Sivu 1/1
Ford Focus nykii ja keinot loppu
Lähetetty: 22 Elo 2013 20:23
Kirjoittaja talvisierra
Kyselisin vähän enemmän fordeista tietäviltä mikä mahtaa olla -99 vuosimallin 1.6 16V focuksessa kun nykii niin että kun painaa esim. tyhjäkäynnillä yhtäkkiä kaasun pohjaan niin röpeltää ensin ennenku kierrokset nousee, tai ajossa kun lähtee pikkuhiljaa kiihdyttämään niin nykii aina yläkierroksille asti. Tyhjäkäynti suht ok ja ajossa kaikilla vaihteilla sama nykiminen.
Tulpat, tulpanjohdot ja puola vaihdettu kahteen otteeseen. Myös bensasuodin vaihdettu. Autoon tehty vuosi sitten kansiremontti eli jakopää myös ja juuri meni katsastuksesta läpi päästöjen puolesta.
Ilmamassamittari?, lambda?, nokka tai kampiakselin tunnistin? boksivika?
Kaikki vinkit tervetulleita, ei rahapussi eikä kavereiden ehkätiedot enään riitä.
Tony
Re: Ford Focus nykii ja keinot loppu
Lähetetty: 22 Elo 2013 22:29
Kirjoittaja yritäedes
Jos vaikka aloittaisit ilmamassamittarin lankojen puhdistuksella. Helppo ja nopea toimenpide.
Tarvitset vain reikäpäisen Torx-kärjen/ruuvarin ja Air Sensor Cleaner sprayta ja muutaman minuutin aikaa. Ole silti huolellinen äläkä kolhi tai pudota sitä.
Re: Ford Focus nykii ja keinot loppu
Lähetetty: 24 Elo 2013 11:13
Kirjoittaja JMSC
+1 kuulostaa ilmamassamittarin vialta...
Re: Ford Focus nykii ja keinot loppu
Lähetetty: 24 Elo 2013 11:23
Kirjoittaja chinatown
Ilmamassamittaria veikataan täältäkin.
Re: Ford Focus nykii ja keinot loppu
Lähetetty: 25 Elo 2013 10:34
Kirjoittaja mösjöö
Voit kokeillaa myös irroittaa sen MAF:n piuhan. Tälleen simuloidaan vikatila ja tietokone käyttää vakiota ilmamassana. Tehoja ei juurikaan ole, mutta ei myöskään nyi. Mielestäni kuitenkin kuulostaa enemmän huonolta kipinältä. Toi nykiminen ja etenkin röpeltäminen. Nopeasti voisit käyttää tulpat ylhäällä, jos jonkun päässä on reilusti karstaa, niinkuin varmasti onkin, löytyy sieltä syy huonoon palamiseen. Uudet tulpat ei myöskään ole pahitteeksi, eikä varmasti tulpanjohdotkaan.
Jos tulpat ja johdot on suhteellisen uudet/uudehkot niin kokeileppas ottaa puola (musta mötti, johon noi sytytysjohdot menevät) telineestään irti. Reilusti ilmaan tai jotain eristävää kamaa kuten pahvia puolan ja telineen väliin ja kone käymään. Noita puolavikoja on myös aika reilusti.
MAF:n epäkuntoisuus ei juurikaan vaikuta päästöihin, ainakaan niin dramaattisesti kuin huono kipinä. Myös kipinäongelmaisessa nykiminen on huomattavasti terävämpää ja jatkuvaa, MAF-ongelmaisessa se on enemmänkin puutumista ja sellasta nuhasuutta.