Sivu 1/1
Scorpio '86 käsijarru "tunnoton"
Lähetetty: 13 Maalis 2013 13:04
Kirjoittaja villevee
Eli otsikon mukaisen Scorpion katsastus lähestyy ja käsijarru ei tietenkään toimi.
Kahva nousee ylös asti ja viimeisellä 2-3 napsulla tuntuu pieni vastus, mutta jarru ei silti pidä.
Onkohan tässä nyt kysymys jarrusatuloiden jumiutumisesta, josta löysin searchilla jotain tietoa, vai jostain muusta? Luulisi, että käsijarrukahvassa tuntuisi vastusta, jos sylinterit olisivat jumissa, mutta vaijerin säätö jne kohdallaan.
Käyttöjarru toimii normaalisti edessä ja takana.
Re: Scorpio '86 käsijarru "tunnoton"
Lähetetty: 16 Maalis 2013 14:52
Kirjoittaja duckworth
Noilla oireilla epäilisin, että syypää on se tappi satulan sisässä, jotta linkku kääntelee

Jos mielinkiintoa riittää niin sen voi purkaa sieltä pois, muistaakseni JyriN esitteli blogissaan nämä työvaiheet, tai teet kuten mä, ostat varaosaliikkeesta kunnostetut satulat n .210e pari.
Re: Scorpio '86 käsijarru "tunnoton"
Lähetetty: 27 Maalis 2013 12:15
Kirjoittaja villevee
Takajarrusylinterit oli jumissa, irrotin ja herkistelin liukutapit ja ne vipstaakit joita käsijarrukahva liikuttaa.
Liike on nyt ihan normaali, eli kahva alhaalla, linkut ihan takana -> kahva ylhäällä, linkut ääriasennossa edessä. Käyttöjarru ottaa edelleen herkästi.
MUTTA, käsijarru ei pidä ollenkaan! Onko se vika siis siellä jarrusatuloiden sisällä eli eivät purista paloja kiinni vaikka ne linkut liikkuukin?
Re: Scorpio '86 käsijarru "tunnoton"
Lähetetty: 28 Maalis 2013 17:38
Kirjoittaja JyriN
Joo, tuolla on
sisukset ja mäntä
purettuna.
Käsijarru on erillinen käyttöjarrusta pl. jarrusylinteriä joka on yhteinen. Kässäri on täysin mekaaninen ja se vipu saa männän nousemaan ja männän sisällä oleva jousipakka sitten palauttaa sen - tai näin minä käsiini löytyneet osat tulkitsin. Jos paketti on sisältä kovin ruosteessa, ei palautus toimi oikein ja käsijarru on koko ajan "päällä". Vivun vääntäminen ei auta enää mitään.
Re: Scorpio '86 käsijarru "tunnoton"
Lähetetty: 02 Huhti 2013 13:55
Kirjoittaja villevee
Okei, kiitos linkeistä.. Katsastuksessa käytin, ja tulokset oli edessä 2,0/2,0, takana 1,5/1,5 ja seisontajarru 0,4/0,4 . Eli kyllä siellä jotain kahvasta tapahtuu, mutta ei riittävästä.. Ja tosiaan vasen pyörä jäi laahaamaankin kunnon kahvan tempomisen jälkeen eli tuo satulan putsaushomma kai se olisi tehtävä.
Jäi leima saamatta myös alapallon väljyyden takia, mahtaa olla tod.näk alkuperäinen tukivarsi mielenkiintoinen irroittaa.. huoh
