Sivu 1/2
1.6 cvh xr3i turbo kesti 5minuttia
Lähetetty: 21 Tammi 2006 18:36
Kirjoittaja stefa82
laitoin vakio moottoriin garretin kiinni ja lähin koeajolle ni vissiin suli mäntä koska löi hirveen savun nii ettei taakse nähny ja luultavasti kannentiiviste hajos koska syylärissä ol hirveä paine korkin aukas ni tuli veet pihalle ni kysyisin mistä saa suht edullisesti mäntiä ja kannentiivisteen jotka kestää ja kestääkö alkuperäsen rst männät ja kannattaako tehä kuparikannentiiviste vai miten tekisitte
Lähetetty: 21 Tammi 2006 18:52
Kirjoittaja overboost
Oletko tosissaan
Ihme että kesti edes 5min. Lueppa turbo topicceja täältä, pitää sille koneelle muutakin tehdä, kun turbo laitetaan kylkeen.
Lähetetty: 21 Tammi 2006 19:26
Kirjoittaja Riesa2.0
Lähetetty: 21 Tammi 2006 19:36
Kirjoittaja AnttiR
Kyllä

Re: 1.6 cvh xr3i turbo kesti 5minuttia
Lähetetty: 21 Tammi 2006 19:51
Kirjoittaja turbiiniriesa
stefa82 kirjoitti:laitoin vakio moottoriin garretin kiinni ja lähin koeajolle ni vissiin suli mäntä koska löi hirveen savun nii ettei taakse nähny ja luultavasti kannentiiviste hajos koska syylärissä ol hirveä paine korkin aukas ni tuli veet pihalle ni kysyisin mistä saa suht edullisesti mäntiä ja kannentiivisteen jotka kestää ja kestääkö alkuperäsen rst männät ja kannattaako tehä kuparikannentiiviste vai miten tekisitte
kaikkihan riippuu siitä,miten paljon meinaat ottaa tehoja pihalle...jos sulla oli siellä vaikka yli kilo painetta niin ei ihme jos paikat petti vakio motissa.
puristusuhdetta on ainakin pudotettava jos meinaa vakiokoneen edes jotain kestävän,mutta jos tehohalut on kovat niin sit täytyy pistää paremapaa osaa koneeseen et kestää.
jos jotain rsturbon tehoja meinaat,niin hommaa rsturbon kone niin ei tarvii miettiä kestöääkö.
eli kerrohan ne tehotavotteet/ahdot ensin ja mietitään sit mitä sinne jyvään pitäs pistää

Lähetetty: 21 Tammi 2006 20:14
Kirjoittaja stefa82
joo tarvis saaha joku 200hp ja paineet oli joku 1.5 sit hajos
Lähetetty: 21 Tammi 2006 20:15
Kirjoittaja AnttiR
stefa82 kirjoitti:joo tarvis saaha joku 200hp ja paineet oli joku 1.5 sit hajos
Ei helvetti äijällä vakio alakerralla ahtopainetta 1,5 baaria ei ihme että ei kestä.
Lähetetty: 21 Tammi 2006 20:28
Kirjoittaja turbiiniriesa
stefa82 kirjoitti:joo tarvis saaha joku 200hp ja paineet oli joku 1.5 sit hajos
no alkuun pitäs saada puristukset alas>eli jonnekkin 7,5 paikkeille ja sit paremmat männät mielellään wisecot,mut jotkut käyttäny mahlejakin.
rst:n veiveistä en osaa sanoa mitä kestävät,mutta oletan et ehkä tuon 200hv vois kestääkkin
kannentiivisteeksi vähintääkkiin rst:n,mutta ehkä joku parempi>hks tms.
itellä ei kovastikkaan noista eskoista tietoa ole,mutta noin yleisesti turbotuksessa menee näin.
paremmin näistä turboeskoita perillä olevat saa kommentoida olinko lähelläkään totuutta

Lähetetty: 21 Tammi 2006 20:33
Kirjoittaja AnttiR
turbiiniriesa kirjoitti:
no alkuun pitäs saada puristukset alas>eli jonnekkin 7,5 paikkeille ja sit paremmat männät mielellään wisecot,mut jotkut käyttäny mahlejakin.
rst:n veiveistä en osaa sanoa mitä kestävät,mutta oletan et ehkä tuon 200hv vois kestääkkin
kannentiivisteeksi vähintääkkiin rst:n,mutta ehkä joku parempi>hks tms.
itellä ei kovastikkaan noista eskoista tietoa ole,mutta noin yleisesti turbotuksessa menee näin.
paremmin näistä turboeskoita perillä olevat saa kommentoida olinko lähelläkään totuutta

