Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Elikkäs osaisiko joku viisaampi neuvoa mitä kannattaa seuraavaksi tehdä ku focus lähtee hyvin käyntiin mut sammuu lyhyen tyhjäkäynnin jälkeen eikä kestä kaasua ollenkaan. Autoon on vaihdettu seuraavat osat: -Tulpat, tulpanjohdot,puolapaketti
-imusarjan tiiviste
-kaasuläppäanturi
-lambda-anturi
-polttoainesuodatin
-polttoainepumppu (joka oli rikki) ja nyt vanha pumppu paikallaan joka pumppaa bensaa ihan hyvin suuttimille.
-maf-anturi putsattu ja tuntuu pelaavan.
-tyhjäkäynti venttiili putsattu.
Vika ilmeni aivan yhtäkkiä kesken ajon ja hetken toimikin oikein lambdan vaihdon jälkeen mut nyt vika jälleen päällänsä.
Minulle tulee mieleen, että käynnistäessä ohjainboxi tekee jotain "epänormaalia", jotta käynnistyy paremmin ja kun ohjainboxi tunnistaa että käynnistyy (laturi, lambda?), niin palaa takaisin normaaliohjelmalle, jolloin ongelmat alkavat ja kone sammuu?
Hurja määrä osia vaihdettu, joten taitaa nyt olla viisainta koittaa joku saamaan lukemaan vikakoodit. Muuten menee täysin arvailujen puolelle, että missä vika.
Vikakoodiksi antoi yhden kerran PO170 mut seki on kuittaantunut.. Ny mittasin kampiakselin ja nokkaakselin asentotunnistimet ja ne anto aivan oikeat lukemat. Pitää huomenissa mitata tuo lambda vielä.. Se ihmetyttää et välillä toimi ihan okei ja tänään viimeksi kävi pitkän aikaa oikein kunnes sammu
Jos mittaat sen lambda-anturin, niin katso huolellisesti sen liitin ja liittimelle tuleva johtosarja. Jos kerran jonkin aikaa toimi lambdaan koskemisen jälkeen...
Kampikammion huohotus siellä imusarjan alla kannattaa myös tarkastaa; että letkut on ehjät ja että molemmat imusarjalle tulevat letkunpäät ovat kiinni.
Tällaista hakuammuntaa, mutta joskus siitäkin voi olla apua...
Sammuuko se aina lyhyen tyhjäkäynnin jälkeen vai sitten vasta kun kosket kaasuun? Epäilisin, että nyt on seoksenmuodostumisen ymmärtämisessä ohjainlaitteella ongelmia. Ehkä kaasuläppä antaa väärää tietoa tai tieto katkeaa ja seos laihenee liikaa.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Jo jonkian aiika käy jaa jos erehtyy painaan kaasua niin sammuu heti.. Kaasuläppä anturin liittimen ku otti pois niin kesti jopa kaasua.. Eli oisko tuo uus läppäki rikki? Tilasin jo eri merkkisen anturin.
Kylmäkäynnistyksen yhteydessä lambda on jotain 2 minuuttia open loop moodissa -> ei pitäisi suuremmin vaikuttaa seoksiin vaan syöttää tehtaan bensakartalla.
(ryyppy päällä, anturi kylmänä jne. ei kuitenkaan hyödytä säätää kuin "sinnepäin" )
-> Jos johdot on kokonaan väärin kytketty tms. poikki ja maassa niin sitten voi olla lambdalla osuutta ongelmiin, tuskin muuten.