Ford Focus -08 asiaa

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Alekzi

Ford Focus -08 asiaa

Viesti Kirjoittaja Alekzi »

Elikkäs nykyisenä Opel astra 98:n omistajana olen nyt alkanut katselemaan uutta autoa ja tällä hetkellä tähtäimessä on Ford Focus 2007-2008 vuosimallin farmari. Nettiautosta olen katsellut ja ihastunut tähän kyseiseen merkkiin ja malliin, mutta pistää hämmästyttämään 1.6 litraisten moottoreiden suosio näissä farmareissa.. ruhtinaalliset 5kpl löytyy 1.8 tai 2.0 bensa koneita käytetyistä 08 malleista. Tarkoitus olisi hommata bensakone, koska en aja pitkiä matkoja enkä säästäisi varmaan polttoainekuluissa dieselillä mitään ja hankaloittaisi vain asioita talvella.

1.6 litran moottori on nykyisessä Hatchback opelissakin ja kun farmarissa on kuitenkin tietääkseni painoa reiluisti enemmän niin eikö tämä 1.6 moottori joudu jatkuvasti aika koville? Sama kun olisin täyttä lastia rahdannut kokoajan nykyisessä autossani.. Ja tämä vielä kyseisessä farmarissa ilman lastia..

Mondeossa näyttää olevan yleisesti tehokkaammat moottorit mutta hinta on myös suolainen ja auto taitaa olla vissiin hieman turhan pitkä joka ei ole tarpeen..

Onko näin että 1.6 litrainen koneessa riittää tehot farmariin vai löytyykö noita käytettynä juuri sen takia noin paljon kun ei tehot riittäneetkään, eli ei olla oltu tyytyväisiä tai vikoja alkanut ilmaantumaan?

Ajan vuodessa n. 10,000km.
GeeTee-

Re: Ford Focus -08 asiaa

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Makuasioitahan nuo on, kyllähän niillä kaikilla matka taittuu. Itsellä on parilitranen -05 HB, enkä kyllä ykskutoseen vaihtais.. :shock: Lisäksi ainakin tässä mallissa (en tiedä faceliftistä) tuo 2.0 on ketjulla, jonka itse henk. koht. lasken hyveeksi. Käyhän koeajolla, molemmilla moottoreilla!
Vastaa Viestiin