Sivu 1/1

Kampuran hihnapyörä ei irtoa

Lähetetty: 05 Kesä 2013 15:21
Kirjoittaja papagenu
Eli apua tarvitaan taas . Kannenvaihtoprojekti jämähti nyt kun ei lähe millään toi kampuran hihnapyörä irti. Korjaus oppaassa luki että naputtelemalla lähtee mutta ei edes hakkaamalla lähe. Ja se hihnapyörä pitäisi siis saada pois koska ajattelin vaihtaa jakohihnan samassa rytäkässä ja vanhan revin jo pois. Eli nyt auto seisoo koska en saa jakohihnaa paikalleen. Onko olemassa jotai spesiaali ulosvetäjää tai jotain ? Pari tuntia ainakin tänää menny ton kanssa vääntelyyn ja hakkaamiseen. Ja auto on siis sierra is ohc .

Re: Kampuran hihnapyörä ei irtoa

Lähetetty: 05 Kesä 2013 17:32
Kirjoittaja ReiluReiska
En tiedä ollenkaan tapauksesta, mutta tuli mieleeni eräs tapaus kun asentaja yritti saada irti jotain hihnapyörää akselista esim. pumpusta (en muista tarkkaan tapausta), Laittoi sitten lopulta prässiin. Lähtihän se viimein irti, mutta kävikin ilmi että akselissa ja hihnapyörässä olikin kierteet, joten tuli vahingossa hajoitetettu kummatkin. :)

Tuskin tapauksessasi on kierteitä, mutta tulipahan vain mieleen...

Re: Kampuran hihnapyörä ei irtoa

Lähetetty: 05 Kesä 2013 18:07
Kirjoittaja mösjöö
Niin siis Sierraa yhtään sen enempää tuntematta, onko kyseessä nyt kampiakselin päässä oleva moniurahihnan hihnapyörä vai kampiakselin hammashihnapyörä. Jos on toi moniurahihnan hihnapyörä niin ne voi olla hyvinkin piukassa ja niihin on olemassa työkalu. En vaan tiedä, onko kukaan kopioinut tuota työkalua harrastajaystävälliseen hintaan. Esim. tuon näkösellä vehkeellä. Noihin on kans noita kouria, jotka mätsää suoraan siihen hihnapyörän uriin. Ulosvetäjän toi malli on aika yleispätevä ja luulis, että joku on tommosen tuottanut persaukisen kansan ulottuville.


Kuva
Klann KL-0150-0

Re: Kampuran hihnapyörä ei irtoa

Lähetetty: 05 Kesä 2013 18:41
Kirjoittaja duckworth
Siis ohc-koneessa on kiilahihnapyörä ja itsellä irtosi juuri tuolla mösjöön kuvassa näkyvällä kaksisorkkaisella ulosvetäjällä. Nimenomaan se malli jossa sorkat liukuu, ei taittuvilla sorkilla.

Re: Kampuran hihnapyörä ei irtoa

Lähetetty: 05 Kesä 2013 20:53
Kirjoittaja papagenu
Jees kävin ostamassa ulosvetäjän jossa oli tietysti taittuvat ne käpälät. Ja eihän sillä mitään saanut aikaan. Pitää varmaan vähän järeempi versio pelkästään sivuille liikkuvilla käpälillä hakea jostain. On kyllä viimenen kerta kun vaihan ehjän jakohihnan uuteen. :x

Re: Kampuran hihnapyörä ei irtoa

Lähetetty: 05 Kesä 2013 22:35
Kirjoittaja hoopee
Granadan 2.0 ohc:n hihnapyörän irrotin rautakangella remminvaihdon yhteydessä.
Kiilan muoto oli vissiin soppeli siihen hommaan.

Re: Kampuran hihnapyörä ei irtoa

Lähetetty: 06 Kesä 2013 09:57
Kirjoittaja KajS
Sitten vielä yksi niksi on suihkuttaa kylmäsprayta kampiakseliin (ei siihen hihnapyörään) jos mahdollista.

Tosin tämä on Toyotamoottorinkorjausniksi: Pojan 4A-GEn jakohihna tärvääntyi (sinne alas väliin oli hypännyt kivi). Jakohihnarempan poika teki 1 h ja 15 min. Kun kone oli ajosta lämmin, se jakohihnan hammasratas luonnollisesti istui varsin tiukasti kampiakselin päässä. Tuossa kohtaa riitti viilennykseen paineilman puhaltaminen kampiakselin päähän ja sitten hellästi voimalla ratas irti. Mösjöön kuvaamalla ulosvetäjällä otettiin se hihnapyörä ensin irti. Hienoa remontissa oli se, että kone käynnistyi ja kävi taas rempan jälkeenkin!

Re: Kampuran hihnapyörä ei irtoa

Lähetetty: 06 Kesä 2013 17:21
Kirjoittaja duckworth
Juu, ja toi efin siimapyörä (kaksurainen malli) on sen verta haperoa tekoa, ettei sitä kannata nykiä ollenkaan vain yhdeltä kantilta. Nimim. yhden sellaisen murtanut :roll:

Re: Kampuran hihnapyörä ei irtoa

Lähetetty: 06 Kesä 2013 19:38
Kirjoittaja papagenu
Noniin järeemmällä ulosvetäjällä lähti pyörä oiken nätisti. Kiitos avuista taas.