mk1 sierra 1.6 turbo

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
RieSkale
Viestit: 13
Liittynyt: 08 Elo 2013 16:56

mk1 sierra 1.6 turbo

Viesti Kirjoittaja RieSkale »

vaihtelun vuoksi sierran 1.6:sta alettu turbottamaan. Kysymys kuuluu mitä mäntiä ja veivejä kehottasitte käyttämään, omia kokemuksia...?? ahtopaineet max. 1.2bar.

Ps. Kiinnostaako foorumilaisia että päivittelen tänne projektista kuvia yms. tekniikka keskustelua? tällä hetkellä auto seisoo pihassa pohjatöiden loppuuntekemistä odotellessa :lol:
SierraJarski
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Huhti 2013 21:22
Paikkakunta: Haukipudas (OULU)

Re: mk1 sierra 1.6 turbo

Viesti Kirjoittaja SierraJarski »

Noista männistä yms en osaa sanoa yhtään mitään, mutta tuohon jälkimmäiseen voin vastata että kiinnostaa :)
Ford Sierra 2.0 DOHC -89
Ford Taunus 2.0 OHC -75
Avatar
Nieminen
Viestit: 92
Liittynyt: 17 Joulu 2012 21:44
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: mk1 sierra 1.6 turbo

Viesti Kirjoittaja Nieminen »

SierraJarski kirjoitti:Noista männistä yms en osaa sanoa yhtään mitään, mutta tuohon jälkimmäiseen voin vastata että kiinnostaa :)
+1 :!:
Volvo 745 2.3i 1990
Opel Omega Caravan 2.6 V6 2001
Mercedes-Benz Vito 112 CDI 2002
RieSkale
Viestit: 13
Liittynyt: 08 Elo 2013 16:56

Re: mk1 sierra 1.6 turbo

Viesti Kirjoittaja RieSkale »

mites tuo katsastushomma ku tuli vanteet hommattua ja oli vähä liikaa et:tä nii saako katsastaa spacereitten kanssa??
ja recaron jakkaroita etteen ja taakse olin jo ostamassa mutta meni nopeammille :cry:
Avatar
njietro
Viestit: 831
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: mk1 sierra 1.6 turbo

Viesti Kirjoittaja njietro »

2.0 on paljon fiksumpi aihio
Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!
RieSkale
Viestit: 13
Liittynyt: 08 Elo 2013 16:56

Re: mk1 sierra 1.6 turbo

Viesti Kirjoittaja RieSkale »

Tiedän varsin hyvin että 2 litraisesta otetaan enemmän tehoja ja on myös kestävämpi isoilla tehoilla, mutta kuten alussa sanoin niin vaihtelun vuoksi, jotain vähän erikoisempaa. ja ei tästä mitään teho-h**vettiä olla tekemässäkään :lol:

Tänään tuli taas sierraa "laiteltua" eli laikkamadallusta nurkkiin että pääsee summittelemaan kaaria ja vanteita sopivaksi tulevaa alustasarjaa varten, vielä on mietinnän alla että ta-technix:in oikea alustasarja, vaiko uudet iskarit ja lesjöfors -40mm jouset. ensimmäisestä vaihtoehdosta puhuttu että väsähtää aika nopeasti ja noin vuoden jälkeen huono ajaa(???) :roll: h-kohtaisia kokemuksia jos on ta-technix:sta nii ei muutaku kertokaa!
Vastaa Viestiin