2,8i V6 tietoa kaivattas pian.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
maltsa
Viestit: 8
Liittynyt: 23 Tammi 2006 19:07

2,8i V6 tietoa kaivattas pian.

Viesti Kirjoittaja maltsa »

jos joku vois auttaa. ONKO 2,8 V6 alkuperäisenä tehty FORD taunukseen
pelkästään kaasari mallina, vai onko ollut myös ruiskuja. siis tuotanto
autona. coupe mallissahan oli jopa 3,0 V6 oliko ruisku vai kaasari. :roll:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Mistäs oot löytäny coupen alkuperäisenä 3-litraisena?
2.3 mun tietojen mukaan suurin kutonen..
jos ei jossain etelä-afrikassa tai australiassa ole ollu,mutta en oo koskaan kuullu sellasistakaan..?
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo ei oo tietääkseni ollut kuin 2.3L kutosella eli 2.8 kaasari kone on suurin mitä saa laittaa (135hv)... jos siis sattuu menemään läpi 2.3 114hv versio vertailumallina. Tanareissahan kai on ollut vaan 108hv versiota.

Ja eihän tossa kolmelitrasessa essexissä sen enempää hevosia kuitenkaan oo kuin 2.8 kaasari kölniläisessäkään.

EDIT: Jaa on siinä 3 heppaa enempi :roll:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Mk3 Tanet, -78 tms eteenpäin oli ihan oikeastikin 114hv.
maltsa
Viestit: 8
Liittynyt: 23 Tammi 2006 19:07

Viesti Kirjoittaja maltsa »

olet oikeassa paitsi m3 tane ja m5 cortiina on sama auto sitä on ollut
suomesakin ralli autona konet 2,8 ja 3,0 V6:set
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Niin mitä sä nyt yrität oikein selittää? Mk1-3 Taunuksen (eli mk3-5 Cortinan) suurin kone on ollut 2.3.
Granadassa, Consulissa, Caprissa oli sitten isompia.

edit. varmaan sekoitat esim Coupe Consulin Taunukseen tms
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

niinpä..on Taunusta 5.7 bensakasillakin,mutta ei se ole alkuperäinen..
ei sieltä mitään junia t...
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

janzamar kirjoitti:niinpä..on Taunusta 5.7 bensakasillakin,mutta ei se ole alkuperäinen..
No vittua se silloin tähän topicciin kuuluu? Maailma on täynnä kaikenlaisia ei alkuperäisiä ja ei vertailumalliksi kelpaavia laitteita, eiköhän rajata ne keskustelun ulkopuolelle kun kerran alkuperäisistä oli kyse?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

no hitto jos 3-litrasta tarjotaan alkuperäiseksi niin ohi topicin sekin menee..
ja siitähän se ajatus sitten lähti :)
ei sieltä mitään junia t...
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

No eikös silloin kuuluisi korjata havaitsemansa virhe eikä sekoittaa pakkaa muilla vastaavilla?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

sehän tuli tehtyä jo tuossa alussa..
2.3 108 ja 114 heppaiset on isoimmat tehtaalta lähteneet.
jos ei ole jotain erikoismalleja lähtenyt joista ei oikein kukaan ole kuullutkaan.
eli mitä hiton pätemistä tämä loppu nyt sitten on?
ei sieltä mitään junia t...
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Mk 5 Cortinaan löytyy luokkari 3 litraselle koneelle, mutta valmistusmaan kohdalla on ZA. Mikä se kone sitten on, ei mitään hajua. Ehkä Essex, ehkä ei.
Jokunen vuosi sitten tiedustelin asiaa brittien Cortina ukoilta, jätkät vaan pyöritteli päitään, sielläkin on 3-5 Cortinoissa suurin kone tehtaan jäljiltä 2.3 v6. Savagea ei liene tehty kuin mk2 Cortinasta..?
1-korinen Tane on luokiteltu 1.6 Oharilla ja 2.0 v6:lla ryhmään 1.
2 ja 3 koristen luokkareita ei ole käsiin osunut, eikä kyllä FIA:n listoiltoiltakaan löydy. Pitäis olla joku 5.ryhmän rata paperi että sais Taneen 2.8:n. Kilpuriin siis.

Btw. ketkä urhoolliset ja milloin on ajaneet Suomessa Tanella rallia?
Kuvia kiitos.
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

country sedan kirjoitti:Mk 5 Cortinaan löytyy luokkari 3 litraselle koneelle, mutta valmistusmaan kohdalla on ZA. Mikä se kone sitten on, ei mitään hajua. Ehkä Essex, ehkä ei.
Kyseessä on Etelä-Afrikan Cortina XR6. Koneena essex.
mikkom
Viestit: 19
Liittynyt: 21 Huhti 2005 12:06
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkom »

Mk3 cortinaa on tehty vuonna 1972 pieni erä Jeff Urenin toimesta 3.0 v6 koneella "savage" malli nimekkeellä. Myös mk1 escorttia on saanut 3.0 v6 koneella samaisen kaverin toimesta.

Australiassa cortinaa on valmistettu vuosina 1971/1972 myös isommilla koneilla eli 3.3l ja 4.1l versioilla.

Mutta noita koneita ei voida käyttää vertailuun, koska kumpikaan ei ole virallinen sarja tuotanto malli ja vaikka olisi vertailu auto pitää olla hyväksytty/valmistettu euroopassa. Korjatkaa jos olen väärässä.

Tuossa esitteet noista 3.0 v6 peleistä: cortina, escort
Ford Cortina mk3 -74
suklaa-auto
Viestit: 194
Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja suklaa-auto »

Haluu tollasen escon :twisted:
Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan :D
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

mikkom kirjoitti: Australiassa cortinaa on valmistettu vuosina 1971/1972 myös isommilla koneilla eli 3.3l ja 4.1l versioilla.
Myös mk5 cortinaa on saanut ausseissa noilla samoilla rivikuutoskoneilla.
Vastaa Viestiin