroa. Ne ovat kai hyväkuntoisia. Mahtaakohan tuota paljon halvemmalla saada mistään ehjää hammastankoa?
--
Tuomas Yrjövuori
Escort 1.8 16V CLX 4d -92
Vaihtotyö ei hirveen paha mutta esim. apurunko kannattaa ottaa irti. Hammastankoja mun tiedon mukaan on ainakin kahta erilaista toinen puolittain alumiininen ja toinen kokonaan.
Jos noilla hinnoilla saat niin osta heti, RS2K:n ei ollut saatavilla kuin uutta. Ei edes tehdaskunnostettua tai varaosia saanut
Jos noilla hinnoilla saat niin osta heti, RS2K:n ei ollut saatavilla kuin uutta. Ei edes tehdaskunnostettua tai varaosia saanut

http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 01 Maalis 2005 22:46
- Paikkakunta: Hauho
Minä vaihoin just omaan monkkuuni koko vaihteen. makso 270 egee 170t ajetusta autosta... oli ainakin hyvässä kunnossa. itse en lähtisi vaihtamaan pelkkää h-tankoa. kun koko paketin saa vaihdettua niin helposti. oli alfamer muka joka tosin oli aivan turha. aikaa meni 4 tuntia kun tuli ihmeteltyä kirjan kanssa ihan turhaa. enpä tosin tiedä voiko verrata tapauksia mutta kerroinpahan kuitenkin.
Kun itsellä oli muutama vuosi sitten 1991 vuos mallin rs2000:nen ja se vuoti ohjaus tehostimen nesteet ulos, sieltä hammastangon huulitiivisteestä "stefasta" .Ostin tiivisteet siihen tankoon ja kun purin sen niin huomasin että siitä oli se tangon kromaus puhki...
en edes harkinnnut käytetyn ostoa.
Uuden "tehdaskorjatun" ostin silloin turusta, orikedolta. Varaosamafia nimisestä liikkeestä.oisko ollu hinta jotain 500 ja 600 e väliltä.
en edes harkinnnut käytetyn ostoa.
Uuden "tehdaskorjatun" ostin silloin turusta, orikedolta. Varaosamafia nimisestä liikkeestä.oisko ollu hinta jotain 500 ja 600 e väliltä.
ESCORT MK1 16V
En noista hammastangoista juuri mitään ymmärrä. Sen verran tarkistin, että putkiliitos on laippakiinnityksellä. Putkiliitoksesta kuulemma selviää hammastangon tyyppi. Eli siis meno- ja paluuputket on sellaisen yhdellä pultilla olevan levyn varassa. Onkohan noita hammastankoja vielä eri tyyppisiä?SamiH kirjoitti:Vaihtotyö ei hirveen paha mutta esim. apurunko kannattaa ottaa irti. Hammastankoja mun tiedon mukaan on ainakin kahta erilaista toinen puolittain alumiininen ja toinen kokonaan.
Jos noilla hinnoilla saat niin osta heti, RS2K:n ei ollut saatavilla kuin uutta. Ei edes tehdaskunnostettua tai varaosia saanut
Autohan on siis se, mikä mulla on Sigussa.
--
Tuomas Yrjövuori
Escort 1.8 16V CLX 4d -92
Varmuuden saat kun käyt kysymässä Ford-liikkeestä mutta mulla oli yhden levyn alla öljylinjat.
http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
Ford Escort RS 2000 F1-Edition