Eipä tästä diesel vehkeestä palio ole keskusteltu joten.
Mitäs tyyppivikoja tässä motissa oikein on?
Tuli hankittua ajoautoksi mk7 stw esko ja pitääs vaihtaa nyt aluksi kytkin ja kannentiiviste. Toivottavasti kansi olis ehjä. Vaikka usein nähtävästi ovat näistä halki? Ainut merkki on että vettä kuluu ja kerää painetta. ajettu 300tkm
Samalla kun konetta purkaa niin vois vaikka vahvistella konetta tulevan varalle, kun auto jää itselle ajoon. Eli mistä kannentiiviste onko fordin oma riittävä? Kelepaako diiselin orkkis kytkin vai käykä joku jämäkämpi ns. heittämällä.
Piristystä ei nyt haeta korkeintaan välijäähdyttimen siirto tai sen ilmansaannin parantaminen.
Huohotuksen voisi varmaankin siirtää johonkin purkki viritykseen?
Sitten erot vapaastihengittävän ja turbonmallin välillä? Ja mitenkäs uudempi kone eroaa vanhasta? eli se mikä on focuksessa.
1.8td Koneesta yleensä.
itsellä kanssa tollanen 1.8td mutta sierrassa. jakopään hihna kannattaa vaihtaa 60tkm välein(jossei vähän aikasemminki). aika monella menny toi jakopään hihna poikki niin silloi niitä vikoja tuleeki
sen huohottimen voi jättää ihan vapaasti roikkumaan...
katso sopiva paikka sitten sille. itellä on toi huohotin kyllä vielä kiinni... kulutus matka ajossa alle 6l/100km vaikka vähän polkis... öljyt kannattaa vaihtaa 10tkm välein. ja omalla ajettu 350tkm.

katso sopiva paikka sitten sille. itellä on toi huohotin kyllä vielä kiinni... kulutus matka ajossa alle 6l/100km vaikka vähän polkis... öljyt kannattaa vaihtaa 10tkm välein. ja omalla ajettu 350tkm.
Kytkin saatu kunnostettu olikin vaan perinteinen automaattisäätö heikolla hapella.
Tähän astisista turbo hässäkööstä on ainakin ollu huohotin suoraan maahan. Eipä oo turhaan sotkenu imusarijaa.
Etupäästä löytyi erellisen omistajan viripatentti, jousen väliin oli lykätty bilteman rautapalat ja nostettu hiukan etupäätä. Loppu se vetely kiihdytyksis ja muut epämääräset äänet. Ja samalla tipahti keulakin hieman.
Startti on pitkä kylymänä, niinkuin kaikis. Mutta auttaakohan asias isompi akku esim. 88? Ei oikeen sovi omaan tilaansa, mutta jos takappenkin tilalla pistääs akun. Ku tuli jo nua takapenkit heivattu muualle.
Tähän astisista turbo hässäkööstä on ainakin ollu huohotin suoraan maahan. Eipä oo turhaan sotkenu imusarijaa.
Etupäästä löytyi erellisen omistajan viripatentti, jousen väliin oli lykätty bilteman rautapalat ja nostettu hiukan etupäätä. Loppu se vetely kiihdytyksis ja muut epämääräset äänet. Ja samalla tipahti keulakin hieman.
Startti on pitkä kylymänä, niinkuin kaikis. Mutta auttaakohan asias isompi akku esim. 88? Ei oikeen sovi omaan tilaansa, mutta jos takappenkin tilalla pistääs akun. Ku tuli jo nua takapenkit heivattu muualle.
Vapari 1.8D on tullut tutuksi, mutta sitäkään ei tarvinnut rassailla sen vuoksi että olis totaalisesti pettänyt.
Stefat vaihtelin kaikki ja samalla laitoin uuden kytkimen, samoin tiivistelin öljypohjaa ym.
Eihän siitä ihan tiivistä saanut ainakaan pitkäksiaikaa, mutta tulipahan yritettyä.
Erityisesti olen mieltynyt tämän padan valurautaisuuteen, raudassa ei ole raha hukassa:)
Kuten jo edellä mainittiin niin sen saaste hässäkän tulppasin ja diesel katin poistin.
Enemmän tämän escortin kanssa sai painia niiden alustanpuslien kanssa ja raidetangon välyksen.
Viikonloppuisin jakelin kyseisellä "ohjuksella" postia ja jos se pata sen rääkinkin kesti niin ei läpeensä mätä voi olla.
Konin iskarit toivat sitten loppuajasta huomattavasti paremmat ajo-ominaisuudet eivätkä alustan puslatkaan sen jälkeen hajoilleet yhtähelposti "perstuntuma".
Nykyinen mondeo 1.8td ei sekään ole vaatinut muuta koneeseen kuin sen pakollisenöljyn ja hihnanvaihdon.
Stefat vaihtelin kaikki ja samalla laitoin uuden kytkimen, samoin tiivistelin öljypohjaa ym.
Eihän siitä ihan tiivistä saanut ainakaan pitkäksiaikaa, mutta tulipahan yritettyä.
Erityisesti olen mieltynyt tämän padan valurautaisuuteen, raudassa ei ole raha hukassa:)
Kuten jo edellä mainittiin niin sen saaste hässäkän tulppasin ja diesel katin poistin.
Enemmän tämän escortin kanssa sai painia niiden alustanpuslien kanssa ja raidetangon välyksen.
Viikonloppuisin jakelin kyseisellä "ohjuksella" postia ja jos se pata sen rääkinkin kesti niin ei läpeensä mätä voi olla.
Konin iskarit toivat sitten loppuajasta huomattavasti paremmat ajo-ominaisuudet eivätkä alustan puslatkaan sen jälkeen hajoilleet yhtähelposti "perstuntuma".
Nykyinen mondeo 1.8td ei sekään ole vaatinut muuta koneeseen kuin sen pakollisenöljyn ja hihnanvaihdon.
Fix Or Repair Daily