Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
SierraJarski
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Huhti 2013 21:22
Paikkakunta: Haukipudas (OULU)

Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja SierraJarski »

Päevää.
Senmoista kyselisin että miten tuota http://s10.photobucket.com/user/iansout ... 8.jpg.html öljypumpun paineenrajoitin ruuvia voi kiristää, oli pyörinyt auki päin asiaan kuuluvalla tavalla. (kuva ei ole oma)
Voiko kiristää ilman öljypumpun irroitusta?
Ford Sierra 2.0 DOHC -89
Ford Taunus 2.0 OHC -75
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Ei voi kiristää ilman pumpun irroitusta.
Mutta eihän tuo ole kuin muutamalla pultilla kiinni, eikä jakoon tarvitse koskea.
SierraJarski
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Huhti 2013 21:22
Paikkakunta: Haukipudas (OULU)

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja SierraJarski »

Joo, huomasin että oli mennyt hajalle myös se jakopäänketjun muovinen ohjari. Voiko sen vaihtaa ilman kannen tms. irroittelua? Pultti ainakin näkyy että voiko sen nostaa sen paikoilleen siitä altapäin?
Ford Sierra 2.0 DOHC -89
Ford Taunus 2.0 OHC -75
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Niin se pitkä ohjuri oikealla ?
Ei luultavastin lähde ilman ketjun irroitusta, varma en ole. Vaihdoin sen viimeksi kun ketju oli jo irti muutenkin.

Pultit irti ja koittamaan tuleeko se.
SierraJarski
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Huhti 2013 21:22
Paikkakunta: Haukipudas (OULU)

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja SierraJarski »

Tämä roger pittää huomenna alakaa rassaamaan.
Ford Sierra 2.0 DOHC -89
Ford Taunus 2.0 OHC -75
SierraJarski
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Huhti 2013 21:22
Paikkakunta: Haukipudas (OULU)

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja SierraJarski »

Nyt on päästy siihen pisteeseen että pitäisi alkaa osia ostelemaan, motonetistä saa nettisivun mukaan jakoketjun ohjaimen (onko se se ylin?) ja kiristimen ketjupyörän (onko tämä se osa jossa on hammasratas ja se rauta jota kiristin painaa? ja onko tässä se laahain mukana? )
Vielä pitäisi saada se oikean puoleinen laahain ja virranjakajan stefa, mistä nämä saisi edullisimmin?
Ford Sierra 2.0 DOHC -89
Ford Taunus 2.0 OHC -75
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja Foordson »

SierraJarski kirjoitti:Nyt on päästy siihen pisteeseen että pitäisi alkaa osia ostelemaan, motonetistä saa nettisivun mukaan jakoketjun ohjaimen (onko se se ylin?) ja kiristimen ketjupyörän (onko tämä se osa jossa on hammasratas ja se rauta jota kiristin painaa? ja onko tässä se laahain mukana? )
Vielä pitäisi saada se oikean puoleinen laahain ja virranjakajan stefa, mistä nämä saisi edullisimmin?
Oletettavastin tuo jakoketjun ohjain on se ylin. Voit tarkistaa nuo vielä motonetistä.
Jos ostat kiristimen tarvikkeena, niin mieluiten febi/bilstein merkkisenä.

Oikean laahaimen numero on 1022215. Tuon saa merkkiliikkeestä tai Hepe Tradingistä. Hintaa on (Hepe Trading) 39e.

Stefan numero on 6165500. En muista mistä itse ostin.
Kannattaa melkein kysellä kahta viimeistä marmoritiskiltä.
SierraJarski
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Huhti 2013 21:22
Paikkakunta: Haukipudas (OULU)

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja SierraJarski »

Nonniiin, ohjelmassa seuraavaksi venttiilivarsien kumien vaihto, miten ootte painelleet niitä venttiilijousia että saapi jousen kiilat pois?
Ford Sierra 2.0 DOHC -89
Ford Taunus 2.0 OHC -75
SierraJarski
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Huhti 2013 21:22
Paikkakunta: Haukipudas (OULU)

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja SierraJarski »

Ja samalla vielä, että mihin momenttiin nuo nokka-akselin kiinnitys mutterit pittää iskettää?
Ford Sierra 2.0 DOHC -89
Ford Taunus 2.0 OHC -75
Avatar
Eeska91
Moderaattori
Viestit: 657
Liittynyt: 05 Tammi 2011 02:09
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja Eeska91 »

JOS en pahasti huijaa nii Autodatan mukaan 45-50Nm? Korjatkaa joku jos olen väärässä. Elä tee vielä mittää ihmeempiä muutaku lue tämä :D
SierraJarski
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Huhti 2013 21:22
Paikkakunta: Haukipudas (OULU)

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja SierraJarski »

Joo, pittää lähteä kahtelemaan tuota hommaa minkälainen puristin tuohon ängetään.
Jos joku tietää noiden nokka-akseleiden muttereiden kireyden varmasti niin saa sanoa :lol:
Ford Sierra 2.0 DOHC -89
Ford Taunus 2.0 OHC -75
Avatar
Eeska91
Moderaattori
Viestit: 657
Liittynyt: 05 Tammi 2011 02:09
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja Eeska91 »

Asiasta kukkapurkkiin. Millo Puttaalle on ilmestyny sierra. Ei ollu vielä 2012 keväällä ku muutin tänne pudikselle. Onko musta tai harmaa?
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja Foordson »

SierraJarski kirjoitti:Joo, pittää lähteä kahtelemaan tuota hommaa minkälainen puristin tuohon ängetään.
Jos joku tietää noiden nokka-akseleiden muttereiden kireyden varmasti niin saa sanoa :lol:
Nokkien pultit 55-63Nm

Dochissa on sellaista vaivaa, että pakopuolen ohjurit valuu alaspäin jolloin venttiilinvarren kumit ei istu tiiviisti. Toivottavastin auttaa öljynsyöntiin kumien vaihto.
SierraJarski
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Huhti 2013 21:22
Paikkakunta: Haukipudas (OULU)

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja SierraJarski »

Eeska91 kirjoitti:Asiasta kukkapurkkiin. Millo Puttaalle on ilmestyny sierra. Ei ollu vielä 2012 keväällä ku muutin tänne pudikselle. Onko musta tai harmaa?
Viikko sitte perjantaina , joku kuparin värinen tuo on, tuossa kilvessä mikä on konepellin alla lukee että antique brons että liekkö se sitten se väri?
http://www.nettivaraosa.com/kunnostetta ... ot/1524318 tuossa entinen myynti ilmoitus.
Foordson kirjoitti: Nokkien pultit 55-63Nm

Dochissa on sellaista vaivaa, että pakopuolen ohjurit valuu alaspäin jolloin venttiilinvarren kumit ei istu tiiviisti. Toivottavastin auttaa öljynsyöntiin kumien vaihto.
Ei tämä ainakaan tietääkseni syönyt öljyä, mutta nakutti tietyllä alueella joka johtui ilmeisesti siitä, että pitkä ohjuri oli mäskinä ja siitä syystä kettinki osui oikealla puolella olevaan seinämään. Mutta samalla ajateltiin vaihtaa nekin kun kerran on tuossa "näkösällä"
Ford Sierra 2.0 DOHC -89
Ford Taunus 2.0 OHC -75
Avatar
Eeska91
Moderaattori
Viestit: 657
Liittynyt: 05 Tammi 2011 02:09
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja Eeska91 »

Joojoo. Näinhän minä ilmeisesti saman sierran ku kävin putaalla torstaina. Pitää joskus tulla vilikaseen.
SierraJarski
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Huhti 2013 21:22
Paikkakunta: Haukipudas (OULU)

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja SierraJarski »

Venttiilinvarren kumita vaihdettu, itse piti työkalu tehdä ja jos samsunki suostuu yhteistyöhön voin laittaa näkösälle kuvia minkälaisella tuli työskenneltyä.
Paineilmaa 2. sylinteriin ja narua 1. sylinterin männän päälle niin ei putoillut venttiilitkään.
Ford Sierra 2.0 DOHC -89
Ford Taunus 2.0 OHC -75
SierraJarski
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Huhti 2013 21:22
Paikkakunta: Haukipudas (OULU)

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja SierraJarski »

Ford Sierra 2.0 DOHC -89
Ford Taunus 2.0 OHC -75
SierraJarski
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Huhti 2013 21:22
Paikkakunta: Haukipudas (OULU)

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja SierraJarski »

Ja missä järjestyksessä nokka akselin mutterit kiristetään
?
Ford Sierra 2.0 DOHC -89
Ford Taunus 2.0 OHC -75
SierraJarski
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Huhti 2013 21:22
Paikkakunta: Haukipudas (OULU)

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja SierraJarski »

Ja vielä että kuuluuko jakopäänhammasratas kampiakselilla pyöriä hulvattomasti, silloinkin kun kone ei pyöri?? Eli kuuluuko siinä olla jotain ruuskiilaa tai muuta kiinnitystä?
Ford Sierra 2.0 DOHC -89
Ford Taunus 2.0 OHC -75
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja Foordson »

SierraJarski kirjoitti:Ja vielä että kuuluuko jakopäänhammasratas kampiakselilla pyöriä hulvattomasti, silloinkin kun kone ei pyöri?? Eli kuuluuko siinä olla jotain ruuskiilaa tai muuta kiinnitystä?
Onhan siinä kampuran ketjupyörässä se tappi joka tulee siihen kampiakselin koloon.

Tuossa se nyt vain sattuu olemaan särki :lol:
viewtopic.php?f=10&t=33073&start=150

Kiristät ne nokkapukit keskeltä aloittaen hieman kerrallaan.
Ettet kiristä yhtä nokkapukkia kerralla pohjaan asti.
SierraJarski
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Huhti 2013 21:22
Paikkakunta: Haukipudas (OULU)

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja SierraJarski »

Noniin nyt on Sirpa saatu nippuun :) Mutta veen lirinä kuuluu vänkärin jalkotilasta. Tarviiko asialle tehdä mitään vai annanko olla, eli haittaako tuo lirinä mitään vai onko ominaisuus?
Ford Sierra 2.0 DOHC -89
Ford Taunus 2.0 OHC -75
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja Foordson »

SierraJarski kirjoitti:Noniin nyt on Sirpa saatu nippuun :) Mutta veen lirinä kuuluu vänkärin jalkotilasta. Tarviiko asialle tehdä mitään vai annanko olla, eli haittaako tuo lirinä mitään vai onko ominaisuus?
"ominaisuus"
Lämppärin kennossa on ilmaa. Katoaa sieltä aikanaan jos on kadotakseen.
Normaalilla tai edes epänormaalilla ilmaamisella et sitä saa katoamaan.

Edellisellä sierralla ajelin vuodenpäivät ennenkuin lorina katosi.

Lämppärin kennon paluu letkun paikkaa on vaihdettu tehtaalla joskus -90 luvulla alempaan vesipumpun nippaan jolloin paisarin letku tulee ylempään. Mitään merkitystä tuollakaan ei ole ko. ongelmaan, mutta voihan sen paikkaa vaihtaa.
Viimeksi muokannut Foordson, 08 Touko 2013 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SierraJarski
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Huhti 2013 21:22
Paikkakunta: Haukipudas (OULU)

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja SierraJarski »

Juu, isäntä puhu että vähäsen savuaisi siihen malliin että oisi vettä seassa mutta eikai se auta ku toivoa että ei oo kansi halaki
E: Vaan ei ole onneksi hävinnyt nestettä, pitää seurata tilannetta
Ford Sierra 2.0 DOHC -89
Ford Taunus 2.0 OHC -75
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: Sierra dochin öljypympyn paineenrajoitin ruuvi.

Viesti Kirjoittaja Tekno »

Itellä escortissa lirisi sen jälkeen kun vaihdoin termarin. Enää ei ole aikoihin kuulunut mitään, tai vesi hävinnyt...

kannattaa tietysti seurailla veden määrää.
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
Vastaa Viestiin