Efi ohc:n rajoittimeen ja nostajiin liittyen
Lähetetty: 07 Elo 2013 14:00
Kysytäänpä taas tällaisia perusjuttuja. Kun aikanaan teetin kannen niin koneistaja sanoi ettei rajoitinta kannata nostaa korkealle, koska nostaja voi pompata pois paikaltaan.. Kannesta tiedän sen mitä koneistaja kertoi, pakoventtiileissä on lash capsit, imuventtilejä on lyhennetty ja lautasia koneistettu. Paikallaan on Burton Bf 134-nokka, kovapalakeniut ja uudehkot vakiojouset. Kansi on se 1.6 taunuksen. Puhutta oli että riski on jo 6500rpm, joten mhin on vakio EFi ohc:n rajoitin asetettu? Kyseessä siis vakioboksi (Fordin EEC-IV/L-jetti) ja Motocraftin harmaa jakaja. Mikä tollasen sitten käytännössä saa aikaan että nostaja pomppaa pois/voi pompata kierroksilla???
Tähän asti oon vaihtanu kiltisti jo 5000rpm kohdalla, mutta lisätieto ei olisi pahitteeksi. Mulle saa esittää täydentäviä kysymyksiä, jotta saadaan asia kaltaiseni "maallikollekin" selväksi. Kiitos jo etukäteen, joka viitsii vakavasti vaivautua.
Tähän asti oon vaihtanu kiltisti jo 5000rpm kohdalla, mutta lisätieto ei olisi pahitteeksi. Mulle saa esittää täydentäviä kysymyksiä, jotta saadaan asia kaltaiseni "maallikollekin" selväksi. Kiitos jo etukäteen, joka viitsii vakavasti vaivautua.