Sierra purkaa akkua
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 06 Huhti 2005 19:36
Sierra purkaa akkua
Sierra teki tämän nyt toista kertaa kuukauden sisään. Akku purkaantuu syystä tai toisesta auton seisottua pari päivää. Olen mitannut lepotilassa olevan kulutuksen ja mittari antoi lukemaksi 0,012 ampeeria ilman kelloa ja radion herätettä. ( Sulake nro 10 pois) . Onko jollain ollut samanlaista ongelmaa, voiko joku rele tms jäädä satunnaisesti päälle tms??
Samalla kysyisin että ohjekirjan mukaan toinen sulakerasia on hanskalokeron takana, mutta ei sitä vielä ole sieltä löytynyt, voisiko joku valaista missä se siellä on?? ( sytkäboxi löytyy) Auto Sierra -90 2.0i DOHC.
Samalla kysyisin että ohjekirjan mukaan toinen sulakerasia on hanskalokeron takana, mutta ei sitä vielä ole sieltä löytynyt, voisiko joku valaista missä se siellä on?? ( sytkäboxi löytyy) Auto Sierra -90 2.0i DOHC.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 06 Huhti 2005 19:36
Mulla kesti varta escortissa 4v eli hyvin voi olla uusinnan tarpeessa.....
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Joo kyllä kolme vuotta vanha akku saattaa jo olla tiensä päässä. Käy jossain autosähkömiehellä kuormitusmittarilla testaamaassa.
Kyllä ruiskuautossa aina vähän kulutusta on kun moottorinohjauksen muisti ynnä muut vie virtaa. Voithan sä nyppiä sieltä niitä sulakkeita yks kerrallaan irti niin sitten kun kulutus loppuu niin tiedät, että mikä siellä haukkaa virtaa.
Myös saattaa olla semmosia ihmevikoja, että jos on sähköflektit niin jos niiden termari on sökönä niin se voi yöllä käydä omia aikojaan.
Näin kävi omassakin
Kyllä ruiskuautossa aina vähän kulutusta on kun moottorinohjauksen muisti ynnä muut vie virtaa. Voithan sä nyppiä sieltä niitä sulakkeita yks kerrallaan irti niin sitten kun kulutus loppuu niin tiedät, että mikä siellä haukkaa virtaa.
Myös saattaa olla semmosia ihmevikoja, että jos on sähköflektit niin jos niiden termari on sökönä niin se voi yöllä käydä omia aikojaan.
Näin kävi omassakin

Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 06 Huhti 2005 19:36
Uusinta mittauksessa havaitsin että Pioneerin MP3-soitin ottaa valmiustilassa virtaa 0,10 ampeeria, ja kun irroitin soittimen virtapiuhat, laski virran kulutus 0,02 ampeeriin. Liekköhän normaalia että ottaa noin paljon virtaa?? Voiko tuo virta ( 0,10A) syödä akun muutamassa päivässä??? Tuota 0,02A kulutusta en saanut pois vaikka kaikki konehuoneen puolella olevat sulakkeen pläräsin läpi. ( on varmaan juuri tuo moottorin ohjaus boxin ottama virta??)
Edelleenkään en ole löytänyt sitä ohjekirja mukaista sulakerasiaa hanskalokerin takaa...
Edelleenkään en ole löytänyt sitä ohjekirja mukaista sulakerasiaa hanskalokerin takaa...
Jos sen akun päästää tyhjenemään ihan kunnolla niin kyllä se on sen jälkeen entinen akku. Nimim. mulla on 1,5 vuotta vanha exiden perusakku ja päästin kerran tyhjenemään niin ei ole sen jälkeen jaksanut paljon pakkasella lähteä käyntiin.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
olen monesti törmännyt exide akkuihin ja ne kestää korkeintaa 2vuotta. kennot pahvia niin ne menee siinä ajaksi niin märäksi, että ottavat yhteen jolloin akku on oikosulussa. exide on niin sanotusti halpa akku. parhaat akut on vartaa ja boschia. myös etulevy paikalla syö akun tyhjäksi 2päivässä. ainakin sonyn soittimet ym halpa paskat tekee tätä
Jep,itellä oli juurikin samanlainen "vika".sierra1990 kirjoitti:Uusinta mittauksessa havaitsin että Pioneerin MP3-soitin ottaa valmiustilassa virtaa 0,10 ampeeria, ja kun irroitin soittimen virtapiuhat, laski virran kulutus 0,02 ampeeriin. Liekköhän normaalia että ottaa noin paljon virtaa?? Voiko tuo virta ( 0,10A) syödä akun muutamassa päivässä??? Tuota 0,02A kulutusta en saanut pois vaikka kaikki konehuoneen puolella olevat sulakkeen pläräsin läpi. ( on varmaan juuri tuo moottorin ohjaus boxin ottama virta??)
Edelleenkään en ole löytänyt sitä ohjekirja mukaista sulakerasiaa hanskalokerin takaa...
Soittimen molemmat virrat oli kytketty
suoraan akulta.
Tyhjensi uuden akun parissa vuorokaudessa.
Lepokulutus oli 0,14 amp.kun saa maksimissaan
olla 0,04 luokkaa.
Soittimen käyttövirran kytkeminen virtalukon
kautta poisti ongelman.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 06 Huhti 2005 19:36
No sitä saat hakea koska ei siellä mitään sulakerasiaa ole.sierra1990 kirjoitti:Jeps, nyt auto ollut viikon ilman soitinta ja ei ole virran kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia.
Vielä on hakusessa se sulakerasia sieltä hanskalokerosta...
Ruiskun ohjausboksi on kylläkin siellä..
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Re: Sierra purkaa akkua
mikä sulake siellä pitäis olla?sierra1990 kirjoitti:ohjekirjan mukaan toinen sulakerasia on hanskalokeron takana, mutta ei sitä vielä ole sieltä löytynyt
Focus 1.0 edition a6 2017
Re: Sierra purkaa akkua
Itseasiassa ohjekirjassa lukee niin, ei vaan oo mullakaan tullu vastaan sitä vielä sieltä ikinä. Tais lukee että siellä on pääsulakkeet ja jotain muuta. Ei muista enää tarkasti ja ei jaksa ulos mennä hakemaan sitä kirjasta.jaska74 kirjoitti:
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
Re: Sierra purkaa akkua
lisäsulekkeita löysin omasta autosta hansikaslokeron takaa. moottorin ohjausboksin vasemmalla puolella on 2 kpl 12mm muttereita. Avaa ne, niin "sulake/rele" kelkka tulee jalkotilaan.
Löysin sieltä vain sisätilan valoille kaksi sulakepaikkaa, vaikka ohjekirjanen sanoo että sieltä pitäisi löytyä esim tuulettimien sulakkeet. (DOHC 92)
Löysin sieltä vain sisätilan valoille kaksi sulakepaikkaa, vaikka ohjekirjanen sanoo että sieltä pitäisi löytyä esim tuulettimien sulakkeet. (DOHC 92)
Re: Sierra purkaa akkua
Tulipa ostettua sitten ruisku Doch Sierra ja parin päivän jälkeen se tyhjentää akkua
Eilen piti käynnistää kaapeleilla, ajon aikana laturin valo paloi himmeänä. Laturin pitäisi olla toimintakuntoinen kun kuitenkin latasi autoa ajon aikana ja lähti avaimella käyntiin heti ajon jälkeen. Parin tunnin päästä auto ei kuitenkaan enää lähtenyt avaimella käyntiin.
Akkuna toimii Boschin 35 Ah akku, akun iästä ei ole tietoa. Taitaa olla akkukin liian pieni?
Kannattaako suoraan vaihtaa toisesta autosta akku Sierraan ja katsoa miten pelittää sillä?

Eilen piti käynnistää kaapeleilla, ajon aikana laturin valo paloi himmeänä. Laturin pitäisi olla toimintakuntoinen kun kuitenkin latasi autoa ajon aikana ja lähti avaimella käyntiin heti ajon jälkeen. Parin tunnin päästä auto ei kuitenkaan enää lähtenyt avaimella käyntiin.
Akkuna toimii Boschin 35 Ah akku, akun iästä ei ole tietoa. Taitaa olla akkukin liian pieni?

Re: Sierra purkaa akkua
Pakkaset tekee tiukkaa akuille kuin akuille. Koita toisella akulla ja pistä vanha akku lataukseen lämpimään siksi aikaa. Sierran akun liittimet on vähän hankalat, että toisen auton akku ei ihan heittämällä mene paikoilleen. Samalla tulee tarkistettua ne akun piuhojen kiinnitykset.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Sierra purkaa akkua
Laita joku 70ah akku ja ihmettele sitten, aika pienihän tuo on..methoud kirjoitti:Akkuna toimii Boschin 35 Ah akku
Re: Sierra purkaa akkua
Uusi akku hommattu ja auto starttaa kylmänäkin hyvin. Silti laturin merkkivalo palaa jatkuvasti vaikka minkäänlaista ongelmaa ei starttauksen/ajon suhteen ole 

Re: Sierra purkaa akkua
No lataako se?methoud kirjoitti:Uusi akku hommattu ja auto starttaa kylmänäkin hyvin. Silti laturin merkkivalo palaa jatkuvasti vaikka minkäänlaista ongelmaa ei starttauksen/ajon suhteen ole
Re: Sierra purkaa akkua
Auto lataa, no problemos. Silti toi laturin merkkivalo palaa...