sierran 2.0 ohc ja 2.0i ohc moottorin sähköt

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
J__S
Viestit: 76
Liittynyt: 10 Joulu 2011 14:19
Paikkakunta: Oulu

sierran 2.0 ohc ja 2.0i ohc moottorin sähköt

Viesti Kirjoittaja J__S »

Eli siis millälailla kyseessä olevien moottoreiden sähköt poikkeavat toisistaan? Eli mitä muutoksia pitää sähkösarjaan tehdä että saa tuon kaasarikoneen vaihettua ruiskukoneeseen?
Ford Sierra 2.0i DOHC -92
Ford Sierra 2.0 OHC -88
Ford Sierra 2.0 OHC -84
Ford Taunus 2.0 OHC -82
Ford Capri 2.8i -79
Ford Ka 1.3i -99
Ford Ka 1.3i -99
Ford Transit 2.5TD -98
Ford Transit 2.5TD -96
Ford Transit 2.5D -90
:ford:
duckworth
Viestit: 4065
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: sierran 2.0 ohc ja 2.0i ohc moottorin sähköt

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Oletan että sulla on valmis ruiskunjohtosarja, joten siihen tarvii tuoda seuraavat piuhat, seuraaviin pinneihin:

37 KAM, tähän tuodaan suoraan plus akulta
57 Yksikön jonkin sortin heräte, tähän johtoon ensin diodi, jonka nuoli Ecuun päin. Sen jälkeen kytketään virta sellaisesta paikasta johon sitä tulee sytytsvirtojen ollessa päällä. Esimerkiksi relettä käyttämällä.
20 Jatkuva maadoitus
16,40,60 Tärkeä. Maadoitus, joka herättää yksikön käynti- tilaan. Helpoiten tähän saa maadoituksen, kytkemällä releen heräämään esim. puolan plussalta, ja sitten vetää miinuksen kyseisen releen läpi noihin pinneihin.
22 Benspumpunreleen maadoitus/ohjaus

Sytytys moduulin piti vetää yksi johto, siten että virta tulee sytytysvirtojen ollessa päällä.

Lautrin ja startin kanssa tein niin, että käytin kaasarimallin versioita, niin ei tarvinnut sotkea auton alkup. johtosarjaa. Tossa noin suurpiirteittäin.

E: Kannattaa hommata myös Alfamerin- opas jossa kytkentäkaavio, niin pystyy aina lunttaamaan, jos jokin on epäselvää.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
J__S
Viestit: 76
Liittynyt: 10 Joulu 2011 14:19
Paikkakunta: Oulu

Re: sierran 2.0 ohc ja 2.0i ohc moottorin sähköt

Viesti Kirjoittaja J__S »

duckworth kirjoitti:Oletan että sulla on valmis ruiskunjohtosarja, joten siihen tarvii tuoda seuraavat piuhat, seuraaviin pinneihin:

37 KAM, tähän tuodaan suoraan plus akulta
57 Yksikön jonkin sortin heräte, tähän johtoon ensin diodi, jonka nuoli Ecuun päin. Sen jälkeen kytketään virta sellaisesta paikasta johon sitä tulee sytytsvirtojen ollessa päällä. Esimerkiksi relettä käyttämällä.
20 Jatkuva maadoitus
16,40,60 Tärkeä. Maadoitus, joka herättää yksikön käynti- tilaan. Helpoiten tähän saa maadoituksen, kytkemällä releen heräämään esim. puolan plussalta, ja sitten vetää miinuksen kyseisen releen läpi noihin pinneihin.
22 Benspumpunreleen maadoitus/ohjaus

Sytytys moduulin piti vetää yksi johto, siten että virta tulee sytytysvirtojen ollessa päällä.

Lautrin ja startin kanssa tein niin, että käytin kaasarimallin versioita, niin ei tarvinnut sotkea auton alkup. johtosarjaa. Tossa noin suurpiirteittäin.

E: Kannattaa hommata myös Alfamerin- opas jossa kytkentäkaavio, niin pystyy aina lunttaamaan, jos jokin on epäselvää.



Kiitokset neuvoista!
Ford Sierra 2.0i DOHC -92
Ford Sierra 2.0 OHC -88
Ford Sierra 2.0 OHC -84
Ford Taunus 2.0 OHC -82
Ford Capri 2.8i -79
Ford Ka 1.3i -99
Ford Ka 1.3i -99
Ford Transit 2.5TD -98
Ford Transit 2.5TD -96
Ford Transit 2.5D -90
:ford:
Vastaa Viestiin