1.6 cvh xr3i turbo kesti 5minuttia

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
stefa82
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Tammi 2006 18:23

1.6 cvh xr3i turbo kesti 5minuttia

Viesti Kirjoittaja stefa82 »

laitoin vakio moottoriin garretin kiinni ja lähin koeajolle ni vissiin suli mäntä koska löi hirveen savun nii ettei taakse nähny ja luultavasti kannentiiviste hajos koska syylärissä ol hirveä paine korkin aukas ni tuli veet pihalle ni kysyisin mistä saa suht edullisesti mäntiä ja kannentiivisteen jotka kestää ja kestääkö alkuperäsen rst männät ja kannattaako tehä kuparikannentiiviste vai miten tekisitte
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Oletko tosissaan :shock:
Ihme että kesti edes 5min. Lueppa turbo topicceja täältä, pitää sille koneelle muutakin tehdä, kun turbo laitetaan kylkeen.
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

:? :shock: :shock: :shock: :?
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Kyllä :lol:
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Re: 1.6 cvh xr3i turbo kesti 5minuttia

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

stefa82 kirjoitti:laitoin vakio moottoriin garretin kiinni ja lähin koeajolle ni vissiin suli mäntä koska löi hirveen savun nii ettei taakse nähny ja luultavasti kannentiiviste hajos koska syylärissä ol hirveä paine korkin aukas ni tuli veet pihalle ni kysyisin mistä saa suht edullisesti mäntiä ja kannentiivisteen jotka kestää ja kestääkö alkuperäsen rst männät ja kannattaako tehä kuparikannentiiviste vai miten tekisitte
kaikkihan riippuu siitä,miten paljon meinaat ottaa tehoja pihalle...jos sulla oli siellä vaikka yli kilo painetta niin ei ihme jos paikat petti vakio motissa.

puristusuhdetta on ainakin pudotettava jos meinaa vakiokoneen edes jotain kestävän,mutta jos tehohalut on kovat niin sit täytyy pistää paremapaa osaa koneeseen et kestää.

jos jotain rsturbon tehoja meinaat,niin hommaa rsturbon kone niin ei tarvii miettiä kestöääkö.

eli kerrohan ne tehotavotteet/ahdot ensin ja mietitään sit mitä sinne jyvään pitäs pistää :wink:
stefa82
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Tammi 2006 18:23

Viesti Kirjoittaja stefa82 »

joo tarvis saaha joku 200hp ja paineet oli joku 1.5 sit hajos
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

stefa82 kirjoitti:joo tarvis saaha joku 200hp ja paineet oli joku 1.5 sit hajos
Ei helvetti äijällä vakio alakerralla ahtopainetta 1,5 baaria ei ihme että ei kestä.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

stefa82 kirjoitti:joo tarvis saaha joku 200hp ja paineet oli joku 1.5 sit hajos
no alkuun pitäs saada puristukset alas>eli jonnekkin 7,5 paikkeille ja sit paremmat männät mielellään wisecot,mut jotkut käyttäny mahlejakin.

rst:n veiveistä en osaa sanoa mitä kestävät,mutta oletan et ehkä tuon 200hv vois kestääkkin :roll:

kannentiivisteeksi vähintääkkiin rst:n,mutta ehkä joku parempi>hks tms.

itellä ei kovastikkaan noista eskoista tietoa ole,mutta noin yleisesti turbotuksessa menee näin.

paremmin näistä turboeskoita perillä olevat saa kommentoida olinko lähelläkään totuutta :roll:
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

turbiiniriesa kirjoitti: no alkuun pitäs saada puristukset alas>eli jonnekkin 7,5 paikkeille ja sit paremmat männät mielellään wisecot,mut jotkut käyttäny mahlejakin.

rst:n veiveistä en osaa sanoa mitä kestävät,mutta oletan et ehkä tuon 200hv vois kestääkkin :roll:

kannentiivisteeksi vähintääkkiin rst:n,mutta ehkä joku parempi>hks tms.

itellä ei kovastikkaan noista eskoista tietoa ole,mutta noin yleisesti turbotuksessa menee näin.

paremmin näistä turboeskoita perillä olevat saa kommentoida olinko lähelläkään totuutta :roll:
Eipä oikeastaan lisättävää muuta kuin että rst:ssä on tietääkseni samat kiertokanget kuin kaikissa 1,6 cvh koneissa.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
stefa82
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Tammi 2006 18:23

Viesti Kirjoittaja stefa82 »

olihanse mukava kokemus kaks päivää laitoin ja 5minuuttia ajoin
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

stefa82 kirjoitti:olihanse mukava kokemus kaks päivää laitoin ja 5minuuttia ajoin
Niinhän se on että virheistä oppii. Itsekin tullut opeteltua koneenrakennus ns. perse edellä puuhun tyylillä.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

niin vapariksi rakennettu kone ei voi kestää kovila paineilla tehtyä turboa,eli jos haluaa lisää heppoja ja koneen kestävän sitä,nin tarvii myös olla valmis uhraamaan tukun euroja siihen iloon :wink:
stefa82
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Tammi 2006 18:23

Viesti Kirjoittaja stefa82 »

kyllä siihe vislauksen äänee voi vaikka pikkusen siottaa onse nii kiva kuunnella :)
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

itselleni eräs viisas mies sanoi joskus, että ennen ei kannata ruveta tekemään turbo konetta kun osaa tehdä kestävän ja tehokkaan vaparin :wink:
olihanse mukava kokemus kaks päivää laitoin ja 5minuuttia ajoin
näinhän se välillä menee, itse olen ollut mukana eräässä kilpurirojektissa(en enää) missä juuri rakennettu kone kävi n.10min jonka jälkeen alkoi 1 runkolaakeri ja 1 kk laakeri pyöriä ympyrää. siitä koneesta ei löydetty tutkimuksissa mitään erikoista minkä takia hajosi kun se purettiin
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Oliko K-jettikin vielä kiinni? :D
stefa82
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Tammi 2006 18:23

Viesti Kirjoittaja stefa82 »

oli täysin vakio
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Jos tarvitset varaosia kokeiluihisi, niin täältä löytyy hyviä vaparin kansipahveja ja mäntäsarjoja tarpeettomina. Arvaapas muuten miksi ne on tarpeettomia? :lol:
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Joko on kone avattu? Kuvia tänne näytille niin nähdään mistä on pettänyt.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Ei hyvää päivää.. :o

mut ajatellaas et uus lada 110 kesti 25min kilon ahdoilla.. :D
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Täähän tais olla jo myynnissä nettiautossa...
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

AnttiR kirjoitti: Eipä oikeastaan lisättävää muuta kuin että rst:ssä on tietääkseni samat kiertokanget kuin kaikissa 1,6 cvh koneissa.
Moottorin ohjaukselle myös asiallista tehdä muutoksia... (säädettävä ecu, lastu tms.)
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

1.6 xr3i:n moottorinohjaus hmm..... :roll:
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

AnttiR kirjoitti:1.6 xr3i:n moottorinohjaus hmm..... :roll:
Hups.. taisin puhua ohi suun, :cry: eli lienee noissa xr3i:ssä mekaaninen ruutta.. :? (K-jetronic???)
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Janska
Viestit: 139
Liittynyt: 26 Touko 2005 22:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janska »

Kessi kirjoitti:Hups.. taisin puhua ohi suun, :cry: eli lienee noissa xr3i:ssä mekaaninen ruutta.. :? (K-jetronic???)
Mutta eikös rs turboon saa ainakin lastun hommattua? Siinäkin mekaaninen ke-jetronic...ilmeisesti sillä hoidetaan vaan tuo ahtopaineiden rajoitus?
Kilosta alkaa ilo
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

No kannattaa tosiaankin lukea välillä kirjoja, katsella netistä ja kysellä viisaammilta. 1.5bar, hmmm, mistähän autosta tuollaiset ahdot löytyy tehdas turbostakaan (ei mistään)??? Ainii, ainakin se uus Golf... 0.3-0.5 ehkä paremminkin olis ollu sopiva.

Mutta on sitä itsekin tullut tuhottua vaikka mitä kun ei ole tiennyt ja on vaan tehty :wink:
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Vastaa Viestiin