Eipä oikeastaan lisättävää muuta kuin että rst:ssä on tietääkseni samat kiertokanget kuin kaikissa 1,6 cvh koneissa.
Lähetetty: 21 Tammi 2006 20:35
Kirjoittaja stefa82
olihanse mukava kokemus kaks päivää laitoin ja 5minuuttia ajoin
Lähetetty: 21 Tammi 2006 20:37
Kirjoittaja AnttiR
stefa82 kirjoitti:olihanse mukava kokemus kaks päivää laitoin ja 5minuuttia ajoin
Niinhän se on että virheistä oppii. Itsekin tullut opeteltua koneenrakennus ns. perse edellä puuhun tyylillä.
Lähetetty: 21 Tammi 2006 20:43
Kirjoittaja turbiiniriesa
niin vapariksi rakennettu kone ei voi kestää kovila paineilla tehtyä turboa,eli jos haluaa lisää heppoja ja koneen kestävän sitä,nin tarvii myös olla valmis uhraamaan tukun euroja siihen iloon

Lähetetty: 21 Tammi 2006 20:47
Kirjoittaja stefa82
kyllä siihe vislauksen äänee voi vaikka pikkusen siottaa onse nii kiva kuunnella

Lähetetty: 21 Tammi 2006 20:50
Kirjoittaja evolution
itselleni eräs viisas mies sanoi joskus, että ennen ei kannata ruveta tekemään turbo konetta kun osaa tehdä kestävän ja tehokkaan vaparin
olihanse mukava kokemus kaks päivää laitoin ja 5minuuttia ajoin
näinhän se välillä menee, itse olen ollut mukana eräässä kilpurirojektissa(en enää) missä juuri rakennettu kone kävi n.10min jonka jälkeen alkoi 1 runkolaakeri ja 1 kk laakeri pyöriä ympyrää. siitä koneesta ei löydetty tutkimuksissa mitään erikoista minkä takia hajosi kun se purettiin
Lähetetty: 22 Tammi 2006 11:31
Kirjoittaja JesseT
Oliko K-jettikin vielä kiinni?

Lähetetty: 22 Tammi 2006 13:18
Kirjoittaja stefa82
oli täysin vakio
Lähetetty: 22 Tammi 2006 14:56
Kirjoittaja JesseT
Jos tarvitset varaosia kokeiluihisi, niin täältä löytyy hyviä vaparin kansipahveja ja mäntäsarjoja tarpeettomina. Arvaapas muuten miksi ne on tarpeettomia?

Lähetetty: 28 Tammi 2006 12:47
Kirjoittaja JesseT
Joko on kone avattu? Kuvia tänne näytille niin nähdään mistä on pettänyt.
Lähetetty: 30 Tammi 2006 16:16
Kirjoittaja Volmari
Ei hyvää päivää..
mut ajatellaas et uus lada 110 kesti 25min kilon ahdoilla..

Lähetetty: 30 Tammi 2006 16:20
Kirjoittaja TeRoK
Täähän tais olla jo myynnissä nettiautossa...
Lähetetty: 30 Tammi 2006 22:57
Kirjoittaja Kessi
AnttiR kirjoitti: Eipä oikeastaan lisättävää muuta kuin että rst:ssä on tietääkseni samat kiertokanget kuin kaikissa 1,6 cvh koneissa.
Moottorin ohjaukselle myös asiallista tehdä muutoksia... (säädettävä ecu, lastu tms.)
Lähetetty: 31 Tammi 2006 17:53
Kirjoittaja AnttiR
1.6 xr3i:n moottorinohjaus hmm.....

Lähetetty: 31 Tammi 2006 19:35
Kirjoittaja Kessi
AnttiR kirjoitti:1.6 xr3i:n moottorinohjaus hmm.....

Hups.. taisin puhua ohi suun,

eli lienee noissa xr3i:ssä mekaaninen ruutta..

(K-jetronic???)
Lähetetty: 31 Tammi 2006 21:20
Kirjoittaja Janska
Kessi kirjoitti:Hups.. taisin puhua ohi suun,

eli lienee noissa xr3i:ssä mekaaninen ruutta..

(K-jetronic???)
Mutta eikös rs turboon saa ainakin lastun hommattua? Siinäkin mekaaninen ke-jetronic...ilmeisesti sillä hoidetaan vaan tuo ahtopaineiden rajoitus?
Lähetetty: 31 Tammi 2006 21:46
Kirjoittaja TuningUkkeli
No kannattaa tosiaankin lukea välillä kirjoja, katsella netistä ja kysellä viisaammilta. 1.5bar, hmmm, mistähän autosta tuollaiset ahdot löytyy tehdas turbostakaan (ei mistään)??? Ainii, ainakin se uus Golf... 0.3-0.5 ehkä paremminkin olis ollu sopiva.
Mutta on sitä itsekin tullut tuhottua vaikka mitä kun ei ole tiennyt ja on vaan tehty
