Sivu 1/1

tyhmä turbo "projekti"

Lähetetty: 12 Tammi 2006 20:00
Kirjoittaja ft79
tuli tollanen hullu rojekti mieleen...EI TIELIIKENNE KÄYTÖSSÄ!!!!!!

eli on vähä ylimääräsiä osia...

mitsun(1.8td) ahdin...
taunus 1.6 ohc
1-k weber(taunuksen alkuperänen.. ei turbo)

jos sotken noi keskenään niin saakohan tosta mitään toimivaa....

ite aattelin näin:

turbo kiinni pakosarjaan
turbolta putkikaasariin
-kaasari säädetään "pikkasen" rikkaalle...

eli näin... :lol:

saako toimimaan... ideoita ajatuksia....

Lähetetty: 12 Tammi 2006 20:01
Kirjoittaja Jaakko85
Riippuu miten toimivan määrittelee. Sitä soppaa tarvii lisää sitten kun ahtoakin tulee, bensanpaineen pitää kasvaa ahdon noustessa sopivassa suhteessa, ja ilman kumitiivisteitä / oikeaa kohoa kaasari tuskin kestää kovin kovaa painetta. Varmaan sellaisenaan luokkaa 0.5bar hyvällä tuurilla? Jos nyt tuolla diisselin ahtimella saat mitään mainittavaa toimintaa muutenkaan.. Voiskait sen kaasuttimen laittaa turbon imupuolelle, ei tarvis kestää painetta..

Lähetetty: 12 Tammi 2006 20:18
Kirjoittaja ft79
Jaakko85 kirjoitti:Riippuu miten toimivan määrittelee. Sitä soppaa tarvii lisää sitten kun ahtoakin tulee, bensanpaineen pitää kasvaa ahdon noustessa sopivassa suhteessa, ja ilman kumitiivisteitä / oikeaa kohoa kaasari tuskin kestää kovin kovaa painetta. Varmaan sellaisenaan luokkaa 0.5bar hyvällä tuurilla? Jos nyt tuolla diisselin ahtimella saat mitään mainittavaa toimintaa muutenkaan.. Voiskait sen kaasuttimen laittaa turbon imupuolelle, ei tarvis kestää painetta..
ehän ton tarvi kauaa kestääkkään....
toi turbo on meinaa ihan loppu.....no ei nyt siivet kiinni ota mutta silti... :lol:

eikö bensa "häviä" kuumassa turbossa.... :?:
noinhan se olis helpompi kyllä toteuttaa....

Lähetetty: 12 Tammi 2006 20:58
Kirjoittaja ft79
no... voin sitte kertoa kokemuksia viikon lopun jälkeen...
niin ja toi hukkaportin tanko otetaan pois... :twisted:

Lähetetty: 12 Tammi 2006 21:05
Kirjoittaja Jaakko85
ft79 kirjoitti: niin ja toi hukkaportin tanko otetaan pois... :twisted:
Kovia ahtoja vaan :lol: :lol:

Lähetetty: 12 Tammi 2006 21:09
Kirjoittaja ft79
jos sillä yhen lähön pääsee....
täytyy varmaan ottaa bensaletkusta t-haara
kaasarin kyljestä sisään...
niin ei ainakaan venat pala...

ettei tartte tohon "rata" pirsiin ekana päivänä konetta vaihtaa... :lol:

Lähetetty: 12 Tammi 2006 21:17
Kirjoittaja Jaakko85
ft79 kirjoitti:jos sillä yhen lähön pääsee....
täytyy varmaan ottaa bensaletkusta t-haara
kaasarin kyljestä sisään...
niin ei ainakaan venat pala...

ettei tartte tohon "rata" pirsiin ekana päivänä konetta vaihtaa... :lol:
Musta jotenkin tuntuu että jos otat hukkaportin kellon tangon pois niin turbo ei ahda yhtään mitään, ellet jumita hukkaportin venttiiliä jotenkin. Siis siten että se venttiili on kiinni. Anna sen tangon olla vaan paikallaan..

