Hei,
Ostin toissapäivänä 2.0 Mondeon vuosimallia 2001. Auto on varsin hyvässä kunnossa, mutta pari pientä ongelmaa tuosta löytyy.
Ensinnäkin kun tulee esimerkiksi liikennevaloihin, ja vaihtaa vaihteelta vapaalle päästäen kaasun pois, moottorin kierrosluku tippuu tyhjäkäyntilukeman alle ja seilaa hetken aikaa. Tyhjäkäynti muuten on normaali, eikä seilaa yhtään muutakuin kaasun vapauttaessa.
Lisäksi käynnistyminen kestää turhan kauan vaikka moottori olisi lämmin. Tulpat & tulpanjohdot on hiljattain vaihdettu.
Mk3 Mondeo tyhjäkäynti & käynnistyminen
Re: Mk3 Mondeo tyhjäkäynti & käynnistyminen
Minulla on 1.8 Mondeo samaa vuosimallia ja samanlaista ongelmaa käynnistyksen kanssa. Joskus saa vähän jäähtynyttä moottoria sahata käyntiin. Tulpat olen jo vaihtanut.
Voisko olla esim ilmamassamittari? Vai olisko sillon normi tyhjäkäynnilläkin vaikeuksia?
-
Mulla tekee välillä niin että ei meinaa millään käynnistyä, tai käynnistyy mutta menee monta sekunttia ennen kuin herää. Ei tee aina ja jos tekee niin tekee yleensä kostealla ilmalla ja lyhyen pysähdyksen jälkeen (tankkaus). jos hipasenki kaasuun niin herää heti? Vuoden tuota nyt tehnyt ja saa tehdä jatkossakin, tulpat ym vaihdettu eikä mitään vaikutusta joku anturi ei vissiin toimi oikein noissa tilanteissa ja ei sit lähde käyntiin...
sierra 86vm tekee samaa että saa sahata jos on ollut esim noin 30min parkissa ja jätetty täysin lämmennennä siihen. Lähes 10 sekuntia saa sahata varmaan. Mutta mitäs väliä sillä on kun käynnistymisen jälkeen toimii ihan normaalisti.
Focus, 1,6l, tosin mutta kuitenkin tokeni tyhjäkäynti oireista juuri ilmamäärämittarin vaihdolla.Dunppi kirjoitti:Voisko olla esim ilmamassamittari? Vai olisko sillon normi tyhjäkäynnilläkin vaikeuksia?
Vikakooditkin kertoi sen häiriöistä joten kannattaa tzekat ne.