Sivu 1/1

1.6ohc -> 2.0ohc

Lähetetty: 19 Maalis 2013 22:31
Kirjoittaja Perabz
Tuollaiseen -84 vuoden sierraan olisi tarkoitus vaihtaa 1.6 koneen tilalle 2.0ohc moottori. Tänään kävin hakemassa tuollaisen kaksi litraisen koneen ja siinä on kiinni joku sähköinen Weber 85 HF CB kaasutin.
Kuva

Riittääkö tuollainen 1.6 kaasari tuohon kaksilitraiseen? Vai mikä olisi järkevin kaasutin ratkaisu tähän?

Re: 1.6ohc -> 2.0ohc

Lähetetty: 20 Maalis 2013 06:49
Kirjoittaja Foorrtti
Sulla on siinä 1.6:ssa nykyään korjausoppaan mukkaan siis muuttuvakurkkunen tai Weber 2v DFTH (eli sama malli mikä kuvassa) mutta pienempänä. Nyt oletan että sulla on tuo muuttuvakurkkunen, kun tämä kaasari uutena tulee. Faktaa minulla ei ole esittää mutta väitän että tehot tippuu kummallakin 1.6:n kaasarilla. Suosittelen laittamaan jonkun suunnilleen samankokoisen täysin mekaanisen kaasarin, esim. itselläni on yksi 32/32 DGR sekä yksi 36/36 DCD ohc:ssä kiinni. Weberin kaasarit käy suoraan tuohon samaan imusarjaan, ei tarvitse siitäkään huolehtia. Tuo kuvassa oleva kaasari on kooltaan 30/34 ja siinä on alipainetoiminen toisiokurkku, sähköinen ryyppy ja sähköinen tyhjäkäynnin säätö. Nämä tiedot tulevat (lukuunottamatta toisiokurkkua) moottorinohjaukselta, ja näillä kaasareilla varustelluissa Sierroissa se moottorinohjausboksi on paljon isompi kuin vanhemmissa, mekaanisella kaasarilla varustetuissa Sierroissa.

Lyhyestä virsi kaunis: eli itse koittaisin etsiä jonkin käytetyn, hyväkuntoisen saman kokoisen (30/34) tai isomman kaasarin tuohon. En tykkää kummastakaan kaasarista, en muuttuvakurkkusesta enkä DFTH:sta (taas itteltä ryyppy rikki)...

Re: 1.6ohc -> 2.0ohc

Lähetetty: 20 Maalis 2013 15:25
Kirjoittaja Perabz
Kiitos neuvoista. Noin ajattelinkin sen menevän.. Tuossa 1.6 koneen kyljessä on Weber 34 ICH. Huutonetissä näyttäisi olevan tuollaisia Dgav kaasuttimia myynnissä, saako noista tuon vesitoimisen ryypyn muutettua käsikäyttöiseksi?

Re: 1.6ohc -> 2.0ohc

Lähetetty: 20 Maalis 2013 21:37
Kirjoittaja emax
Saa, esim. moposport.
Mutta tarvit ton kaasarin kanssa myös dgav tai dgv imusarjan esim. 2.0 ohc taunus ja mahdollisesti myös kaasuvivut.

Re: 1.6ohc -> 2.0ohc

Lähetetty: 20 Maalis 2013 21:42
Kirjoittaja Perabz
emax kirjoitti:Saa, esim. moposport. Mutta tarvit dgav tai dgv imusarjan esim. 2.0 ohc taunus.

Ton dfth:n sähkömurkula on vain tyhjäkäynnin säätöön. Sen voi nakata pois ja viritellä tilalle ruuvin tyhjäkäynnin säätämiseen.
Ylempi sähköpiuhan paikka on ryypylle.
Eli tuo sähkösysteemi irti ja millainen ruuvi sinne sitten? Ja kumpaankaan imusarjaan mitkä mulla on niin ei käy tuo dgv kaasutin?

Re: 1.6ohc -> 2.0ohc

Lähetetty: 20 Maalis 2013 21:55
Kirjoittaja emax
Näet sen vivun kaasarissa mihin tuo säätömoottorin tappi ottaa kiinni
Kuva

Siitä tuo säätömoottori kääntää kaasuläppää. Itse leikkailin ja hitsailin sen säätömoottorin kiinnitysraudasta (http://i161.photobucket.com/albums/t216 ... g_2673.jpg oikealla ylhäällä)ja vanhan kaasarin tyhjäkäynninsäätöruuvista tilalle säätöruuvin.

Re: 1.6ohc -> 2.0ohc

Lähetetty: 20 Maalis 2013 22:01
Kirjoittaja emax
Tekee kyllä sen että kylmänä on huono tyhjäkäynti, kun tuon dfth:n ryypyssä ei ole mekaanista yhteyttä kaasuläppään

Re: 1.6ohc -> 2.0ohc

Lähetetty: 20 Maalis 2013 22:06
Kirjoittaja Perabz
Kiitos neuvosta, eli tuohon vain teline ruuville jolla säädellään sitä vipua mitä tuo sähköinen systeemi on ennen säätänyt. Tarvitseeko tuo muita muutoksia että toimii ilman sähköä..? Ja oisko jossain kuva mistä näkis mitenkä letkut laitellaan tuohon kiinni?

Re: 1.6ohc -> 2.0ohc

Lähetetty: 03 Huhti 2013 16:48
Kirjoittaja Mr_Simppa.
Tämmöistä rojektia itsekkin olen suunnitellut, joten kysyn nyt sitten tässä topiikissa.

Onko vakio 1.6 ja 2.0 sama kytkin ?? Jos ostan pelkän koneen/lohkon niin riittääkö 1.6:sta kytkin ?

Re: 1.6ohc -> 2.0ohc

Lähetetty: 03 Huhti 2013 18:32
Kirjoittaja duster73
ei ole sama,2-litraisessa isompi levy.myöskin boorien määrässä eroa.poislukien ainakin gt-taunus,missä saman verran booreja kuin 2-litraisessa.muistaakseni 23kpl.kun perus 1,6-litranen 20 booria.

Re: 1.6ohc -> 2.0ohc

Lähetetty: 04 Huhti 2013 19:17
Kirjoittaja Perabz
Itsellä on uusittu vaihdelaatikko, sen takia kytkin vaihtui 23 booriseen. Ajattelin laittaa tuon 1.6 koneen vauhtipyörän tuon 2.0 perään niin saan tuon kytkimen käymään kun se on se 190 halkaisijaltaan.. Tuli myös hankittu Weber dgv ja sille pitää vielä hommata imusarja, kun ei käy tuohon imusarjaan mikä oli 2litraisessa koneessa kiinni.