Vaikuttaa vähän haistapaskatopikilta :lol:

Lähetetty: 12 Tammi 2006 21:20
Kirjoittaja ft79
no..niin....siis tarkotus lukita toi siten
että kaikki mitä tulee se myös käytetään....
eikä päästellä mitään menemään.... :lol:

mutta miten toi toimii jos kaasari on ennen turboa...
ikinä kullukkaan... no paitsi jenkkien remmiahtimet....
mutta ne ei lämpene yhtä paljoo.... :roll:

Lähetetty: 12 Tammi 2006 21:23
Kirjoittaja jaska74
saa sen toimimaan aika hyvin, on niitä rakenneltu useita tässä maassa...

Lähetetty: 12 Tammi 2006 21:41
Kirjoittaja ft79
jaska74 kirjoitti:saa sen toimimaan aika hyvin, on niitä rakenneltu useita tässä maassa...
ok...eikä tarvi mitään erikoista... :?:
jäähdytellä mitään ylimäärästä....
eikä koko vehe poksahda... :?:

kuulostaa vähä hullulta että ajetaan bensa tulikuuman turbon läpi... :roll:

no huulujahan tässä ollaan itse kukin... :lol:

Lähetetty: 12 Tammi 2006 22:04
Kirjoittaja ft79
no...mutta nyt sytty...
kun tohon imusarjassa kiinni olevaan weberiin(1-k)
saa helposti ton (ahto) letkun kiinni...
mutta kaasari on vähä pieni...
niin pistetään turbon imupuolelle
weberin tupla lisäks.... pitäis sopan ruveta rittää....
varsinki kun säätää vielä rikkaalle.... :lol:
ja jos ei riitä niin kyllä noita suuttimia voi aina porata.... :lol:

Lähetetty: 12 Tammi 2006 22:08
Kirjoittaja janzamar
:lol: rest in peace ja silleen..
tai käytä edes kypärää.. :wink:

Lähetetty: 12 Tammi 2006 22:11
Kirjoittaja ft79
janzamar kirjoitti::lol: rest in peace ja silleen..
tai käytä edes kypärää.. :wink:
ei tosta nyt mikään kovin tykki voi tulla....
ajelin tolla viime kesän ilman minkään moista suodatinta...
ja syksyn tullen sen huomas...
pers tuntumalla n.40hv.....

ja turbossa ottaa siivet melkein runkoon kiinni....
ja luulen että savutus on sen mukasta....
pitää varmaan tehdä isompi öljypohja.... :lol:

Lähetetty: 12 Tammi 2006 22:13
Kirjoittaja janzamar
ei kun emmää sitä mutta jos se räjähtää kappaleiksi tai jotain.. :)

Lähetetty: 12 Tammi 2006 22:17
Kirjoittaja ft79
no taunus on tehty pellistä... toisinkun jotkut japanilaiset
auton näköis painokset..... :lol:

Lähetetty: 13 Tammi 2006 08:22
Kirjoittaja Brenda
tiesit varmaan, että tarvitset ahtopaineen mukaan säätyvän bensanpainesäätimen ja sähköpumpun jos kaasari on painepuolella.
muuten auto nuupahtaa heti ahtojen noustessa, kun bensa alkaa virtaamaan kaasarista tankkiin päin.

parasta olis jos vielä rakennat sen kaasarin ympärille painekotelon, jolloin ahtopaine on myös kaasarin ulkopuolella. eli kaasutin on tiiviissä laatikossa (läpiviennit kaasuvivulle ja bensaputkelle)
ja tiesit varmaan senkin, ettei painepuolen kaasarissa saa olla messinki bensa kohoa.

Lähetetty: 13 Tammi 2006 10:55
Kirjoittaja Jaakko85
No kyllähän se kompurapuolikin lämpenee, muttei se nyt tulikuumaksi..

Ei se gasoliini minkään pakopesän läpi mene :lol: :lol: