lisävalot

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
jutako
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Tammi 2013 21:57

lisävalot

Viesti Kirjoittaja jutako »

Tarkoitus on asentaa 2006 malllin Mondeoon lisävaloteline rekisterikilven ja muovipuskurin väliin. Meinasin pultata telineen muovipuskurin takana olevan metallipalkin läpi. Onko metallipalkin sisällä mahdollisesti jotain joka voisi vaurioitua reikiä poratessa, esim. sähköjohtoja?
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: lisävalot

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Nopeasti ku kattoo niin siellä ei _pitäisi_ olla mitään muuta sähköä kun etusumarit ja saattaa olla törmäystunnistimia. Se palkkihan kait pitää vaan etupään kaikki romut paikallaan, eikä sinäänsä kaiketi ole juurikaan rakenteellinen. Itse kyllä tekisin eka pienen reiän ja koittaisin näkyykö, noin niinku varmuuden vuoksi. Sitten vaan isoa itseporautuvaa perään.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: lisävalot

Viesti Kirjoittaja svart »

Siis noi palkithan on juuri niitä rakenteelisesti tärkeimpiä asioita autossa jotka sitovat törmäys energiaa, ja ei todellakaan ole vain ja ainoastaan osien kiinni pito telineenä. Ja noi palkit tahtoo olla suurlujuus terästä nyky autoissa ni kannattaa varata kunnolliset poranterät että reikä syntyy.
Liekkö sit mk3:ssa viel? Muutamaan muuhun oon porannu ja on tuskasta hommaa ku halppis pikateräkset sulaa eikä reikää synny
Ford #11
Tessu
Viestit: 1750
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: lisävalot

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Jos epäröi niin käypi kysymässä joltain tutulta korjaajalta TAI oikein Voortilta mitä sanovat että voiko siihen laittaa,ei tuu sitten pahaa paikkaa!
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Re: lisävalot

Viesti Kirjoittaja Omppu »

Itse laitoin kilpitelineen ruuveilla vain puskurinkuoreen ja tukiraudat maskiin niin ei tarvinnut muuta viritellä, pysyy paikoillaan värisemättä (ja 5min vie ottaa pois katsastuksen ajaksi) 8)
jutako
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Tammi 2013 21:57

Re: lisävalot

Viesti Kirjoittaja jutako »

Laitoin tänään telineen rekisterikilven ja puskurin väliin, niinkuin olin suunnitellut. Porasin puskurista ensin läpi pitkällä 4 mm:n paksuisella poralla. Muovin takana oleva rautapalkki porautui hyvin. Mitään johtoja tai muutakaan ei palkin sisällä ollut. Sitten porasin samat kaksi reikää 8 mm:n poralla. Laitoin valotelineen kahdella 8 mm:n paksuisella ja 120 mm pituisella pultilla kiinni. Teline tuli pulteilla tosi napakasti kiinni.
Samalla irroitin konepellin lukon koska lukko ei enää kunnolla avaimella auennut.
Avatar
Eeska91
Moderaattori
Viestit: 657
Liittynyt: 05 Tammi 2011 02:09
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: lisävalot

Viesti Kirjoittaja Eeska91 »

Mulla ois lukko peltiin.. Ihan uusi. Paketissa kaikki sisällä.
jutako
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Tammi 2013 21:57

Re: lisävalot

Viesti Kirjoittaja jutako »

Eeska91 kirjoitti:Mulla ois lukko peltiin.. Ihan uusi. Paketissa kaikki sisällä.
Mondeon lukko, vm-2001-2006? Onko myös lukkoon käypä avain. Paljonka maksaa?

Lukko on focusiin ja c-maxiin. Avainta ei ole koska on semmonen lukko joka pitää käyttää lukkosepällä. Uutena vähä yli 60€ nii jos puolet eli 30€
Vastaa Viestiin