Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tuollaiseen -84 vuoden sierraan olisi tarkoitus vaihtaa 1.6 koneen tilalle 2.0ohc moottori. Tänään kävin hakemassa tuollaisen kaksi litraisen koneen ja siinä on kiinni joku sähköinen Weber 85 HF CB kaasutin.
Riittääkö tuollainen 1.6 kaasari tuohon kaksilitraiseen? Vai mikä olisi järkevin kaasutin ratkaisu tähän?
Sulla on siinä 1.6:ssa nykyään korjausoppaan mukkaan siis muuttuvakurkkunen tai Weber 2v DFTH (eli sama malli mikä kuvassa) mutta pienempänä. Nyt oletan että sulla on tuo muuttuvakurkkunen, kun tämä kaasari uutena tulee. Faktaa minulla ei ole esittää mutta väitän että tehot tippuu kummallakin 1.6:n kaasarilla. Suosittelen laittamaan jonkun suunnilleen samankokoisen täysin mekaanisen kaasarin, esim. itselläni on yksi 32/32 DGR sekä yksi 36/36 DCD ohc:ssä kiinni. Weberin kaasarit käy suoraan tuohon samaan imusarjaan, ei tarvitse siitäkään huolehtia. Tuo kuvassa oleva kaasari on kooltaan 30/34 ja siinä on alipainetoiminen toisiokurkku, sähköinen ryyppy ja sähköinen tyhjäkäynnin säätö. Nämä tiedot tulevat (lukuunottamatta toisiokurkkua) moottorinohjaukselta, ja näillä kaasareilla varustelluissa Sierroissa se moottorinohjausboksi on paljon isompi kuin vanhemmissa, mekaanisella kaasarilla varustetuissa Sierroissa.
Lyhyestä virsi kaunis: eli itse koittaisin etsiä jonkin käytetyn, hyväkuntoisen saman kokoisen (30/34) tai isomman kaasarin tuohon. En tykkää kummastakaan kaasarista, en muuttuvakurkkusesta enkä DFTH:sta (taas itteltä ryyppy rikki)...
Kiitos neuvoista. Noin ajattelinkin sen menevän.. Tuossa 1.6 koneen kyljessä on Weber 34 ICH. Huutonetissä näyttäisi olevan tuollaisia Dgav kaasuttimia myynnissä, saako noista tuon vesitoimisen ryypyn muutettua käsikäyttöiseksi?
emax kirjoitti:Saa, esim. moposport. Mutta tarvit dgav tai dgv imusarjan esim. 2.0 ohc taunus.
Ton dfth:n sähkömurkula on vain tyhjäkäynnin säätöön. Sen voi nakata pois ja viritellä tilalle ruuvin tyhjäkäynnin säätämiseen.
Ylempi sähköpiuhan paikka on ryypylle.
Eli tuo sähkösysteemi irti ja millainen ruuvi sinne sitten? Ja kumpaankaan imusarjaan mitkä mulla on niin ei käy tuo dgv kaasutin?
Näet sen vivun kaasarissa mihin tuo säätömoottorin tappi ottaa kiinni
Siitä tuo säätömoottori kääntää kaasuläppää. Itse leikkailin ja hitsailin sen säätömoottorin kiinnitysraudasta (http://i161.photobucket.com/albums/t216 ... g_2673.jpg oikealla ylhäällä)ja vanhan kaasarin tyhjäkäynninsäätöruuvista tilalle säätöruuvin.
Kiitos neuvosta, eli tuohon vain teline ruuville jolla säädellään sitä vipua mitä tuo sähköinen systeemi on ennen säätänyt. Tarvitseeko tuo muita muutoksia että toimii ilman sähköä..? Ja oisko jossain kuva mistä näkis mitenkä letkut laitellaan tuohon kiinni?
ei ole sama,2-litraisessa isompi levy.myöskin boorien määrässä eroa.poislukien ainakin gt-taunus,missä saman verran booreja kuin 2-litraisessa.muistaakseni 23kpl.kun perus 1,6-litranen 20 booria.
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Escort -74
Ford Cortina 3d Estate 1,6 -69
Ford Anglia -65 x2
Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Itsellä on uusittu vaihdelaatikko, sen takia kytkin vaihtui 23 booriseen. Ajattelin laittaa tuon 1.6 koneen vauhtipyörän tuon 2.0 perään niin saan tuon kytkimen käymään kun se on se 190 halkaisijaltaan.. Tuli myös hankittu Weber dgv ja sille pitää vielä hommata imusarja, kun ei käy tuohon imusarjaan mikä oli 2litraisessa koneessa kiinni.