Mondeon Automaattivaihteisto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Mondeon Automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

mun mondeo mk2:sen automaattivaihteistolla on joku asenneongelma.
välillä pakkasilla kun lähtee ajamaan niin rupeaa ylivaihteen merkkivalo vilkkumaan minkä pitäis merkitä että askissa on joku hämminki. kaikki kuitenkin toimii niinkun pitääkin. pakkovaihteet, pakki, parkki, kaikki. ja silti tuo valo joskus vilkkuu. sitten vähän ajan päästä valo sammuu.

tänään tulin tarvasjoelta saloon päin niin taas se valo alkoi vilkkumaan ja risteyksen jälkeen kun automaatti heittää kakkosta pesään niin se "nykäisee" ikävästi. sama tapahtuu niin sport- asennolla kuin economylläkin. outo juttu.
täytyy varmaan ajaa fordille saamaan "valohoitoa" ja lykätä euroja tassuun

katsoin haulla mutta merkkivalosta ei kukaan puhunut...
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

vois kuulostaa tuo nykäisy turbiinivialta...
XR3i
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Kerroppa mitä turbiiniin voi tulla viaksi en ole vielä nähnyt yhtään viallista turbiinia?
HUh Huh huijaa!
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

on noita joskus pari tullu vaihdettua ainakin mihin on ilmestynyt reikä.
ei sieltä mitään junia t...
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

turbiini harvemmin taitaa nykimistä aiheuttaa :roll:

mahdollisesti venttiilikoneistossa jotain häikkää tai sitten kun kyseessä on sähköisellä :?: ohjauksella oleva niin ohjaus mättää.

silloin myös laatikko rupeaa pätkimään jos "kuvernööriventtiili"(älkää kysykö mikä se on tai missä) jumittaa, olen vain viisaammilta kuullut tämän
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

lisää outouksia. Lähdin tänään ajamaan töihin. mittaristossa vilkkui edelleen askin vikavalo. ajattelin että tarttee varmaan kurvata Fordille huoltoon. liikkeelle lähtiessä ja kakkoselle vaihtamisessa esiintyi taas tuo jumalaton "nykäisy". Kerkesin köröttelemään noin 2 kilsaa ja yhtäkkiä vikavalo sammui!!! ajoin bussipysäkille ja sammutin auton. kun käynnistin uudelleen niin mitään "nykimistä" ei tapahtunut ja kaikki toimi normaalisti. olen kuullut jostain "nilkuta kotiin"- toiminnosta vaihdelaatikossa. ilmeisesti aski tarkasti itse itsensä ja kun se havaitsi että mitään vikaa ei ollut niin se sammutti vikavalon. taitaa kuulostaa x-files jutuilta... tutkimattomat ovat automaattivaihteiston tiet.
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

janzamar kirjoitti:on noita joskus pari tullu vaihdettua ainakin mihin on ilmestynyt reikä.
meinaatko 3 vaihteisen lootan runkoon ilmestynyttä reikää paineen vaikutuksesta vai reikää turbiinissa?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Turbiinissa on noita reikiä ollut,ei oo kyljet sentään halki olleet :)
..eli vähällä päässyt.
Omassa oli kertaalleen,vanha Mazda,ja kerran pari pyöräkuormaajaan tuo vika tullut.
Oli se liikkeellelähtö jo niin vaikeaa että piti tutkia,ja töihinhän sitä sitten pääsi..en minä noista automaateista oo muuten kokemuksia kerännytkään.
En ymmärrä vieläkään enempää kuin sika satelliitista..
ei sieltä mitään junia t...
Janska
Viestit: 139
Liittynyt: 26 Touko 2005 22:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janska »

Kannattaa käydä luetuttamassa vikakoodit tai lukea ne itse. Veikkaisin että joku anturi temppuilee..Voisko olla joku momentin tunnistin tms. :roll: ?
Kilosta alkaa ilo
vetec
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Tammi 2006 22:15

mondeon au"tomaatti"

Viesti Kirjoittaja vetec »

mulla on 97 1.8 farkku mondeo missä tomaatti temppuilee eli vikavalo alkaa vilkkumaan jos saa kytkettyä 2 vaihteen päälle muuten pelaa normaalisti
liikkeelle lähtö on sitä että ykkösellä pitää vedättää yli 40km/h niin että laatikko suostuu vaihtamaa 1-3 kun kakkos vaihde ei kytkeydy kunnolla ja jos kytkeytyy niin alkaa luistamaan heti kun kierrokset lähestyy 2000...
vika poistui melkein kokonaan vähäksi aikaa kun öljyt vaihdettiin pariin kertaan mutta nyt kun olen ajellut sillä jotain satoja kilometrejä niin luistaa taas on vissiin tomaatti tullut tiensä päähän!
on vaan aika vaikea löytää käytettyä automaatti laatikkoa ja hinnatkin ovat lähes neljänneksen koko mondeon arvosta niin ei oikein innosta laatikko remontti....
ps. toinen ja viimeinen fordin tomaatilla varustettu auto minkä minä aijon omistaa...
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

no niin... mestari taas asialla!!! :oops: tarkistin tomaatin öljyt kuumana auto käynnissä, pykälä P:llä (viimeks N:llä) ja askissa oli liikaa öljyä. laiska kun olin, niin en jaksanut ruveta tunkkaamaan autoa ylös ja irroittamaan suojalevyjä kikkaran alta niin päätin lapota askista öljyä pois. vähän aikaa imuttelin ja löin arkun kannen kiinni ja kas kummaa: kaksi Perniö-Turku-Perniö reissua takana ja vikavalo ei ole vilahtanutkaan!
Vastaa Viestiin