Focus ST sisätilan napse

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
ak72

Focus ST sisätilan napse

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Kellään kokemusta mk2 Focus sisätilasta kuuluvasta napseesta? Tuossa ST:ssä oven/rattiputken alapuolelta kuuluu usein naps/naks ääni kun rattia kääntää vasemmalta oikealle. Ääni saattaa kuulua myös liikkeelle lähtiessä ja mitä kuumempi ilma sitä useammin se kuuluu. Kohtuu ärsyttävä kuunnella tuota kun auto muuten kaikinpuolin pelaa hienosti.
Auto on 3-ovinen joten ovet ovat isot, eli saranoita olen epäillyt mutta mitään klappia ei tunnu.
terae
Ylläpitäjä
Viesti:

Re: Focus ST sisätilan napse

Viesti Kirjoittaja terae »

Mulla on mk2 Focus ajossa vain tuollainen normaali hatchback, mutta runko lienee noin pääosin sama. Meilläkin kuuluu näin auton vanhemmalla iällä jotain vastaavaa, ja olettaisin jotenkin että jotku pultit antaa hieman osien liikkua ja natinat ovat kitkan aiheuttamia liitospinnoissa... Näin ainakin äkkiseltään itselleni tullut mieleen. Kaikkia rungon pultteja tuskin on hitsattu kiinni ja kaikki ruuvilukittein lukitut, nylockit jne ruuviliitokset aukeavat tekniikasta riippumattomasti tietyn ajan tärinää jälkeen, riippuen lähinnä mitotuksista ja käytetystä lukitustavasta. Silmät aukesivat kun testilaitteessa silmieni edessä avattiin tiukkaan lukittu pultti tärinällä muutamassa sekuntissa.

Muita näkemyksiä ja kokemuksia?
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
ak72

Re: Focus ST sisätilan napse

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Jep todella hankala tuota napsepaikkaa on itse löytää. Käytän autoa Ford huollossa ens viikolla, ehkä kävis tuuri ja siellä löytyis vikapaikka.
Vastaa Viestiin