Sivu 1/1

2,8i V6 tietoa kaivattas pian.

Lähetetty: 23 Tammi 2006 19:15
Kirjoittaja maltsa
jos joku vois auttaa. ONKO 2,8 V6 alkuperäisenä tehty FORD taunukseen
pelkästään kaasari mallina, vai onko ollut myös ruiskuja. siis tuotanto
autona. coupe mallissahan oli jopa 3,0 V6 oliko ruisku vai kaasari. :roll:

Lähetetty: 23 Tammi 2006 19:23
Kirjoittaja janzamar
Mistäs oot löytäny coupen alkuperäisenä 3-litraisena?
2.3 mun tietojen mukaan suurin kutonen..
jos ei jossain etelä-afrikassa tai australiassa ole ollu,mutta en oo koskaan kuullu sellasistakaan..?

Lähetetty: 23 Tammi 2006 19:41
Kirjoittaja TeRoK
Joo ei oo tietääkseni ollut kuin 2.3L kutosella eli 2.8 kaasari kone on suurin mitä saa laittaa (135hv)... jos siis sattuu menemään läpi 2.3 114hv versio vertailumallina. Tanareissahan kai on ollut vaan 108hv versiota.

Ja eihän tossa kolmelitrasessa essexissä sen enempää hevosia kuitenkaan oo kuin 2.8 kaasari kölniläisessäkään.

EDIT: Jaa on siinä 3 heppaa enempi :roll:

Lähetetty: 23 Tammi 2006 20:02
Kirjoittaja Tinde
Mk3 Tanet, -78 tms eteenpäin oli ihan oikeastikin 114hv.

Lähetetty: 24 Tammi 2006 08:09
Kirjoittaja maltsa
olet oikeassa paitsi m3 tane ja m5 cortiina on sama auto sitä on ollut
suomesakin ralli autona konet 2,8 ja 3,0 V6:set

Lähetetty: 24 Tammi 2006 09:06
Kirjoittaja Tinde
Niin mitä sä nyt yrität oikein selittää? Mk1-3 Taunuksen (eli mk3-5 Cortinan) suurin kone on ollut 2.3.
Granadassa, Consulissa, Caprissa oli sitten isompia.

edit. varmaan sekoitat esim Coupe Consulin Taunukseen tms

Lähetetty: 24 Tammi 2006 09:31
Kirjoittaja janzamar
niinpä..on Taunusta 5.7 bensakasillakin,mutta ei se ole alkuperäinen..

Lähetetty: 24 Tammi 2006 09:52
Kirjoittaja Tinde
janzamar kirjoitti:niinpä..on Taunusta 5.7 bensakasillakin,mutta ei se ole alkuperäinen..
No vittua se silloin tähän topicciin kuuluu? Maailma on täynnä kaikenlaisia ei alkuperäisiä ja ei vertailumalliksi kelpaavia laitteita, eiköhän rajata ne keskustelun ulkopuolelle kun kerran alkuperäisistä oli kyse?

Lähetetty: 24 Tammi 2006 10:15
Kirjoittaja janzamar
no hitto jos 3-litrasta tarjotaan alkuperäiseksi niin ohi topicin sekin menee..
ja siitähän se ajatus sitten lähti :)

Lähetetty: 24 Tammi 2006 10:36
Kirjoittaja Tinde
No eikös silloin kuuluisi korjata havaitsemansa virhe eikä sekoittaa pakkaa muilla vastaavilla?

Lähetetty: 24 Tammi 2006 10:43
Kirjoittaja janzamar
sehän tuli tehtyä jo tuossa alussa..
2.3 108 ja 114 heppaiset on isoimmat tehtaalta lähteneet.
jos ei ole jotain erikoismalleja lähtenyt joista ei oikein kukaan ole kuullutkaan.
eli mitä hiton pätemistä tämä loppu nyt sitten on?

Lähetetty: 24 Tammi 2006 11:25
Kirjoittaja country sedan
Mk 5 Cortinaan löytyy luokkari 3 litraselle koneelle, mutta valmistusmaan kohdalla on ZA. Mikä se kone sitten on, ei mitään hajua. Ehkä Essex, ehkä ei.
Jokunen vuosi sitten tiedustelin asiaa brittien Cortina ukoilta, jätkät vaan pyöritteli päitään, sielläkin on 3-5 Cortinoissa suurin kone tehtaan jäljiltä 2.3 v6. Savagea ei liene tehty kuin mk2 Cortinasta..?
1-korinen Tane on luokiteltu 1.6 Oharilla ja 2.0 v6:lla ryhmään 1.
2 ja 3 koristen luokkareita ei ole käsiin osunut, eikä kyllä FIA:n listoiltoiltakaan löydy. Pitäis olla joku 5.ryhmän rata paperi että sais Taneen 2.8:n. Kilpuriin siis.

Btw. ketkä urhoolliset ja milloin on ajaneet Suomessa Tanella rallia?
Kuvia kiitos.

Lähetetty: 24 Tammi 2006 16:29
Kirjoittaja overboost
country sedan kirjoitti:Mk 5 Cortinaan löytyy luokkari 3 litraselle koneelle, mutta valmistusmaan kohdalla on ZA. Mikä se kone sitten on, ei mitään hajua. Ehkä Essex, ehkä ei.
Kyseessä on Etelä-Afrikan Cortina XR6. Koneena essex.

Lähetetty: 19 Huhti 2006 23:03
Kirjoittaja mikkom
Mk3 cortinaa on tehty vuonna 1972 pieni erä Jeff Urenin toimesta 3.0 v6 koneella "savage" malli nimekkeellä. Myös mk1 escorttia on saanut 3.0 v6 koneella samaisen kaverin toimesta.

Australiassa cortinaa on valmistettu vuosina 1971/1972 myös isommilla koneilla eli 3.3l ja 4.1l versioilla.

Mutta noita koneita ei voida käyttää vertailuun, koska kumpikaan ei ole virallinen sarja tuotanto malli ja vaikka olisi vertailu auto pitää olla hyväksytty/valmistettu euroopassa. Korjatkaa jos olen väärässä.

Tuossa esitteet noista 3.0 v6 peleistä: cortina, escort

Lähetetty: 20 Huhti 2006 08:54
Kirjoittaja suklaa-auto
Haluu tollasen escon :twisted:

Lähetetty: 20 Huhti 2006 09:45
Kirjoittaja WSE
mikkom kirjoitti: Australiassa cortinaa on valmistettu vuosina 1971/1972 myös isommilla koneilla eli 3.3l ja 4.1l versioilla.
Myös mk5 cortinaa on saanut ausseissa noilla samoilla rivikuutoskoneilla.