1.6 cvh xr3i turbo kesti 5minuttia
1.6 cvh xr3i turbo kesti 5minuttia
laitoin vakio moottoriin garretin kiinni ja lähin koeajolle ni vissiin suli mäntä koska löi hirveen savun nii ettei taakse nähny ja luultavasti kannentiiviste hajos koska syylärissä ol hirveä paine korkin aukas ni tuli veet pihalle ni kysyisin mistä saa suht edullisesti mäntiä ja kannentiivisteen jotka kestää ja kestääkö alkuperäsen rst männät ja kannattaako tehä kuparikannentiiviste vai miten tekisitte
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Re: 1.6 cvh xr3i turbo kesti 5minuttia
kaikkihan riippuu siitä,miten paljon meinaat ottaa tehoja pihalle...jos sulla oli siellä vaikka yli kilo painetta niin ei ihme jos paikat petti vakio motissa.stefa82 kirjoitti:laitoin vakio moottoriin garretin kiinni ja lähin koeajolle ni vissiin suli mäntä koska löi hirveen savun nii ettei taakse nähny ja luultavasti kannentiiviste hajos koska syylärissä ol hirveä paine korkin aukas ni tuli veet pihalle ni kysyisin mistä saa suht edullisesti mäntiä ja kannentiivisteen jotka kestää ja kestääkö alkuperäsen rst männät ja kannattaako tehä kuparikannentiiviste vai miten tekisitte
puristusuhdetta on ainakin pudotettava jos meinaa vakiokoneen edes jotain kestävän,mutta jos tehohalut on kovat niin sit täytyy pistää paremapaa osaa koneeseen et kestää.
jos jotain rsturbon tehoja meinaat,niin hommaa rsturbon kone niin ei tarvii miettiä kestöääkö.
eli kerrohan ne tehotavotteet/ahdot ensin ja mietitään sit mitä sinne jyvään pitäs pistää

-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
no alkuun pitäs saada puristukset alas>eli jonnekkin 7,5 paikkeille ja sit paremmat männät mielellään wisecot,mut jotkut käyttäny mahlejakin.stefa82 kirjoitti:joo tarvis saaha joku 200hp ja paineet oli joku 1.5 sit hajos
rst:n veiveistä en osaa sanoa mitä kestävät,mutta oletan et ehkä tuon 200hv vois kestääkkin

kannentiivisteeksi vähintääkkiin rst:n,mutta ehkä joku parempi>hks tms.
itellä ei kovastikkaan noista eskoista tietoa ole,mutta noin yleisesti turbotuksessa menee näin.
paremmin näistä turboeskoita perillä olevat saa kommentoida olinko lähelläkään totuutta

Eipä oikeastaan lisättävää muuta kuin että rst:ssä on tietääkseni samat kiertokanget kuin kaikissa 1,6 cvh koneissa.turbiiniriesa kirjoitti: no alkuun pitäs saada puristukset alas>eli jonnekkin 7,5 paikkeille ja sit paremmat männät mielellään wisecot,mut jotkut käyttäny mahlejakin.
rst:n veiveistä en osaa sanoa mitä kestävät,mutta oletan et ehkä tuon 200hv vois kestääkkin![]()
kannentiivisteeksi vähintääkkiin rst:n,mutta ehkä joku parempi>hks tms.
itellä ei kovastikkaan noista eskoista tietoa ole,mutta noin yleisesti turbotuksessa menee näin.
paremmin näistä turboeskoita perillä olevat saa kommentoida olinko lähelläkään totuutta
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
itselleni eräs viisas mies sanoi joskus, että ennen ei kannata ruveta tekemään turbo konetta kun osaa tehdä kestävän ja tehokkaan vaparin

näinhän se välillä menee, itse olen ollut mukana eräässä kilpurirojektissa(en enää) missä juuri rakennettu kone kävi n.10min jonka jälkeen alkoi 1 runkolaakeri ja 1 kk laakeri pyöriä ympyrää. siitä koneesta ei löydetty tutkimuksissa mitään erikoista minkä takia hajosi kun se purettiinolihanse mukava kokemus kaks päivää laitoin ja 5minuuttia ajoin
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
Ei hyvää päivää..
mut ajatellaas et uus lada 110 kesti 25min kilon ahdoilla..

mut ajatellaas et uus lada 110 kesti 25min kilon ahdoilla..

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
No kannattaa tosiaankin lukea välillä kirjoja, katsella netistä ja kysellä viisaammilta. 1.5bar, hmmm, mistähän autosta tuollaiset ahdot löytyy tehdas turbostakaan (ei mistään)??? Ainii, ainakin se uus Golf... 0.3-0.5 ehkä paremminkin olis ollu sopiva.
Mutta on sitä itsekin tullut tuhottua vaikka mitä kun ei ole tiennyt ja on vaan tehty
Mutta on sitä itsekin tullut tuhottua vaikka mitä kun ei ole tiennyt ja on vaan tehty

Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!