Kyselisin vähän enemmän fordeista tietäviltä mikä mahtaa olla -99 vuosimallin 1.6 16V focuksessa kun nykii niin että kun painaa esim. tyhjäkäynnillä yhtäkkiä kaasun pohjaan niin röpeltää ensin ennenku kierrokset nousee, tai ajossa kun lähtee pikkuhiljaa kiihdyttämään niin nykii aina yläkierroksille asti. Tyhjäkäynti suht ok ja ajossa kaikilla vaihteilla sama nykiminen.
Tulpat, tulpanjohdot ja puola vaihdettu kahteen otteeseen. Myös bensasuodin vaihdettu. Autoon tehty vuosi sitten kansiremontti eli jakopää myös ja juuri meni katsastuksesta läpi päästöjen puolesta.
Ilmamassamittari?, lambda?, nokka tai kampiakselin tunnistin? boksivika?
Kaikki vinkit tervetulleita, ei rahapussi eikä kavereiden ehkätiedot enään riitä.
Tony
Ford Focus nykii ja keinot loppu
Re: Ford Focus nykii ja keinot loppu
Jos vaikka aloittaisit ilmamassamittarin lankojen puhdistuksella. Helppo ja nopea toimenpide.
Tarvitset vain reikäpäisen Torx-kärjen/ruuvarin ja Air Sensor Cleaner sprayta ja muutaman minuutin aikaa. Ole silti huolellinen äläkä kolhi tai pudota sitä.
Tarvitset vain reikäpäisen Torx-kärjen/ruuvarin ja Air Sensor Cleaner sprayta ja muutaman minuutin aikaa. Ole silti huolellinen äläkä kolhi tai pudota sitä.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Ford Focus nykii ja keinot loppu
+1 kuulostaa ilmamassamittarin vialta...
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Re: Ford Focus nykii ja keinot loppu
Ilmamassamittaria veikataan täältäkin.
-Ingman saa maidon maistumaan ja FORD muovinkin ruostumaan-
Re: Ford Focus nykii ja keinot loppu
Voit kokeillaa myös irroittaa sen MAF:n piuhan. Tälleen simuloidaan vikatila ja tietokone käyttää vakiota ilmamassana. Tehoja ei juurikaan ole, mutta ei myöskään nyi. Mielestäni kuitenkin kuulostaa enemmän huonolta kipinältä. Toi nykiminen ja etenkin röpeltäminen. Nopeasti voisit käyttää tulpat ylhäällä, jos jonkun päässä on reilusti karstaa, niinkuin varmasti onkin, löytyy sieltä syy huonoon palamiseen. Uudet tulpat ei myöskään ole pahitteeksi, eikä varmasti tulpanjohdotkaan.
Jos tulpat ja johdot on suhteellisen uudet/uudehkot niin kokeileppas ottaa puola (musta mötti, johon noi sytytysjohdot menevät) telineestään irti. Reilusti ilmaan tai jotain eristävää kamaa kuten pahvia puolan ja telineen väliin ja kone käymään. Noita puolavikoja on myös aika reilusti.
MAF:n epäkuntoisuus ei juurikaan vaikuta päästöihin, ainakaan niin dramaattisesti kuin huono kipinä. Myös kipinäongelmaisessa nykiminen on huomattavasti terävämpää ja jatkuvaa, MAF-ongelmaisessa se on enemmänkin puutumista ja sellasta nuhasuutta.
Jos tulpat ja johdot on suhteellisen uudet/uudehkot niin kokeileppas ottaa puola (musta mötti, johon noi sytytysjohdot menevät) telineestään irti. Reilusti ilmaan tai jotain eristävää kamaa kuten pahvia puolan ja telineen väliin ja kone käymään. Noita puolavikoja on myös aika reilusti.
MAF:n epäkuntoisuus ei juurikaan vaikuta päästöihin, ainakaan niin dramaattisesti kuin huono kipinä. Myös kipinäongelmaisessa nykiminen on huomattavasti terävämpää ja jatkuvaa, MAF-ongelmaisessa se on enemmänkin puutumista ja sellasta nuhasuutta.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi