Heippa
Omista Fiesta 2004 1,3 koneella ja ajettu noin 90 tuhat kilsaa. Nyt keväällä tullut harmillinen ongelma ja korjaajatkin ovat ihmeissään.
Kylmänä auto ei käynnisty ensi yrittämällä, vaan sammuu saman tien. Toisella startilla kone käy muutaman sekunnin ja sammuu sitten, mutta kolmannella yrittämällä kone alkaa käymään normaalisti. Jos kone on lämmin, auto käynnistyy aivan normaalisti ja jos ollut piuhan päässä, niin ei ongelmia.
Autoon on vaihdettu tulpat, tulppien johdot ja puola. Lämpötilan anturi, siis syyläriveden, on vaihdettu. Ilmaputsari on vaihdettu. Bensasuodin on vaihdettu.
Olen myös pilotilla tarkistanut, onko vuotoja, mutta ei ainakaan näin ole löytynyt.
Viisaita neuvoja kaipaan..mitä tsekkaan seuraavaksi
Fiesta käynnistysongelma ??
Re: Fiesta käynnistysongelma ??
Niin no noinkin uus kun on niin eikös siellä ole niitä antureita siel sun tääl?
Meinaan vaan kun on mulla jo -91 Sierrassakin,eikös ne saa huollossa mustaltalaatikolta mitään dataa ulos että mitä se sanoo? pitäshän se sile näkyä?
Nyt vaikuttaa siltä että kylmänä joku ei kulje? onko se sitten tieto,kipinä vai bensa?
Näköjään tää nykybensakin tekee just tommosta,mulla ainakin nuo -70 luvun autot alko kylmänä kangerrella enempi ja enempi mitä enemmän bensalaatu muuttuu,kylmänä saa sahata ja sahata eikä mitää tapahdu ja lämpimänä kerran pyörähtää ja taas käy, näissä vanhoissa kun voi vielä itte huijata moottoria kun kääntää sytkää myöhäsemmälle niin taas palaa,mutta uudemmissa digiautoissa sitäkään ei voi tehdä enää kun semmonen remonttimies joka ne taitaa.
Kumpaa oktaania muutes käytät 95 vai 98? mulla kun 95 ei käy tällä tontilla yhteenkään moottoriin!
Meinaan vaan kun on mulla jo -91 Sierrassakin,eikös ne saa huollossa mustaltalaatikolta mitään dataa ulos että mitä se sanoo? pitäshän se sile näkyä?
Nyt vaikuttaa siltä että kylmänä joku ei kulje? onko se sitten tieto,kipinä vai bensa?
Näköjään tää nykybensakin tekee just tommosta,mulla ainakin nuo -70 luvun autot alko kylmänä kangerrella enempi ja enempi mitä enemmän bensalaatu muuttuu,kylmänä saa sahata ja sahata eikä mitää tapahdu ja lämpimänä kerran pyörähtää ja taas käy, näissä vanhoissa kun voi vielä itte huijata moottoria kun kääntää sytkää myöhäsemmälle niin taas palaa,mutta uudemmissa digiautoissa sitäkään ei voi tehdä enää kun semmonen remonttimies joka ne taitaa.
Kumpaa oktaania muutes käytät 95 vai 98? mulla kun 95 ei käy tällä tontilla yhteenkään moottoriin!
Olen käyttänyt 95 bensaa ja keväällä autoon syttyi keltainen moottorinhäiriövalo. Kävin testerissä ja vika oli ykköspytyn sytytyksessä. Korjaaja sanoi, että vika on tulppajohdossa tai puolassa..on kuulemma tyyppivikoja. Vaihdoin tulpat, johdon ja puolan, mutta eipä korjaantunut vaiva, mutta eipä myöskään keltainen valo ole uudestaan syttynyt.
Oliskohan se 95 sitten tehny sullakin tehtävänsä,en suosittele kyllä käyttää jollei tiedä että se TODELLA käy,oireilee kuulemma just noin että kylmänä ei pala mutta kuumana palaa,saattaa vaan polttoaine letkut sun muut mennä uusiksi jollei ne kestä alkoholia?
En oikein usko että 95E10:ssa on vika jos sillä on ennemmin ajettu ongelmitta. Joku sitä vaan pitää laihalla kylmänä. Kannattais testerillä kattoa mitä moottorin ja imuilman lämpötilat näyttää kylmänä, ja lähteä siitä selvittämään. Toimiskohan se elm327 tässä? 2003 mondeossa toimii moitteetta.
Venttiilien välykset vissiin todettu hyväksi?
Venttiilien välykset vissiin todettu hyväksi?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Venttiilien välyksiä ei ole tarkistettu, mutta kone ei nakuta, joten näyttäisi olevan ok.
Nyt vain tuntuu siltä, että kylmänä kone ei saa tarpeeksi bensaa ja sammuu saman tien.
Nyt vain tuntuu siltä, että kylmänä kone ei saa tarpeeksi bensaa ja sammuu saman tien.