Sivu 1/1

CVH koneen kannenpulttien kiristysmomentti??

Lähetetty: 21 Tammi 2006 20:37
Kirjoittaja Volmari
kaasari cvh:n kansi pitäis kiinni laittaa mutta kun ei ole tiedossa sitten yhtään momenttia millä se pitäisi kiristää.

kiitos ja kumarrus sille joka osaa kertoa sen. ja tapahtuuko se kiristys ihan järjestyksessä vai onko siinä jotenkin ristiin vedettävä ne kiinni?

Lähetetty: 21 Tammi 2006 20:45
Kirjoittaja racing
1. vaihe= 25Nm
2. vaihe= 55Nm
3. vaihe= 90astetta
4. vaihe= 90astetta

autodatan mukaan

Lähetetty: 21 Tammi 2006 20:51
Kirjoittaja racing
ja kiristyjärjestys on

imu puoli
9 3 1 5 7
8 6 2 4 10
pako puoli

Lähetetty: 21 Tammi 2006 22:39
Kirjoittaja cossu2
ristiin kiinni, niinkuin kaikki kannet.
Eli keskeltä laitoihin päin.

Lähetetty: 21 Tammi 2006 22:42
Kirjoittaja Jaakko85
cossu2 kirjoitti:ristiin kiinni, niinkuin kaikki kannet.
Eli keskeltä laitoihin päin.
No tuossahan sen racing on jo esittänyt.

Lähetetty: 22 Tammi 2006 09:22
Kirjoittaja cossu2
kato juu :shock:
tarvii lukee loppuun asti :oops:

Lähetetty: 22 Tammi 2006 10:31
Kirjoittaja late
Ite kasasin yhtä konetta ni en kyl saanu kiristettyy 180 astetta,Ekat 90 ehkä just mut ei kyl mennu enempää.MIksei siihen olla voitu vaan imottaa momenttii?

Lähetetty: 22 Tammi 2006 11:26
Kirjoittaja JesseT
Momentti ei anneta venyville pulteille, koska sen tietyn pisteen jälkeen se ei enää kasva. Eilen just tuli vedettyä yksi RST:n kone nippuun taas niin sen huomasi. Se momentti jolla se menee sen ekat 90astetta ei juurikaan siitä enää nouse kun vetää sitten 90astetta lisää. Tulee sellainen olo, että voisi vetää vaikka kuinka paljon lisää ja pultit vain venyisi.

Lähetetty: 22 Tammi 2006 11:54
Kirjoittaja Regu
Ja momenttiin vaikuttaa paska kierteissä asteisiin ei.

Lähetetty: 22 Tammi 2006 12:55
Kirjoittaja late
Eli noi cvh:n kannenpultit on venyviä?Pitäskö ne sit vaihtaa joka kerta vai ei?

Lähetetty: 22 Tammi 2006 13:01
Kirjoittaja JesseT
On venyviä ja pitää vaihtaa. Toki voi käyttää myös kovi apultteja, mutta sitten ei vedetäkään asteisiin, vaan esim. suoraan 95Nm kolmannessa vaiheessa.