Focus -07 2.0 nykii ja "paukkuu"
Focus -07 2.0 nykii ja "paukkuu"
Morjensta tiskiin. Rupesi pari päivää sitten fokus nykimään kiihdyttäessä 1500-2000rpm alueella. Tuossa parkkipaikalla testasin hieman niin nykiessä, joka esiintyy jos painaa kaasua reilummin tuolla 1500rpm jälkeen niin samalla kuuluu hienoista "tum tum" ääntä jostain moottorin seudulta. Huollon sain vasta viikon päähän niin kannattaneeko olla ajamatta siihen saakka vai mitä? Työmatkasta kyllä selvis kun ei antanut kierrosten pudota alle 2000rpm ja kiihdytti pintakaasulla.
Lisäksi jo pidempään on ollut sellainen pieni vaiva autossa, että kun kytkimen painaa pohjaan ja pysähtyy esim valoihin niin kierrokset saattavat pudota 500rpm asti sieltä sitten nousevat hiuksenhienosti seilaten siihen normaaliin tyhjäkäyntilukemaan (700rpm). Tästä mainitsin automaahan pari kuukautta sitten focuksen ollessa siellä määräaikaishuollossa, mutta eivät poijjaat kuulemma mitään löytäneet eikä auto oireillut heidän koeajossaan..
Lisäksi jo pidempään on ollut sellainen pieni vaiva autossa, että kun kytkimen painaa pohjaan ja pysähtyy esim valoihin niin kierrokset saattavat pudota 500rpm asti sieltä sitten nousevat hiuksenhienosti seilaten siihen normaaliin tyhjäkäyntilukemaan (700rpm). Tästä mainitsin automaahan pari kuukautta sitten focuksen ollessa siellä määräaikaishuollossa, mutta eivät poijjaat kuulemma mitään löytäneet eikä auto oireillut heidän koeajossaan..
Re: Focus -07 2.0 nykii ja "paukkuu"
Bensa/diesel?
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: Focus -07 2.0 nykii ja "paukkuu"
Bensakone siis kyseessä.
Re: Focus -07 2.0 nykii ja "paukkuu"
Jotenkin tuli mieleen että mahtaakohan käydä liian laihalla? Tietty tossa kaikki anturit on mutta jos ne ompi rikki? Vikakoodien luvulla tuo varmasti selviäis, tuli vaan mieleen.. Jos vaikka bensapumppu prakaa tai jotain ettei saa tarpeeksi tavaraa? Miten se käyttäytyy kun ajelee rankemmalla kaasulla?
Re: Focus -07 2.0 nykii ja "paukkuu"
Mää epäilen suutin vikaa (eli käy kauhalla) Ja tuo jos kerta paukuttaa nii se hajottaa katin hetkessä. En ite ajais tuon ikäsellä autolla jos paukuttaa. Säästyy kalliilta rempalta
Re: Focus -07 2.0 nykii ja "paukkuu"
Elikkäs äsken huomasin tuossa ettei se ole niin kiinni siitä kierrosalueesta. Kun kaasua antaa reilummin niin alkaa nykiminen, mutta parhaiten sen huomasi kakkos tai kolmos vaihteella siinä 1700rpm paikkeilla. Ja tuntuu kuitenkin rullaavan hyvin kun kierrokset on siellä 4000+. Pienellä kaasulla kun ajaa ja antaa kierrosten olla korkeammalla niin eipä nyi. Kunhan nyt selviäis töihin ja torstaina sinne huoltoon..Foorrtti kirjoitti:Jotenkin tuli mieleen että mahtaakohan käydä liian laihalla? Tietty tossa kaikki anturit on mutta jos ne ompi rikki? Vikakoodien luvulla tuo varmasti selviäis, tuli vaan mieleen.. Jos vaikka bensapumppu prakaa tai jotain ettei saa tarpeeksi tavaraa? Miten se käyttäytyy kun ajelee rankemmalla kaasulla?

Re: Focus -07 2.0 nykii ja "paukkuu"
Mulla on ollu ihan samoja oireita parissa Sierrassa, ongelmana ollu että käy liian laihalla, sikäli tuli tämä asia mieleen. Näin uudessa autossa laihalla käyminen kehittää vikakoodin ellei lambda ole rikki. Vikakoodit, vikakoodit....
Re: Focus -07 2.0 nykii ja "paukkuu"
Siis laihalla. Anteeksi lumian kirjotuskorjauksen. Epäilen että käy laihalla. Sytyttää bensan jossai iha muualla ku sylintereissä
Re: Focus -07 2.0 nykii ja "paukkuu"
No niin biili tuli korjaamolta kahden päivän jälkeen. Oli ongelmia saada vikakoodia koska auto antoi sen vain ajossa ja sammutuksen jälkeen koodit katosivat.. Vika viittasi kuitenkin sytytykseen ja puolat + tulpat menivät vaihtoon. Yritin aluksi vihjaista autoa viedessä että puolat varmaan vialliset niin siihen kassatäti tokaisi että moottorin vikavalo palaisi jos olisi puolassa vikaa. No mutta nyt ei nyi ja vetää nätisti alhaalta asti.
Mutta sitten korjaaja oli huomannut moottorin pitävän ääntä jakopäästä ja ehdotti, että ottaisin uuden ajan, jotta jakopää saataisiin purettua ja mahdollinen äänen aiheuttaja paikallistettua. Mitäs helvettiä sieltä nyt voi löytyä? Ajanko suoraan auton vaihtoon..?
Mutta sitten korjaaja oli huomannut moottorin pitävän ääntä jakopäästä ja ehdotti, että ottaisin uuden ajan, jotta jakopää saataisiin purettua ja mahdollinen äänen aiheuttaja paikallistettua. Mitäs helvettiä sieltä nyt voi löytyä? Ajanko suoraan auton vaihtoon..?