OHC öljytikut

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

OHC öljytikut

Viesti Kirjoittaja jucca »

Onko 2.0i OHC mallissa eri tikku ja tikun putki kun kaasarikoneissa?
Käykö tuohon mistään muusta koneesta?
duckworth
Viestit: 3741
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: OHC öljytikut

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Mun mielestä sama putki ja tikku sekä ruisku että kaasari oharissa. Sitä putkea pystyy kiertämään sivulle sen verran että efin imusarja mahtuu (ei ole "valettu" lohkoon). Vai mitä hait takaa?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Re: OHC öljytikut

Viesti Kirjoittaja jucca »

Mulla on sitten varmaan jonkun muun auton putki ja tikku tuossa.. Tikku on nyt poikki ja putki on liimattu lohkoon kiinni, niin mitähän tuossa nyt tekisi.. Mulla putki on mutkainen ja tikku joustava, eli voi taivutella vaikka päät yhteen ja palautuu aina takaisin.. Mutta ainakin joissain ohareissa on melkein suora putki ja "kova" tikku..
Avatar
Eeska91
Moderaattori
Viestit: 657
Liittynyt: 05 Tammi 2011 02:09
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: OHC öljytikut

Viesti Kirjoittaja Eeska91 »

Vaikuttas cvhn tikulta..
Avatar
katito
Viestit: 56
Liittynyt: 17 Syys 2008 19:16

Re: OHC öljytikut

Viesti Kirjoittaja katito »

Muistaakseni mk1 GL varustetason sierrassa on tuommoinen joustava öljytikku. Keskikonsolissa on öljyn vähyyden merkkivalo ja öljytikun päässä on tunnistin öljyntasolle. Tästäkin on sitten aikaa (25v) kun viimeksi tuollaisen omistin että saattaa olla harhaan johtamistakin. :lol: :lol:
mondeo ST220
Kuga 2.5 st-x phev
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: OHC öljytikut

Viesti Kirjoittaja emax »

Ruisku mk1 scorppiossa on ainakin ollu tuota jostavaa tikkua ja se pää on lentäny mulla ainakin kahdesta.
Öljypinta-anturi on mk1 ohc sierroissa tikunpäässä vuoteen -84 ja siitä eteenpäin 205 lohkoissa on sille oma paikka pakosarjan alla.

Alkuperäiseen ongelmaan vastaten niin itte tinasin uuden pään tikkuun ja öljynvaihdon yhteydessä kaadoin sen nelisen litraa (3,9l:kö se oli?) koneeseen, ajoin lämpöiseksi, odotin että öljyt laskeutuu, ja viilasin tikkuun kohdan missä öljyt on.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 3741
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: OHC öljytikut

Viesti Kirjoittaja duckworth »

jucca kirjoitti:Mulla on sitten varmaan jonkun muun auton putki ja tikku tuossa.. Tikku on nyt poikki ja putki on liimattu lohkoon kiinni, niin mitähän tuossa nyt tekisi.. Mulla putki on mutkainen ja tikku joustava, eli voi taivutella vaikka päät yhteen ja palautuu aina takaisin.. Mutta ainakin joissain ohareissa on melkein suora putki ja "kova" tikku..
Ahaa, nyt ymmärsin, siis tikku on se joustava ja rikki.. Mulla olis jouten yksi ruisku-ohc-scropparin tikku, juuri tuo joustava malli.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin