Kampuran hihnapyörä ei irtoa
Kampuran hihnapyörä ei irtoa
Eli apua tarvitaan taas . Kannenvaihtoprojekti jämähti nyt kun ei lähe millään toi kampuran hihnapyörä irti. Korjaus oppaassa luki että naputtelemalla lähtee mutta ei edes hakkaamalla lähe. Ja se hihnapyörä pitäisi siis saada pois koska ajattelin vaihtaa jakohihnan samassa rytäkässä ja vanhan revin jo pois. Eli nyt auto seisoo koska en saa jakohihnaa paikalleen. Onko olemassa jotai spesiaali ulosvetäjää tai jotain ? Pari tuntia ainakin tänää menny ton kanssa vääntelyyn ja hakkaamiseen. Ja auto on siis sierra is ohc .
- ReiluReiska
- Viestit: 530
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
- Paikkakunta: HelsingStad :)
- Viesti:
Re: Kampuran hihnapyörä ei irtoa
En tiedä ollenkaan tapauksesta, mutta tuli mieleeni eräs tapaus kun asentaja yritti saada irti jotain hihnapyörää akselista esim. pumpusta (en muista tarkkaan tapausta), Laittoi sitten lopulta prässiin. Lähtihän se viimein irti, mutta kävikin ilmi että akselissa ja hihnapyörässä olikin kierteet, joten tuli vahingossa hajoitetettu kummatkin. 
Tuskin tapauksessasi on kierteitä, mutta tulipahan vain mieleen...

Tuskin tapauksessasi on kierteitä, mutta tulipahan vain mieleen...
Re: Kampuran hihnapyörä ei irtoa
Niin siis Sierraa yhtään sen enempää tuntematta, onko kyseessä nyt kampiakselin päässä oleva moniurahihnan hihnapyörä vai kampiakselin hammashihnapyörä. Jos on toi moniurahihnan hihnapyörä niin ne voi olla hyvinkin piukassa ja niihin on olemassa työkalu. En vaan tiedä, onko kukaan kopioinut tuota työkalua harrastajaystävälliseen hintaan. Esim. tuon näkösellä vehkeellä. Noihin on kans noita kouria, jotka mätsää suoraan siihen hihnapyörän uriin. Ulosvetäjän toi malli on aika yleispätevä ja luulis, että joku on tommosen tuottanut persaukisen kansan ulottuville.

Klann KL-0150-0

Klann KL-0150-0
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: Kampuran hihnapyörä ei irtoa
Siis ohc-koneessa on kiilahihnapyörä ja itsellä irtosi juuri tuolla mösjöön kuvassa näkyvällä kaksisorkkaisella ulosvetäjällä. Nimenomaan se malli jossa sorkat liukuu, ei taittuvilla sorkilla.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Kampuran hihnapyörä ei irtoa
Jees kävin ostamassa ulosvetäjän jossa oli tietysti taittuvat ne käpälät. Ja eihän sillä mitään saanut aikaan. Pitää varmaan vähän järeempi versio pelkästään sivuille liikkuvilla käpälillä hakea jostain. On kyllä viimenen kerta kun vaihan ehjän jakohihnan uuteen. 

Re: Kampuran hihnapyörä ei irtoa
Granadan 2.0 ohc:n hihnapyörän irrotin rautakangella remminvaihdon yhteydessä.
Kiilan muoto oli vissiin soppeli siihen hommaan.
Kiilan muoto oli vissiin soppeli siihen hommaan.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Re: Kampuran hihnapyörä ei irtoa
Sitten vielä yksi niksi on suihkuttaa kylmäsprayta kampiakseliin (ei siihen hihnapyörään) jos mahdollista.
Tosin tämä on Toyotamoottorinkorjausniksi: Pojan 4A-GEn jakohihna tärvääntyi (sinne alas väliin oli hypännyt kivi). Jakohihnarempan poika teki 1 h ja 15 min. Kun kone oli ajosta lämmin, se jakohihnan hammasratas luonnollisesti istui varsin tiukasti kampiakselin päässä. Tuossa kohtaa riitti viilennykseen paineilman puhaltaminen kampiakselin päähän ja sitten hellästi voimalla ratas irti. Mösjöön kuvaamalla ulosvetäjällä otettiin se hihnapyörä ensin irti. Hienoa remontissa oli se, että kone käynnistyi ja kävi taas rempan jälkeenkin!
Tosin tämä on Toyotamoottorinkorjausniksi: Pojan 4A-GEn jakohihna tärvääntyi (sinne alas väliin oli hypännyt kivi). Jakohihnarempan poika teki 1 h ja 15 min. Kun kone oli ajosta lämmin, se jakohihnan hammasratas luonnollisesti istui varsin tiukasti kampiakselin päässä. Tuossa kohtaa riitti viilennykseen paineilman puhaltaminen kampiakselin päähän ja sitten hellästi voimalla ratas irti. Mösjöön kuvaamalla ulosvetäjällä otettiin se hihnapyörä ensin irti. Hienoa remontissa oli se, että kone käynnistyi ja kävi taas rempan jälkeenkin!
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
Re: Kampuran hihnapyörä ei irtoa
Juu, ja toi efin siimapyörä (kaksurainen malli) on sen verta haperoa tekoa, ettei sitä kannata nykiä ollenkaan vain yhdeltä kantilta. Nimim. yhden sellaisen murtanut 

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Kampuran hihnapyörä ei irtoa
Noniin järeemmällä ulosvetäjällä lähti pyörä oiken nätisti. Kiitos avuista taas.